Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat muuttuneet nihkeiksi häiden jälkeen

Vierailija
14.07.2022 |

Menimme puolisoni kanssa naimisiin viiden vuoden seurustelun jälkeen aiemmin tänä vuonna. Sen jälkeen appivanhemmat ovat muuttuneet oudon nihkeiksi minua kohtaan, vaikka ennen he ovat olleet minua kohtaan aina ystävällisiä.

Esimerkkejä:

1) Hääpuheessa appiukko ei sanonut minusta halaistua sanaa, puhui vain omasta lapsestaan. Oma isäni sentään kehui tuoretta avipuolisoani maasta taivaisiin. Anoppi itkeä vollotti läpi häiden, enkä ihan rehellisesti usko, että kyseessä olivat pelkät onnen kyyneleet.

2) Appivanhemmat eivät kutsu minua enää kylään. Lastansa he pyytävät kyläilemään vähän väliä jonkin tekosyyn varjolla, mutta kutsu ei koske minua. Olen nähnyt heidät keväällä olleiden häiden jälkeen kerran, vaikka asumme lähekkäin, ja silloinkin tunnelma oli jotenkin outo.

3) Eivät kommentoi SoMe-julkaisuihini mitään, mitä kuitenkin ennen tapahtui säännöllisesti. Lapsensa postauksiin edelleen kommentoivat.

Mistäköhän tällainen voisi johtua? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsit nyt osakkaaksi heidän poikansa omaisuuteen ja heidän perintöönsä.

Tämä on toki mahdollista. Varmaan pitäisi viedä näytille meidän avioehto, jossa on perinnöt suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle. ap

Eiköhän heillä jo ole lusikkansa siinä sopassa ja tietävät kyllä. Kysy vaikka mieheltäsi.

Itse asiassa minä ehdotin perintöjen sulkemista pois avioehdolla, koska vanhemmillani on melko paljon omaisuutta, pääasiassa kiinteistöjen muodossa. Miksi tässä lähdetään oletuksesta, että olen jokin puolison rahojen perässä oleva tyhjätasku? ap

Vierailija
22/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap lähiaikoina, miten kävi. Mitä miehesi sanoi ja mitä appivanhemmat sanoivat. Mikä mättää?

Harmi, kun täällä monesti ihmissuhteisiin liittyviä aloituksia ja sitten keskusteluja, mutta ei tiedetä enää lopputulosta, kun ap:t eivät sitä kerro.

Lupaatko sinä kertoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu sinusta pahaa vanhemmilleen.

Miksi ihmeessä hän näin tekisi?

-ohis

Vierailija
24/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Aviopuoliso ei Suomessa peri yhtään mitään, ainoastaan rintaperilliset ja niiden puuttuessa vanhemmat ja sisarukset. Leskelle voi tietyin edellytyksin jäädä hallintaoikeus asuinhuoneistoon tai taloon.  Avioeron tapauksessa, avioehdon puuttuessa, omaisuus jaetaan tasan.

Aviopuoliso ei peri yhtään mitään. Yrittäkää nyt edes opetella perusasiat laista.

Käypä lukemassa Perintökaari (löytyy Finlexistä). Saatat yllättyä. Ja tule tänne neuvomaan ja päivittelemään vasta sitten, kun olet itse opetellut perusasiat laista - edes perimiseen liittyvät.

Vierailija
25/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei joku kutsuvieraista ole puhunut jotain sinua vastaan esim. siellä juhlissa?

Joku katkera yksilö menneisyydestä...?

Vierailija
26/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu sinusta pahaa vanhemmilleen.

Miksi ihmeessä hän näin tekisi?

-ohis

Jotkut tekevät tuollaista ajattelemattomuuttaan, että purnaavat puolison huonoista puolista, mutta unohtavat sitten kertoa myös niistä hyvistä puolista. Ja jos kuulija ei ymmärrä tuota, tulee hänelle sitten turhaan negatiivinen kuva siitä puolisosta.

Vierailija
27/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voisi kysyä vanhemmiltaan miksi he kutsuvat kylään vain hänet eikä teitä molempia koska se tuntuu tai pitäisi ainakin tuntua, hänestäkin, vähän ihmeelliseltä.

Vierailija
28/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Aviopuoliso ei Suomessa peri yhtään mitään, ainoastaan rintaperilliset ja niiden puuttuessa vanhemmat ja sisarukset. Leskelle voi tietyin edellytyksin jäädä hallintaoikeus asuinhuoneistoon tai taloon.  Avioeron tapauksessa, avioehdon puuttuessa, omaisuus jaetaan tasan.

Aviopuoliso ei peri yhtään mitään. Yrittäkää nyt edes opetella perusasiat laista.

Käypä lukemassa Perintökaari (löytyy Finlexistä). Saatat yllättyä. Ja tule tänne neuvomaan ja päivittelemään vasta sitten, kun olet itse opetellut perusasiat laista - edes perimiseen liittyvät.

Tässä vielä olennainen kohta, Perintökaari 3. luku 1. pykälä: "Jos perittävä oli naimisissa eikä häneltä ole jäänyt rintaperillistä, menee jäämistö eloonjääneelle puolisolle."

Vierailija
29/29 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolison periminen voi tapahtua suoraan lain perusteella tai testamentin nojalla, eli kyllä perii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan