Listataan edullisia/halpoja ruokia hinnannousuja kompensoimaan
Kerro parhaat ja maukkaimmat nuukailuvinkkisi muillekin!
Kommentit (44)
Olen alkanut katsomaan enemmän kilohintoja, kuin tuotehintoja.
Ja lisäksi, esimerkiksi banaaneissa, se banaani on täysin samaa banaania oli siinä sitten Chigita logo tai Pirkka/Rainbow logo, halvempi voittaa.
Vaihda kauppaasi isompaan, jos voit. K-market vs. Citymarket, tuotteiden hintaero on vähintään 10centin luokkaa.
Lisäksi K-asiakkaana kannattaa liittyä Plussaan ja ladata K-ruoka.. Nuo edut on uudistunut niin, että niitä tulee sun henkilökohtaisen ostokäyttäytymisen perusteella. Eli jos ostat tuotetta x paljon, saanet siitä jatkossa tarjoushintaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut katsomaan enemmän kilohintoja, kuin tuotehintoja.
Ja lisäksi, esimerkiksi banaaneissa, se banaani on täysin samaa banaania oli siinä sitten Chigita logo tai Pirkka/Rainbow logo, halvempi voittaa.
Mä ostan banaanit tuoreuden mukaan. Eli minkä arvioin kestävän parhaiten, kun sinkkuna asustelen. En siis katso logoja, enkä pelkästään hintoja, vaan banaaneja.
Nyt kun ruoka on kallista, sen pitää olla todella priimaa.
Menen aina ekaksi lidliin ja ostan sieltä kaiken mitä saa ja loput prismasta. Ainkin meillä cittari on kallein kauppa. Lidlissä on usein broileri tarjouksessa, ostan sitä pakkaseen. Viimeksi oli monta pakettia jauhelihaa -30 prossaa, ostin kaikki. Ja erona prismaan on se, että kun tuote on alessa, siinä on seuraava päivä viimeinen päivä, prismassa sama päivä. Lidlissä on myös edulllista pakasteseitiä.
Teen usein kasvismunakasta, pysyy nälkä pitkään pois ja on se ihan hyvääkin. Vaihtelua saa kun käyttää eri kasviksia ja mausteita. Nyt olen tehnyt monesti nokkoslettuja ja olen kuivannut purkkitolkulla nokkosta talveksi. Siinä on paljon ravintoaineita ja puolet painosta proteiinia. Papukeitto on hyvää, ihan vaan tölkkipapuja, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa. Kaveriksi leivon sämpylöitä. Liharuualla jaksaa hyvin, joten pyrin tekemään sitäkin, ihan vaan jauhelihakastiketta tai makaroonilaatikkoa tms.
En osta limsoja enkä energiajuomia.
En jaa vinkkejä koska silloin tulisi enemmän kilpailua ja hinta nousisi. Otan tietysti vinkkejä vastaan.
Jättämällä karkit hyllyyn säästää 5 euroa per reissu
Vierailija kirjoitti:
Menen aina ekaksi lidliin ja ostan sieltä kaiken mitä saa ja loput prismasta. Ainkin meillä cittari on kallein kauppa. Lidlissä on usein broileri tarjouksessa, ostan sitä pakkaseen. Viimeksi oli monta pakettia jauhelihaa -30 prossaa, ostin kaikki. Ja erona prismaan on se, että kun tuote on alessa, siinä on seuraava päivä viimeinen päivä, prismassa sama päivä. Lidlissä on myös edulllista pakasteseitiä.
Teen usein kasvismunakasta, pysyy nälkä pitkään pois ja on se ihan hyvääkin. Vaihtelua saa kun käyttää eri kasviksia ja mausteita. Nyt olen tehnyt monesti nokkoslettuja ja olen kuivannut purkkitolkulla nokkosta talveksi. Siinä on paljon ravintoaineita ja puolet painosta proteiinia. Papukeitto on hyvää, ihan vaan tölkkipapuja, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa. Kaveriksi leivon sämpylöitä. Liharuualla jaksaa hyvin, joten pyrin tekemään sitäkin, ihan vaan jauhelihakastiketta tai makaroonilaatikkoa tms.
Voiko nokkosta kerätä ja kuivata vielä tässä vaiheessa kesää?
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä karkit hyllyyn säästää 5 euroa per reissu
5 euroa per päivä tekee jo 150 euroa kuukaudessa
Tarjouksessa olevia lihoja ostan pakkaseen. Esim. Lidlissä usein broilertuotteet hyvässä tarjouksessa.
Jos kunto kestää ja aikaa riittää niin syksyllä metsään sienestämään ja marjastamaan, ilmaista antia.
Satokauden mukaan syömällä säästää pitkän pennin.
Itse syön pitkälti hernekeittoa ja valmis-makaronilaatikkoa. Hernekeiton kanssa ruisleipä maistuu hyvin. Ruisleivälle laitan mätitahnaa ja vain yhden juustonsiivun, mätitahnan ansiosta herkullista vaikka käyttää vain vähän juustoa. HIljattain huomasin että jopa Xtra mätitahna ihan hyvää vaikka monet muut Xtra tuotteet kamalia.
Peruna, kaali, herne, linssi, härkäpapu, porkkana + muut juurekset ja katse intialaisiin ruokiin https://www.vegrecipesofindia.com . Tuolta löytyy mietoa ja tulista. Intialaiset maustesekoitukset saa pitemmällä tähtäimellä halvemmalla kun osta ainesosat erikseen ja tekee itse maustesekoitukset. Eipä maksa suolasta kalllista kilohintaa.
Kun leipäjuusto tai kotijuusto on alennuksessa niin se sopii täydellisesti niihin resepteihin, joissa käytetään intialaista juustoa. Yksi lempiruokalajesistani on Palak paneer, johon käytän noita löytöjuustoja.
Samalla tulee taatusti saatua päivän kasvisannos. Teen monesti itselleni annosrasioita pakastimeen, koska minulla on iso slow cooker ja voin sillä tehdä kaikessa rauhassa ruokia vaikka yön yli.
Marjastan ja sienestän koko loppukesän ja syksyn. Lokakuussa on suippomadonlakkien aika - niillä saa ilmaisen terapian talveksi.
Kanamuna on saanut synninpäästön, on todellinen terveyspommi ja myös halpa sellainen jos miettii ravintoarvoja. Munaa pöytään vaikka juustojen ja leikkeleiden tilalle, mutta muista että munissakin on eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nokkosta kerätä ja kuivata vielä tässä vaiheessa kesää?
Voi, mutta varsi on puumainen. Älä kerää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Marjastan ja sienestän koko loppukesän ja syksyn. Lokakuussa on suippomadonlakkien aika - niillä saa ilmaisen terapian talveksi.
Mistä sinä niitä löydät?
Perunaa, sipulia, maitoa ja ruisleipää