Olenpas tyytyväinen itseeni. Sain entrattua vanhasta puulipastosta täysin käyttökelpoisen, jopa hienon!
Oli aika reppana ja likainen olemukseltaan, vetimet rikki yms. Kroppa kuitenkin melkein ehjä ja jämäkkä, tosin ihan pientä rakoilua kannen levyssä. Lakka ihan harmaantunut kyljistä yms. Irrottelin vetimet pois, ensin pesin hyvin mikrokuiturätin kanssa pariin kertaan ja imuroin sisukset. Sitten lakkasin sävyttävällä lakalla ja hitto että siitä tulikin HIENO😍 kunhan saan uudet vetimet niin pääsee kunniapaikalle meidän eteiseen. Hyvä minä!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melkoista ja kärsivällisyyttä ja todellista mielenkiintoa vaativaa hommaa.
Monet tekee vanhojen kalusteiden käyttöön saattamiseksi vielä suuremman työn, hiontoineen ja muine hommineen.
Mutta onnittelut myös sulle, että viitsit ja jaksoit nähdä vaivan ja sait mieleisen huonekalun eteiseesi.
Maalin poistamisessa on ihan älytön homma, jos on monta kerrosta maalia. Lisäksi maalinpoistoaineet on tujua tavaraa.
Puuhuonekalut ja esineet ovat kauniita. Haluaisin olohuoneen seinälle vanhan hevoskärryn pyörän.Kuumailmapuhaltimen kanssa käy maalinpoisto nopsaan, vaikka kerroksia olisikin, lämpö pehmentää maalin ja sopivalla kaapimella lähtee pohjia myöten. Monet puuovet olen rapsutellut puhtaiksi sillä lailla.
Onko kallis? Miten sitä voi käyttää?
Parillakympillä saa motonetistä, biltemasta tms. Ulkona suosittelen käytettäväksi, tai ainakin isompi ilmava tila autotalli tms missä ovet auki. Maalista lähtee aikamoinen käry.
Sopivalta etäisyydeltä puhalletaan maalipintaan kuumaa ilmaa, sen näkee kun alkaa pehmenemään ja sitten kaavitaan. Jäähtyy myös äkkiä ja sitten maali kovettuu taas joten puhallin on koko ajan oltava toisessa kädessä. Pitää samalla varoa ettei puupinta kärähdä. Äkkiä sen oppii siinä kun tekee.
Pitää varovainen olla, ettei polta itseään tai koko taloa, se ei ole mikään fööni vaan ilma on tulikuumaa. Ja ne maaliroippeetkin on hetken aikaa aika kuumia.
Vierailija kirjoitti:
Sait entrattua? Mitä se tarkoittaa?
Korjattua, paranneltua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melkoista ja kärsivällisyyttä ja todellista mielenkiintoa vaativaa hommaa.
Monet tekee vanhojen kalusteiden käyttöön saattamiseksi vielä suuremman työn, hiontoineen ja muine hommineen.
Mutta onnittelut myös sulle, että viitsit ja jaksoit nähdä vaivan ja sait mieleisen huonekalun eteiseesi.
Maalin poistamisessa on ihan älytön homma, jos on monta kerrosta maalia. Lisäksi maalinpoistoaineet on tujua tavaraa.
Puuhuonekalut ja esineet ovat kauniita. Haluaisin olohuoneen seinälle vanhan hevoskärryn pyörän.Kuumailmapuhaltimen kanssa käy maalinpoisto nopsaan, vaikka kerroksia olisikin, lämpö pehmentää maalin ja sopivalla kaapimella lähtee pohjia myöten. Monet puuovet olen rapsutellut puhtaiksi sillä lailla.
Onko kallis? Miten sitä voi käyttää?
Parillakympillä saa motonetistä, biltemasta tms. Ulkona suosittelen käytettäväksi, tai ainakin isompi ilmava tila autotalli tms missä ovet auki. Maalista lähtee aikamoinen käry.
Sopivalta etäisyydeltä puhalletaan maalipintaan kuumaa ilmaa, sen näkee kun alkaa pehmenemään ja sitten kaavitaan. Jäähtyy myös äkkiä ja sitten maali kovettuu taas joten puhallin on koko ajan oltava toisessa kädessä. Pitää samalla varoa ettei puupinta kärähdä. Äkkiä sen oppii siinä kun tekee.Pitää varovainen olla, ettei polta itseään tai koko taloa, se ei ole mikään fööni vaan ilma on tulikuumaa. Ja ne maaliroippeetkin on hetken aikaa aika kuumia.
Kiitos vinkistä. Minulla iso terassi, jossa voisin poistaa maalia.
Olisiko siinä ideaa myydä tuollaisia vanhoja pieniä puulipastoja, jotka maalaisin erilaisin kuvioin, esim. salmiakkikuvioin? Kyse olisi käyttöesineestä, mutta olisi kuitenkin ikäänkuin taideteos.
Minusta olisi nautinnollista puuhailla tuollaisten parissa.
Ihanaa kun joku jaksaa ryhtyä tähän hommaan. rakastan vanhoja huonekaluja.Itse myös kunnostanut ja myönnän . että vaatii kärsivällisyyttä ,mutta tulos palkit144
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun joku jaksaa ryhtyä tähän hommaan. rakastan vanhoja huonekaluja.Itse myös kunnostanut ja myönnän . että vaatii kärsivällisyyttä ,mutta tulos palkit144
Eihän siitä kyllä saa mitään muuta kuin iloa ja näkee kätensä jäljen. Kaikkea saa kaupoista hyvin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siinä ideaa myydä tuollaisia vanhoja pieniä puulipastoja, jotka maalaisin erilaisin kuvioin, esim. salmiakkikuvioin? Kyse olisi käyttöesineestä, mutta olisi kuitenkin ikäänkuin taideteos.
Minusta olisi nautinnollista puuhailla tuollaisten parissa.
Olen jossain kuvissa nähnyt sellaisia taide-esineitä, jotka ovat käyttöön, mutta maalattu ja veistelty. Jossain palatseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi nautinnollista puuhailla tuollaisten parissa.Olen jossain kuvissa nähnyt sellaisia taide-esineitä, jotka ovat käyttöön, mutta maalattu ja veistelty. Jossain palatseissa.
Entisaikaan sikarikkaat teetätti kaikki huonekalut uniikeiksi käsityöläisillä.
Koita hankki uudet hienot vetimet siihen kanssa niin saa lipasto saa kokonaan uuden ilmeen. Mä tykkään tämmöisistä keraamisisista vetimistä.
https://www.knobblesandbobbles.com/ekmps/shops/knobbles/resources/desig…
Onnea ap eli Katariina. Olet taitava.
Vierailija kirjoitti:
Koita hankki uudet hienot vetimet siihen kanssa niin saa lipasto saa kokonaan uuden ilmeen. Mä tykkään tämmöisistä keraamisisista vetimistä.
https://www.knobblesandbobbles.com/ekmps/shops/knobbles/resources/desig…
Onpa muuten hienot vetimet. Noi on jotain taidelasia. Lipaston väri on hieno.
Mä muistan joskus pienenä nähneeni tosi hienoja veistettyjä karhuja. 🐭
Vierailija kirjoitti:
Intarsia meinaa muistaakseni leikkaamalla tehtyjä puukuvio-opotuksia ja entraus puunkuviojäljitelmää maalaamalla.
Saa korjata, jos muistan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Puuli-pasto
Mä luin myös eka näin ja ihmettelin että mitä ihmettä 😄.
Mutta joo, hyvä ap!