Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SAAKO perinunann asunnossa asuva samaa asuntotukea kuin vuokralla oleva?

Viimeinen Sossun Kuski Andy
14.07.2022 |

kun isä kuoli ja ennen olin hänellä vuokralaisena, nyt asun yksin perikunnan asunnossa ja joudun maksamaan sähkötkin itse. kannattaako muuttaa hakemukseen tuo, nyt saqan vain 85 e asuntotukee vaikka laskurin mukaan pitäs olla 165 e

tässäkin Kela huijasi taas!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunnalle asunnon tarjoaa Luostari.

Vierailija
2/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla Kela huijasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti itsekin sen perikunnan osakas, jos isäsi kuoli? 

Vierailija
4/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole edelleen vuokralla, mutta vuokranantaja on perikunta. Kun pesä jaetaan, tilanne tietysti muuttuu.

Vierailija
5/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olett itse 1 osakas perikunnan asunossa,se huomiodaan. Saavthan ihmiset asumistukea myös omistusasuntoon oikeutaa siihen? Kokonaisverotus kuitenkin huomiodaan laskenassa varalisuus pääoma.Moni ostaa sijoitus asunun.Vuokraa sen aikuisille lapsille .Jotka saavat opiskelijana asumistuet,kuin paremmat opintotuet kun eivät asu kotona.Tai vuokralaisina vanhempien sijoitus asunot, työttöminä,paremmat tuet yhteiskunnalta .Tavallan nillä asumistuki maksetaan sijoitus asunnon pankki velat.

Vierailija
6/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asumistukea voi saada myös ihan itse omistamaansa asuntoon?

Meidän piti muutama vuosi sitten mennä vuokralle vanhan sukulaisen tyhjillään olevaan kotiin. Asuntoon tehtiin pintaremppa ja keittiön päivitys ja ennen kuin ehdimme vuokrasopimuksen allekirjoittaa, omistaja kuoli. Leskelle jäi asumisoikeus, joten asuntoa ei voitu myydä (leski ei enää itse ollut pätevä myymään). Menimme vuokralle ja sukulaisen sijaan vuokranantajana oli perikunta. Saimme asumistukea.

Jos asunto on perikunnan hallussa ja perikunta haluaa jatkaa asunnon vuokraamista sinulle, pitäisikö siitä tehdä uusi vuokrasopimus? Vuokranantajaahan ei enää ole, keneen otat yhteyttä irtisanoaksesi vuokrasuhteesi tai ilmoittaaksesi remonttitarpeesta, hankkiaksesi uuden avaimen jos hukkasit vanhan, kuka korottaa vuokraasi jos nousevien kulujen vuoksi maksusi ei enää katakaan asunnon kuluja ja kuka ne kulut maksaa?

Vierailija
7/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkele maksaa kaiken, se on varastanut minulta miljardi euroa ja kaiken!

Vierailija
8/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oon maksanut sen vuokran verran eli saman kuin ennenkin eli isäni vastikkeen, joka oli vuokran hinta, maksan sen vaan suoraan taloyhtiölle 

Vierailija
9/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö soittaa kelaan ja kysellä eikä täällä urpoilla??

Vierailija
10/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, maksa velkas, maksa asumisesi.

Vierailija
11/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa soitttaa minnekään kun aina ne puhelimet on avrattu ja jotain pimpilupong musiikkia soi taustalla, soitttas edes progea paskat

Vierailija
12/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku pääs selväks ja soita sit Kelaan.

Vierailija
13/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andy vanha kettu, millos seuraava aasian matka?

Vierailija
14/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

nyt oon maksanut sen vuokran verran eli saman kuin ennenkin eli isäni vastikkeen, joka oli vuokran hinta, maksan sen vaan suoraan taloyhtiölle 

Ootte sopuisa perikunta jos muut suostuu tuohon että vastikkeella asuu yksi jäsen.

Vastikkeethan ovat aika pieniä kuitenkin. Esimerkki, oma vastikkeeni kolmiosta n. 230 euroa. Käypä vuokra olisi vähintään 700 - 1000 euroa, ehkä enemmänkin. en nyt oikeen oo perillä paikkakunnan vuokrahinnoista.

Helsingissä yksiöt tonnin paikkeilla.

Vierailija
15/15 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nunnaksi haluat mene luostariin!