Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa masennukseen ( muuta kuin lääkitys)

Vierailija
14.07.2022 |

Kertokaa omia kokemuksianne, mistä olette saaneet apua. On taas toivoton olo en tiedä enää jaksanko tai haluanko elää. Olen väsynyt olemaan niin väsynyt.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko ympäristön ja työn vaihdos, vaihda asuntoa, paikkakuntaa, käy ulkomaan reissulla ja ihmettele normaalia oloa. Jatkuvasti löytyy nettilehdissä juttuja etelä-eurooppaan muuttaneista onnen elämäänsä löytäneistä suomalaisista.

Kyllä vain. Hyppäsin pois oravanpyörästä ja lähdin etsimään itseäni. Kuka tavallinen talliainen noin voi muka tehdä? Raha? Velvoitteet elämässä, esim. lapset? Ym? Höpö höpö. Oikeasti masentunut tuohon vointinsakaan puolesta pystyisi ihan viimeiseksi.

Vierailija
42/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastava puoliso.

Vierailija
44/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapiassa puhelemassa ja tapasin nykyisen mieheni. Mies oli kyllä se ratkaiseva juttu, hän opetti itseluottamusta ja sen että riitän. Mulla oli siis ongelmana, että en sallinut itseni olevan keskeneräinen (nuori, koulut kesken, opettelin vasta aikuiseksi ja se ahdisti). Hänen avullaan opin, että asiat kyllä ratkeaa kun antaa aikaa.

Eli puhuminen kokeneempien ihmisten kanssa auttoi omassa ongelmassani. Sellaisten ihmisten, jotka rakastivat minua (mieheni, tietyt kaverit ja vanhemmat).

Vierailija
45/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on kamalaa. Suurin osa masennus diagnoosin saaneista ei todellisuudessa edes tiedä mitä masennus on. Se ei ole edes niin yleinen mitä annetaan ymmärtää. Voimia pimeyden keskellä , tiedän miltä se tuntuu.Sähköhoito oli itselleni tehokas

Sait ikävän monta alapeukkua. Minä yläpeukutin, koska ymmärrän mitä tarkoitat. Ja minä en sentään ole vielä koskaan saanut sitä sähköhoitoa, vaikka olen useasti pyytänyt - olen kuulemma siihen liian hyväkuntoinen. Nooo, voinnin heikkenemistä odotellessa ;) Mutta joo, ei auta oikeasti vakavaan masennukseen mitkään elintavan muutokset, ei. Niihin miedompiin muotoihin toki.

Se in pitkä prosessi. Vakavaan masennukseen todellakin auttoi ruokavaliomuutos ja vitamiini+hivenaieiden tankkaus. Ja kyllä olisin saanut sähköhoitoa. En halunnut. Kaverienehtyi siitä huolimatta...

Vierailija
46/48 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toistuva masennus. Ei auta aina kuin odotella että menisi ohi ja koittaa tehdä asioita jaksamisen mukaan.

Vierailija
47/48 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko kuitenkin käydä köyttä ostamassa...?

Vierailija
48/48 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti myös siitä, mikä masennuksen on aiheuttanut. On hyvä kartoittaa ja parhaan mukaan poistaa masennuksen juurisyyt tai ainakin yrittää minimoida ne. Pitää toimia tässä omien voimavarojen mukaan ja antaa aikaa, muutokset eivät tapahdu aina nopeasti. Jos voimat eivät jonain päivänä riitä, ne eivät riitä - turha soimata ja ruoskia siitä itseään, koska se vain lisää takapakkia - kerätään voimia, ja kun siltä alkaa tuntua, uusi yritys.

Masennus ei ole mikään mysteeritauti, joka vaan tulee jostain. Yleensä sen taustalla on jokin (pitkään jatkunut) eoäoikeudenmukainen kohtelu, ihmissuhde olosuhteet, sietämätön työilmapiiri, lapsuuden trauma, jne. Muutos, terapia ja tarvittaessa lääkitys auttavat. En kehota ketään erisräytymään, mutta edellisten lisäksi irtiotto ihmiskontakteista tunruu erittäin terapeuttiselta, jopa parantavalta, tosin se siis on oma valintani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme