Jos ruoan hinta nousee 20% kuten Kurvinen ennustaa, kuinka tt-tuella elävät ihmiset selviää hengissä?
Tuesta tälläkin hetkellä ruokaan menee jo suurin osa. Kuoleeko köyhimmät?
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Suomi on rakennettu työllä eikä pummimalla tukia
Tosin jos teet työnantajalle "tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä", siitä seuraa pari asiaa:
A) Saat syytteen laittomasta uhkauksesta, ampuma-aserikoksesta ja ties mistä
B) Työsopimus mitätöidään pätemättömänä
Eli käytännössä vaihtoehtona on ainoastaan vapaaehtoisuus.
:D
Minun isäni tienaa yli 100k vuodessa eli on Suomessa suurituloinen. Siihen päälle hän saa kymmenien tuhansien bonukset, koska painaa niskalimassa töitä.
Isälläni on vähän alle 50% veroprosentti. Tuosta bonuksestakin lähti puolet veroihin.
Joo, jäähän hänelle silti hyvin rahaa, mutta miten tälläinen verojärjestelmä kannustaa tekemään töitä?
Isäni ei ole koskaan saikulla/pois töistä, hännei juurikaan käytä julkisia palveluja, joita kuitenkin rahoittaa paljon. Hän painaa pitkää päivää, matkustelee ympäri maailmaa töiden takia, ja ikää on melkein 60v. Olen huolissani hänen jaksamisestaan. Tälläisille työmyyrille ja yhteiskunnan pystyssä pitäjille pitäisi antaa jotain kiitosta. Ei viedä heiltä rahaa loputtomasti.
Pois, pois turhat tuet ja eläkkeet sohvalla makoilijoilta.
Terveisin kokoomuspersuloinen
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni tienaa yli 100k vuodessa eli on Suomessa suurituloinen. Siihen päälle hän saa kymmenien tuhansien bonukset, koska painaa niskalimassa töitä.
Isälläni on vähän alle 50% veroprosentti. Tuosta bonuksestakin lähti puolet veroihin.
Joo, jäähän hänelle silti hyvin rahaa, mutta miten tälläinen verojärjestelmä kannustaa tekemään töitä?
Isäni ei ole koskaan saikulla/pois töistä, hännei juurikaan käytä julkisia palveluja, joita kuitenkin rahoittaa paljon. Hän painaa pitkää päivää, matkustelee ympäri maailmaa töiden takia, ja ikää on melkein 60v. Olen huolissani hänen jaksamisestaan. Tälläisille työmyyrille ja yhteiskunnan pystyssä pitäjille pitäisi antaa jotain kiitosta. Ei viedä heiltä rahaa loputtomasti.
Tilillä olevat rahat menevät hoitokodille joten mitä järkeä tilille on rahaa kerätä.
Itse työläisenä maksan 500e/kk työmatkakuluja ja ajattelin paastota loppuvuoden, ihan vain jotta olisi varaa käydä töissä. Velkainen asuntokaan ei enää mene kaupaksi. Syödään lunta talvella sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarihallitus tietysti alkaa vetää keski-ja suurituloisilta lisää. Köyhdytetään viimeisetkin omillaan pärjäävät ihmiset.
Myös työssäkäyvät saavat tukia, jos palkka on pieni.
Keski-ja suurituloiset, joista puhuin, eivät saa. He maksavat köyhien elämisen. Köyhyys lisääntyy Suomessa. Valtio etunenässä. Valtio kurittaa suurituloista väkeä. Lopputulos, köyhä kansa, köyhä valtio joka on edelleen veloissa.
Tee itse ruokaa,lopeta tupakointi ja viinan juonti. Älä ota eläintä. Ja unohda ne tatuoinnit, ripsienpidennykset ja tekokynnet. Ihan hyvin kyllä pärjää ja jos ei pärjää niin mene opiskelemaan . Töitäkin on nyt kyllä hyvin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ikionnellinen, jos saisin vuodessa 50 000e käteen. Oma valinta mikäli käyttää elämänsä rahan kerryttämiseen. Saadakseen jotain hyvin paljon enemmän kuin muut, voi myös joutua luopumaan paljosta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on nimenomaan eliitin tavoite, et vanhukset, huonokuntoiset, sairaat ja vähävaraiset kuolee pois.
Ellei tapa kokeellinen piikki ja hoidon puute, niin nälkä ja kylmä tekee tehtävänsä ku talveen on päästy.
Eliitti se jokaisen sairaan, loisen ja köyhän elämisen tälläkin hetkellä kattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei ole koskaan saikulla/pois töistä, hännei juurikaan käytä julkisia palveluja, joita kuitenkin rahoittaa paljon. Hän painaa pitkää päivää, matkustelee ympäri maailmaa töiden takia, ja ikää on melkein 60v. Olen huolissani hänen jaksamisestaan. Tälläisille työmyyrille ja yhteiskunnan pystyssä pitäjille pitäisi antaa jotain kiitosta. Ei viedä heiltä rahaa loputtomasti.Olisin ikionnellinen, jos saisin vuodessa 50 000e käteen. Oma valinta mikäli käyttää elämänsä rahan kerryttämiseen. Saadakseen jotain hyvin paljon enemmän kuin muut, voi myös joutua luopumaan paljosta.
Sosialistinen ajattelutapa. Jos tienaa itse, pitäisi itse saada myös päättää omista rahoistaan. Silloin ihminen on ne työllään ansainnut. Suomessa vaan ollaan aina kateellisia itse itsensä rikastuttaneillekin ihmisille. Joku määrä pitää laittaa sossulle ja kelalle, jotta heikot pärjää, mutta tällä menolla Suomessa ei enää kohta ole suurituloisia ihmisiä, joilta sitä fyffeä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä töihin. Esim. Norjaan pääsee kaloja perkaamaan.
Vain keskivertoa tyhmemmät luulevat että töihin vaan mennään tuosta vain.
Ei toki jos on ollut ensin vuosikausia kotona makaamassa ja jos koulutus on mallia peruskoulu.
Normaali terve ihminen löytää kyllä töitä. Ei välttämättä omalta alalta ja ei välttämättä mitään "kivaa" hommaa, mutta töitä löytyy jos ei pelkää hieman tulla sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois.
Se on vähän niin kuin oma valinta että miten on hommat hoitanut.
Joopajoo.
Olen ihan normaali ihminen ja en vaan saa töitä. Haettavia paikkoja on todella vähän ja niihin tarvitaan joku koulutus.Valetta. Töitä löytyy AINA tekevälle.
Eipä löydy. En voi ilman koulutusta tehdä vaikkapa lääkärin tai sähköasentajan töitä.
Ihan työkkärikin joutui tunnustamaan ettei täällä ole töitä.En tiedä miten yksinkertainen ihminen hakee lääkäriksi kun koulutus ja työkokemus vastaa marjanpoimijaa.
En ole hakenutkaan vaan yritin vain kertoa että avoimet paikat ovat juuri tuollaisia mihin tarvitaan koulutus.
Mikä kaupunki on tuollainen? Kuinka isolla säteellä olet hakenut?
Kaupunki?
Tämä on pieni kunta Pohjois-Suomessa.Pohjois-Suomi on iso alue, joten oletan Inaria. Muuta alueelle, josta löytyy töitä.
En asu Inarissa.
En muuta, se ei ole vaihtoehto.Kuten sanoin. Ongelma ei ole ettei töitä ole, vaan ettei töitä haluta tehdä, kun tekemättäkin saa kaiken mitä tarvitsee.
Olet kyllä harvinaisen idari. Luuletko että kukaan täyspäinen menee töihin jollain 10e tuntipalkalla ja auto pakollinen. Autokulut jo syö leijonan osan palkasta... En mene ja saa yrittäjät itkeä työvoimapulaa maailman tappiin asti.
Maksakaa kunnon palkka niin tekijöitä riittää.Itselleshän tuossa hallaa teet. Jos haluaa isompaa palkkaa niin sen eteen on tehtävä töitä. Silleen se on työväelle. Eihän tätä sellaiset ymmärrä, joille kaikki on aina tarjoiltu hopeatarjottimella.
Kun teet 40 vuotta töitä 2400 brutto palkalla niin saat eläkettä 1100 netto, kun minimieläke on 850 + asumistuki
Mutta ethän sä edes tee töitä, hyvä Tradenomi. Sä et saa töitä. Joskus sut pakotetaan palkkatukitöihin, missä olet omasta mielestäsi loistava, mutta silti sua ei sinne ikinä palkata oikeaksi työntekijäksi. No, sustahan on hankalaa jopa puhua puhelimessa, jos joku kuulee :D:D
Olin 6 kuukautta normaalilla sopimuksella.
Ja itse asiassa olin työhaastattelussa viime viikolla
Miksi kaikki ei pääse työhaastatteluun, kun trade pääsee?
On vielä tyhmempiäkin
harva on tradea tyhmempi. ehkä se osaa livenä esittää normaalia ihmistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on nimenomaan eliitin tavoite, et vanhukset, huonokuntoiset, sairaat ja vähävaraiset kuolee pois.
Ellei tapa kokeellinen piikki ja hoidon puute, niin nälkä ja kylmä tekee tehtävänsä ku talveen on päästy.
Eliitti se jokaisen sairaan, loisen ja köyhän elämisen tälläkin hetkellä kattaa.
Miksi te ette maksa työkokeilusta ja harjoittelusta palkkaa.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä on vähemmän eikä asuntolainaa saa 2400 brutto tuloilla eikä palkkatukityöllä eikä työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla eikä osa-aikatöillä eikä nolla-sopimuksilla.
Osa kuvittelee myyvänsä asunnon minkä saa perinnöksi, mutta kun ei ostajat saa niihin lainaa.
Mielenkiintoiset 10 vuotta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä vähemmän. On ihan terveellistä suurelle osalle väestöä.
Ei ole. Terveellistä olisi syödä monipuolisesti ja ravintorikkaampaa ruokaa, ei siis wolttimässyä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos teet 40 vuotta töitä 2400 brutto palkalla niin eläke on 1100 netto ja jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea esim. lääkkeisiin.
Lehdessä oli juttu eläkeläisestä, joka sai 1500 netto kuukaudessa, koska sai toimeentulotukea lääkkeisiin.
Mun kummin kaverin possulla oli saparo.
Jos viittaat juttuihin lehdissä, laita linkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä töihin. Esim. Norjaan pääsee kaloja perkaamaan.
Vain keskivertoa tyhmemmät luulevat että töihin vaan mennään tuosta vain.
Ei toki jos on ollut ensin vuosikausia kotona makaamassa ja jos koulutus on mallia peruskoulu.
Normaali terve ihminen löytää kyllä töitä. Ei välttämättä omalta alalta ja ei välttämättä mitään "kivaa" hommaa, mutta töitä löytyy jos ei pelkää hieman tulla sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois.
Se on vähän niin kuin oma valinta että miten on hommat hoitanut.
Joopajoo.
Olen ihan normaali ihminen ja en vaan saa töitä. Haettavia paikkoja on todella vähän ja niihin tarvitaan joku koulutus.Valetta. Töitä löytyy AINA tekevälle.
Eipä löydy. En voi ilman koulutusta tehdä vaikkapa lääkärin tai sähköasentajan töitä.
Ihan työkkärikin joutui tunnustamaan ettei täällä ole töitä.En tiedä miten yksinkertainen ihminen hakee lääkäriksi kun koulutus ja työkokemus vastaa marjanpoimijaa.
En ole hakenutkaan vaan yritin vain kertoa että avoimet paikat ovat juuri tuollaisia mihin tarvitaan koulutus.
Mikä kaupunki on tuollainen? Kuinka isolla säteellä olet hakenut?
Kaupunki?
Tämä on pieni kunta Pohjois-Suomessa.Pohjois-Suomi on iso alue, joten oletan Inaria. Muuta alueelle, josta löytyy töitä.
En asu Inarissa.
En muuta, se ei ole vaihtoehto.Kuten sanoin. Ongelma ei ole ettei töitä ole, vaan ettei töitä haluta tehdä, kun tekemättäkin saa kaiken mitä tarvitsee.
Olet kyllä harvinaisen idari. Luuletko että kukaan täyspäinen menee töihin jollain 10e tuntipalkalla ja auto pakollinen. Autokulut jo syö leijonan osan palkasta... En mene ja saa yrittäjät itkeä työvoimapulaa maailman tappiin asti.
Maksakaa kunnon palkka niin tekijöitä riittää.Itselleshän tuossa hallaa teet. Jos haluaa isompaa palkkaa niin sen eteen on tehtävä töitä. Silleen se on työväelle. Eihän tätä sellaiset ymmärrä, joille kaikki on aina tarjoiltu hopeatarjottimella.
Kun teet 40 vuotta töitä 2400 brutto palkalla niin saat eläkettä 1100 netto, kun minimieläke on 850 + asumistuki
Mutta ethän sä edes tee töitä, hyvä Tradenomi. Sä et saa töitä. Joskus sut pakotetaan palkkatukitöihin, missä olet omasta mielestäsi loistava, mutta silti sua ei sinne ikinä palkata oikeaksi työntekijäksi. No, sustahan on hankalaa jopa puhua puhelimessa, jos joku kuulee :D:D
Olin 6 kuukautta normaalilla sopimuksella.
Ja itse asiassa olin työhaastattelussa viime viikolla
Miksi kaikki ei pääse työhaastatteluun, kun trade pääsee?
On vielä tyhmempiäkin
harva on tradea tyhmempi. ehkä se osaa livenä esittää normaalia ihmistä
Kyllä on, mutta he on esim. siivoamassa minne kaikki pääsee.
Tradenomiksi opiskelemaan haki tänä vuonna 59952 ja pääsee 4781 eli noista kaikki on tradea tyhmempiä, jotka ei pääse tradenomi kouluun.
Juuri nyt on pulaa työntekijöistä monella alalla, missä voi päästä oikeinkin hyviin tuloihin. Esim tietyt rakennuspuolen suunnat, sähkö, logistiikka... näihin myös pääsee suht näppärästi tekemällä aikuispuolella tutkinnon 1,5-2 vuodessa. Nopeamminkin, jos yhtään on taustakokemusta.
Itse varmaan suuntaan opiskelemaan, jos työpaikka menee alta (omalla alallani on ylitarjontaa, ihan heti ei uutta löydy, jos tämä menee).
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti 👏
Ajoin ajokortin toimeentulotuella. T: yh
Silloin kun se maksoi vielä hitosti
Vierailija kirjoitti:
Hän tienaa niska limassa. Hän voisi halutessaan tehdä vähemmän töitä, kun rahaa kerta on.
Myös työssäkäyvät saavat tukia, jos palkka on pieni.