Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei ymmärrä mansikan suosiota

Vierailija
14.07.2022 |

Kerran kesässä syön äitini tekemää mansikkakakkua ja ehkä lettujen ja kermavaahdon kanssa niitä, mutta en osta itse kuin korkeintaan yhden tuokon kesässä jos sitäkään.
Minusta paras marja on mustikka, se mikä kasvaa metsässä eikä puskassa. Vadelma on myös hyvää ja puolukka ruuan kuin ruuan lisukkeena.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat ok, mut mustikka kyllä ehdottomasti paras marja!

Vierailija
2/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat on jalostettu pilalle. Ovathan ne suuria ja kauniita, mutta se oikea mansikan maku puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikat on jalostettu pilalle. Ovathan ne suuria ja kauniita, mutta se oikea mansikan maku puuttuu.

Metsä- tai ahomansikka onkin paras, mutta niitä saa kerätä aina paljon, koska ovat pieniä.

Vierailija
4/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöök mitä mustikka. Onko tää joku tsoukki? Kaikki tietää mansikka on king.

Vierailija
5/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka on ihan jees, mutta ärsyttää se pakastamisvimma. Tällä viikolla jo äitini ja kaverini ovat estyneet tapaamasta minua, koska pitää pakastaa niitä mansikoita kilotolkulla.

Vierailija
6/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hollantilaisista lajikkeista, joita täällä myydään keväällä. Harmittaa aina kun kotimaiset mansikat tulee myyntiin, niin ei hollantilaisia enää saa.

Vierailija
7/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikka on ihan jees, mutta ärsyttää se pakastamisvimma. Tällä viikolla jo äitini ja kaverini ovat estyneet tapaamasta minua, koska pitää pakastaa niitä mansikoita kilotolkulla.

Ja niillä on useimmilla vielä viimevuotisiakin mansikoita pakkasessa.. Outoa sakkia nämä

mansikanhamstraajat. Lavatolkulla haetaan ja säilötään, harvoin näillä kuitenkaan talvella näkee mansikoista tehneen mitään syötävää.

Vierailija
8/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma ja mustikka, mansikat hilloan.

Vierailija
9/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä olutta. Kauheinta juomaa. Tai etanoita, edes rapuja oksettaa jo ajatus.

Kaikkea ei tarvitse ymmärtää.

Vierailija
10/23 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole olleet pakastuksen arvoisia yli 10 vuoteen. Myrkyltä maistuu joka laji kuten vadelma ja kirsikka lempparit ja onneks noissa on enemmän parempia osto osumia kuin mansikassa.

Vierailija
11/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt joskus melkein sanasta sanaan samanlaisen aloitusotsikon palstalle. Olen myös tehnyt aloituksen tässä ketjussa käsitellystä hamstrauspakastamisesta ja siitä, että marjat ovat pakastimessa vielä seuraavana kesänä; niitä ei syödä talvella sieltä pakastimesta. Ihan järjetöntä.

Eli kyllä, olen samaa mieltä. Mansikka on ihan yliarvostettu. Jos meille ostetaan mansikoita, syön yhden. Vadelmia rakastan, mutta niitä olen tänä kesänä maistanut kerran, eivätkä nekään olleet valitettavasti hyviä. Toisen kerran aion vielä kokeilla, ja jos ei silloinkaan ole hyvää, annan olla.

Vierailija
12/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että voit auttaa heitä pakastamisessa ja samallahan siinä sitten tapaatkin heidät? Sen sijaan ärsyynnyit.

Vierailija
13/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että voit auttaa heitä pakastamisessa ja samallahan siinä sitten tapaatkin heidät? Sen sijaan ärsyynnyit.

Sivusta: ei pidä osallistua järjettömään toimintaan eikä mahdollistaa sitä.

Vierailija
14/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niillä on useimmilla vielä viimevuotisiakin mansikoita pakkasessa.. Outoa sakkia nämä

mansikanhamstraajat. Lavatolkulla haetaan ja säilötään, harvoin näillä kuitenkaan talvella näkee mansikoista tehneen mitään syötävää.

Tuskinpa kukaan hakee edes yhtä lavaa, koska siinäkin olisi jo enemmän kuin mitä mahtuisi isoon pakastimeen. Lava ja laatikko ovat eri asia.

Vierailija
15/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksat veroja osallistut Uniperin pelastamiseen. Ellet maksa veroja, ei näkemyksesi kiinnosta.

Vierailija
16/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat syödään tuoreina. Niiden pakastamista en ymmärrä.

Vierailija
17/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit parantaa heikkoa kykyäsi ymmärtää asioita?

Vierailija
18/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lutuna, eikö mami kerennyt tapaamaan vauvaansa.

Enemmän minua ihmetyttää ettei lapset aikuistu ja elä omaa elämäänsä.

Vierailija
19/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksat veroja osallistut Uniperin pelastamiseen. Ellet maksa veroja, ei näkemyksesi kiinnosta.

Nyt kiinnostuin. Onko Suomessa joku, joka ei maksa veroja? - se, jolle vastasit

Vierailija
20/23 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kiinnostuin. Onko Suomessa joku, joka ei maksa veroja? - se, jolle vastasit

Mitähän veroja se Turun puukottaja maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän