Ex rikkoi yli tonnin edestä mun tavaroita
Erottiin avovaimon kanssa ison riidan päätteeksi, minä en halunnut naimisiin kun en näe siitä mitään hyötyä itselle ja tästä muija suuttui.
Avokki alkoi paiskomaan tavaroita, joten näin parhaaksi lähteä pois paikalta ettei mua syytetä sen hakkaamisesta yms.
Nyt oon sen antanut rauhoittua reilun viikon ajan siellä, joten viestillä kerroin että aion tulla veljen kanssa hakemaan omat kamat pois sieltä.
Tietenkin siellä oli ex:n kaikki kaverit "tukemassa" sitä ja pitämässä hullua miestä kaukana, ei meinannut päästää mua edes sisälle.
Olin vielä kirjoilla siellä joten mun pääsyä ei voi estää sinne, uhkasin jopa soittaa poliisit jos se kanalauma ei mee edestä.
Sisällä näin sitten miksei ex halunnut mua sisälle, oli meinaan rikkonut mun pelikonsolit ps4 pro ja ps5, oli ottanut myös mun ison tv:n omaan käyttöönsä.
Kysyin miksi tuhosi yli tonnin edestä mun tavaroita, ja sen mukaan oli oikeutettu siihen, koska mun takia se ITSE heitti iittala lautasia ja muumimukeja seinään
Kannattaako noitten pelikonsoleitten takia haastaa oikeuteen tai tehdä tästä isompaa asiaa?
Kaipa mä saisin nopeesti noi rahat säästettyä jos asun vanhempien luona vähän aikaa.
Kommentit (50)
Tee vaan rikosilmoitus tuhotyöstä. Pitäähän sinun saada omaisuutesi korvattua ja exä saa maksella.
Vierailija kirjoitti:
Palveluksen teki, jos onnistui hetkeksi vierottamaan pleikkareista. Niiden pelaamista tulet katumaan, kun joskus aikuistut.
Ei mulla ole mitään peliongelmaa tai riippuvuutta, mulla on työ ja harrastukset, pelaan suurinpiirtein saman verran mitä ex katsoi telkkaria.
En aio pelaamista lopettaa ikinä
Tottakai oikeuteen. Hullu akka vastuuseen! ja väkivaltaisesta käytöksestä myös!
Vierailija kirjoitti:
Tee vaan rikosilmoitus tuhotyöstä. Pitäähän sinun saada omaisuutesi korvattua ja exä saa maksella.
Ehkä puhun lakimiehen kanssa eka, se sitten neuvoo kannattaako tollanen. Saattaisi jopa olla, että häviän tossa vaan rahaa oikeuden kuluihin.
Teet rikosilmoituksen, menee sovitteluun ja muija maksaa.
Nii että minkä ihmeen takia et halunnut avioitua tuollaisen helmen kanssa, sitä sietää exän kavereineen tosissaan ihmetellä 😄
Onko sulla tuttua lakimiestä, joka voisi muotoilla xälle lakikoukeroisen kirjeen, että vaadit korvausta niistä rikotuista tavaroista ja jos ei suostu, ryhdyt oikeudellisiin toimiin? Voi olla että se saa hänet korvaamaan ne suosiolla.
Tosin se on pieni summa oikeudessa tapeltavaksi.
Tuo on jo sen verran törkeä homma, että tekisin rikosilmoituksen vahingonteosta. Se ei välttämättä johda korvauksiin tai hyödytä rahallisesti, mutta ainakin antaa tekijälle signaalin siitä, että ei ole oikeasti ok rikkoa toisen omaisuutta. En ehkä lähtisi tonnin takia itse ajamaan asiaa oikeusteitse, siinä tulee helposti enemmän takkiin. Korvausvaatimuksen poliisikin todennäköisesti neuvoo tekemään, mutta se on oma asiasi, millä keinoilla alat rahojasi perimään, vai alatko ollenkaan. Joka tapauksessa rikosilmoitus on tehtävä, jos haluat korvauksia vaatia tekijältä tai vakuutusyhtiöltä.
Rikosilmoitus riittänee alkuun ja vaatimus korvaamisesta.
Vaatia korvaamaan ja jos ei korvaa, niin rikosilmoitus.
En usko koko juttuasi!Miehenä olet kyllä tosi sana seppä, sitä ei voi kieltää.Mutta ei kiitos miestä jonka elämä on tämä sivusto,ei ystäviä,ei kamuja.
Voithan sie kokeilla sitä oikeusjuttua jos hermot ja jaksaminen on kohdillaan . Nois juttua käsittelyaika yleensä vajaa 2v ja senkin jälkeen jos hänet syylliseksi tuomitaan ni ne tulee olemaan pelkkiä vahingonkorvauksia, ei sakkoja, mitä hänelle tuomitaan. Vahingonkorvaukset voi huoletta jättää maksamatta, ne menee sit vaan aikanaan ulosottoon merkinnäksi hänelle ja pyörivät siellä aikansa ja sit häviävät . Sakois on sentään se hyvä et ne lähtää lusii jos ei nappaa maksaa, mut niinku sanoin sakonuhkaa hänelle ei tästä tule . Myöskään valtiokonttorilta on turha kysellä koska se laitos ei korvaa materiaa eli omaisuutta, eikä myöskään henkimaailman vaurioita, vain jos olet ottanut fyysisesti pataa . Paska homma, tsemppii! Toivottavasti jotenkin selviää ja sun hyväksi
Kiitä Luojaa että pääsit eroon näin pienellä rahalla. Helvetin hyvä että et joutunut jakamaan taloa ja omaisuutta hullun kanssa. Psykopaatti.
Oikeuteen vaan ja vaadit kunnon korvaukset. Muista syyttää varkaudesta kun se kerta varasi telkkarisi
Voit hakea vahingonkorvausta oikeusteitse. Tosin jonkun verran kauan voi kestää homma. En tiedä kuinka tarkkaan pitää pystyä osoittamaan että a) omistit ne laitteet ja b) että ex ne rikkoi
On myönnettävä että olin hieman väkivaltainen riidan aikana, mutta se ei oikeuta tavaroiden rikkomiseen. terv. ap
Hyvä että et jäänyt.Olisi alkanut riitelemään ja kuka tietää loukkaamaan itseään mukiloimalla, niinkuin tuttavan ex teki. Lapset hänen tapauksessa tuomittiin äidille, kunnes poika 7 vuotiaana kertoi koulussa, että äiti oli lyönyt päätään kaapin nurkkaan ja isä ei saa tavata heitä.Nyt lapset on isällä.
No hyvin lapsellista käytöstä tuo oli eksältä....
Voihan sitä aina oikeuteen haastaa, ja jos niin teet niin toivon että sen voitat. Eihän se laillista ole toisen omaisuuteen kajota, ja sitä tahallaan särkeä.
Hmm, ehkä tosta kannattaisi tehdä isompi juttu, ihan vain siksi että eksä oppii käyttäytymään, ja tajuaa että hänen teoillaan on seuraukset.
Minkä ikäisiä olette? Ei sillä ole väliä, mutta kuulostaa jonkun nuoremman aikuisen....käytökseltä.