Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa, kun tuntuu, että täti irvailee :(

Vierailija
13.07.2022 |

Soitin äidille, kun tätini luona ovat vanhempani nyt käymässä. Täti kysyi puhelimessa montako työpäivää minulla vielä on ja sanoin kaksi. Sitten hän kysyi saanko palkkaa siitä? Sanoin, että en. Siihen täti vastasi, että 'Ilmaista työtä.' Täti on kuullut jo aiemmin olevani kuntouttavassa työtoiminnassa ja olisin kyllä kertonut jo aiemmin, jos olisin saanut työpaikan. Suututti tuon kommentin jälkeen! Aivan kuin irvailisi siitä, että teen palkatonta työtä, vaikka minkä minä sille voin, jos kuntakokeilu määrää tuollaiseen :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi siis montako työpäivää tällä viikolla jäljellä.

Teksi mieli soittaa ja sanoa, että harmittaa tuo kommentti.

Vierailija
2/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä välitä! Tyhmä kommentti, joka kertoo hänestä itsestään, ei sinusta. Kaikkea hyvää ja hyvä että saat työkokemusta. Jotkut ihmiset aina yrittävät nokitella toisia. Ehkä heillä on niin heikko itsetunto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saat olla ylpeä itsestäsi. Tuokin on askel eteenpäin ja saavutus. :) Jos tätisi ei sitä ymmärrä, yritä olla antamatta sen latistaa sua.

Mulla on myös tuollainen sukulainen, joka ei koskaan tunnu olevan valintoihini tai saavutukstani ylpeä. Suorasti tai vähintään epäsuorasti halveksii, nälvii ja tuomitsee. Ehkä hän ei ymmärrä, tai on vain itse elämäänsä katkeroitunut ja purkaa sitä muihin.

Vierailija
4/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saat olla ylpeä itsestäsi. Tuokin on askel eteenpäin ja saavutus. :) Jos tätisi ei sitä ymmärrä, yritä olla antamatta sen latistaa sua.

Mulla on myös tuollainen sukulainen, joka ei koskaan tunnu olevan valintoihini tai saavutukstani ylpeä. Suorasti tai vähintään epäsuorasti halveksii, nälvii ja tuomitsee. Ehkä hän ei ymmärrä, tai on vain itse elämäänsä katkeroitunut ja purkaa sitä muihin.

Siis tyytyväinen valintoihini tai saavutuksistani ylpeä.

Vierailija
5/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tädiltä että saako hän tuollaisesta idiopttimaisesta asenteesta palkkaa.

Vierailija
6/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös vahva tunne siitä, että hän puhuu minusta ja muista pahaa selän takana. On tullut selväksi, että hänellä on suvussa omat lellikkinsä, joiden ei tarvitse kuin viedä roskat, niin saavat aplodit. Tai saavat mokailla ja ilkeillä, mutta ovat hänen silmissään silti aina parhaita kaikessa. Harmittaahan se edelleen, mutta olen yrittänyt oppia olemaan välittämättä.

Vierailija
7/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle :) Tädillä on sairauksia ja sanoo pahasti muillekin. Oli kerran kauan puhumatta siskolleen, kun suuttui tälle jostain käsittämättömästä asiasta. Joskus vain tuntuu, että minulle sanoo enemmän kuin muille. Esimerkiksi, kun näytin joskus aikoja sitten matkakuvia, kysyi, että paljonko matka maksoi, naamallaan ivaileva ilme. En halunnut sanoa mitään, koska mitä se hänelle kuuluu, mutta sitten hän ite heitti veikkauksen. Ja talvisin, kun tykkään hiihtää, sanoo, että eikö voi välillä kävellä että 'Älä viiti, voi välillä kävelläkin. Eikö ole tylsää aina hiihtää.' Olen siitä huolimatta hiihtänyt.

Itseä harmittaa se, että nyt jouduin sanomaan ikäänkuin selitelläkseni, että pääsen kohta mahdollisesti työkokeiluun, ettei niin pahalta kuulosta. Pitää paikkansa, mutta silti harmittaa, kun jouduin selittelemään.

Vierailija
8/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle :) Tädillä on sairauksia ja sanoo pahasti muillekin. Oli kerran kauan puhumatta siskolleen, kun suuttui tälle jostain käsittämättömästä asiasta. Joskus vain tuntuu, että minulle sanoo enemmän kuin muille. Esimerkiksi, kun näytin joskus aikoja sitten matkakuvia, kysyi, että paljonko matka maksoi, naamallaan ivaileva ilme. En halunnut sanoa mitään, koska mitä se hänelle kuuluu, mutta sitten hän ite heitti veikkauksen. Ja talvisin, kun tykkään hiihtää, sanoo, että eikö voi välillä kävellä että 'Älä viiti, voi välillä kävelläkin. Eikö ole tylsää aina hiihtää.' Olen siitä huolimatta hiihtänyt.

Itseä harmittaa se, että nyt jouduin sanomaan ikäänkuin selitelläkseni, että pääsen kohta mahdollisesti työkokeiluun, ettei niin pahalta kuulosta. Pitää paikkansa, mutta silti harmittaa, kun jouduin selittelemään.

Tuo mainitsemani sukulainen on samanlainen. Hänellä myös terveysvaivaa, vaikuttaa katkeralta ja purkaa sitä muihin. Suuttuu ihme asioista ja saattaa mököttää pitkäänkin. Olen tästä puhunut perheeni kanssa, ja kaikista meistä tuntuu, että tietyt ihmiset suvussa saavat häneltä enemmän lokaa niskaansa kuin muut. Ehkä voi olla myös kateutta, mistä sitä tietää. Yritä vain muistaa itse olla itsestäsi ylpeä ja nauttia sulle tärkeistä asioista, sekä muista niiden ihmisten kommentit jotka osaavat kannustaa ja olla kivoja :)

Vierailija
9/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös vahva tunne siitä, että hän puhuu minusta ja muista pahaa selän takana. On tullut selväksi, että hänellä on suvussa omat lellikkinsä, joiden ei tarvitse kuin viedä roskat, niin saavat aplodit. Tai saavat mokailla ja ilkeillä, mutta ovat hänen silmissään silti aina parhaita kaikessa. Harmittaahan se edelleen, mutta olen yrittänyt oppia olemaan välittämättä.

Unohdin vastata, että ikävää, kun sinullakin noin :( Minusta taas tuntuu, ettei apuani niin huomata, koska olen hitaampi. Esimerkiksi siskoni vielä asueassa kotona kuorimme yhdessä perunoita, äiti kiitti siskoani avusta ja kun sanoin, että kyllähän minäkin autoin, äiti sanoi, että niin autoit vähän. Olen puolet hitaampi, mutta aina teen parhaani. Kerran, tämäkin silloin, kun asuin siskoni kanssa vielä kotona, kaksi tätiä olivat käymässä siellä ja kaksi enoani tuli sinne kylään samanaikaisesti ja minua ja siskoani pyydettiin tiskaamaan. En jaksanut enää, koska oli tiskaamisessa mennyt jo niin paljon aikaa hitauteni takia, kun selkäkin väsyi ja kun kahvikuppeja vain tuli lisää koko ajan. Siitä saimme siskoni kanssa moitteet, että 'tytöt, täällä on vielä tiskejä. Minne ne meni?' Ja he alkoivat itse tiskata. Ei otettu ollenkaan huomioon sitä, että minulla menee tuplaten aikaa muihin verrattuna eivätkä varmaan olisi edes huomanneet, vaikka olisin viettänyt monta tuntia putkeen tiskialtaan ääressä :(

Vierailija
10/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on uusi provoilija. Ensin toi mansikkajuttu, nyt sitten tällaista. Odotan jo seuraavaa aihetta, jotain eno ei lainannut polkupyörää ...

Vierailija
11/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mainitsemani sukulainen on samanlainen. Hänellä myös terveysvaivaa, vaikuttaa katkeralta ja purkaa sitä muihin. Suuttuu ihme asioista ja saattaa mököttää pitkäänkin. Olen tästä puhunut perheeni kanssa, ja kaikista meistä tuntuu, että tietyt ihmiset suvussa saavat häneltä enemmän lokaa niskaansa kuin muut. Ehkä voi olla myös kateutta, mistä sitä tietää. Yritä vain muistaa itse olla itsestäsi ylpeä ja nauttia sulle tärkeistä asioista, sekä muista niiden ihmisten kommentit jotka osaavat kannustaa ja olla kivoja :)

Muillakin siis tuollaisia sukulaisia. Siskoni sanoi kerrottuani hänelle asian, että ei kannata tädistä välittää, kun on suorapuheinen.

Vierailija
12/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on uusi provoilija. Ensin toi mansikkajuttu, nyt sitten tällaista. Odotan jo seuraavaa aihetta, jotain eno ei lainannut polkupyörää ...

Oletko itse provo vai miksi kysyt?

Vierailija
13/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa tollasten vanhojen kantturoiden olla keskenään, älkää olko edes tekemisissä.

Vierailija
14/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa tollasten vanhojen kantturoiden olla keskenään, älkää olko edes tekemisissä.

Hyvin vähän kyllä olen. Ei tee mieli soittaa koskaan, kyselee kuulumiseni äidin kautta. Sama juttu siskojen kanssa, kahdelle en koskaan soittele, koska tullut monesti paha mieli heidän puhuessan pahaa selkäni takana, liekö kateutta. Ja joskus siskoni jopa suoraan kysyi syntymäpäiväjuhlissani 'Milloin muutat'. Ei tee mieli olla yhteydessä itse eikä oma-aloitteisesti kertoa omista asioistaan, kun kuitenkin keksitään siitä jotakin negatiivista.

Vierailija
15/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy tädiltä että saako hän tuollaisesta idiopttimaisesta asenteesta palkkaa.

Olisipa tullut mieleen sanoa tilanteessa jotakin nokkelaa, mutta päällimmäisenä tunteena oli häpeä ja harmitus, joita mietin itsekseni :(

Vierailija
16/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä välitä! Tyhmä kommentti, joka kertoo hänestä itsestään, ei sinusta. Kaikkea hyvää ja hyvä että saat työkokemusta. Jotkut ihmiset aina yrittävät nokitella toisia. Ehkä heillä on niin heikko itsetunto!

Kiitos kannustuksesta :)

Vierailija
17/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tätisi ei ajatellut mitään pahaa siitä työkokeilu asiasta. Otit vaan itseesi siitä. Aika moni on samaa mieltä työkokeilu asioista kuin tätisi on. Onhan se ilmaista työtä.

Vierailija
18/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tätisi ei ajatellut mitään pahaa siitä työkokeilu asiasta. Otit vaan itseesi siitä. Aika moni on samaa mieltä työkokeilu asioista kuin tätisi on. Onhan se ilmaista työtä.

Hän tarkoitti kuntouttavaa työtoimintaa, jossa nyt olen.

Vierailija
19/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita päätöksiä ikinä oli katkaista ihan kaikki yhteydet isän puolen isoon sukuun. Vittuilkoot keskenään, ei kiinnosta.

Vierailija
20/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaita päätöksiä ikinä oli katkaista ihan kaikki yhteydet isän puolen isoon sukuun. Vittuilkoot keskenään, ei kiinnosta.

Toivottavasti muut olleet sinulle kannustavia.