Tekeekö kumisaappailla mitään?
Siis jos ei sienestä, marjasta tai mökkeile? Ei ole omaa pihaakaan.
Tekisi mieli ostaa elämäni ensimmäiset aikuisten kumisaappaat. Mutta tuleekohan käyttöä?
Mitä kumisaappaita suosittelet?
Kommentit (13)
Eiväthän ne varsinaisesti hukkaan mene, kun säilytät oikein. Ja mielestäni kumpparit ovat sellainen tuote, että sitten kun niitä tarvitsee niin ne ovat hyvä olla olemassa. Ja tiedä vaikka intoutuisitkin marjastamaan, kun sinulla olisi kumpparit valmiina.
Osta ns. kaupunkikumpparit.
Itse ostin pitkävartiset, mitkä jäi käyttämättä.
Kevyet ja lyhytvartiset olisi olleet kätevät.
En ole käyttänyt kumisaappaitani moneen vuoteen. Asun kaupungissa. Sadesäällä laitan Gore-Tex-lenkkarit jalkaan, jos jalat ja sukat kastuisivat muuten. Luonnossa kulkiessani käytän kevyitä vaelluskenkiä. Kumisaappaat hiostavat jalkoja, joten välttelen niiden käyttämistä. Kesämökillä ne olivat tarpeelliset, mutta sitä ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Osta ns. kaupunkikumpparit.
Itse ostin pitkävartiset, mitkä jäi käyttämättä.Kevyet ja lyhytvartiset olisi olleet kätevät.
Samaa mieltä. Ostin aikoinaan mustat Kontiot, kun kuvittelin niiden olevan Oikein Kunnon Kumpparit. Varret pitkät ja painoivat kuin synti, lisäksi taisivat olla vähän löysätkin, kun villasukka ei pysynyt paikallaan. Eipä niitä tullut käytettyä kuin metsässä, jos sielläkään. Pääasiassa olivat kaapin perällä käyttämättöminä.
Vuosia myöhemmin ostin keltaiset Tretornit. Vähän lyhyempi malli ja hyvä istuvuus, on tullut käytettyä lasten kanssa pihalla, työmatkoillakin kaatosadepäivinä, ja pääsee niillä marjametsäänkin. Oikein hyvät joka sään kumpparit, enemmän minä asvaltilla ja hiekkakentillä vesisateessa liikun kuin jossa jänkällä.
Kyllä minä sanoisin, että todella kovalla vesisateella kumpparit ovat hyödyllisemmät kaupungissa kuin maalla, missä vesi pääsee imeytymään nopeammin maaperään vrt. asfaltti ja viemärikaivot, jotka vetävät vain tietyn määrän kerrallaan.
Hai-Low kumisaappaat on hyvät. On mukavan pehmeät jalassa , ja niillä on hyvä ajaa autoa.
Jotkut käyttävät iloisia kumisaappaita myös kaupungissa sadekelillä. Itsestä se kait on kiinni, laittaako sellaiset sateella.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttävät iloisia kumisaappaita myös kaupungissa sadekelillä. Itsestä se kait on kiinni, laittaako sellaiset sateella.
Mulla ei surullisia ole ollutkaan. Mutta Sievin Light Boot on hyvä valinta. Kevyt ja kestävä.
Det finns betydligt bättre alternativ för alla fören och terränger.
Vierailija kirjoitti:
Det finns betydligt bättre alternativ för alla fören och terränger.
Hospetipospetipompeloijjjaa poks.
Talvikumisaappaat on hyvät talvella jos paljon loskaa tai vettä kaduilla.
Niillä voi harrastaa saappaanheittoa.
Ruisrockissa ainakin olisi ollut käyttöä lauantaina. Sadepäivinä ovat hyvä vaihtoehto käyttää kaupungissakin, ei kastu jalat.
Osta sellaiset, mistä itse pidät ja mitkä tuntuvat hyviltä jalkaasi. Ei purista pohkeista, jalkaterä sopii mukavasti saappaaseen. Saappaiden painossakin on eroa, jotkut crocksit on todella keveät, sitten löytyy halpis kiinalaisia, jotka painavat paljon. Suosittelen ostamaan sellaiset, missä on ainakin jonkin verran vartta, jotkut nilkkapituiset voivat hörpätä vettä helposti.