Hinnat nousee vaan mutta kukaan ei ole moksiskaan?
Ei se ole normaalia, että hintoja nostetaan noin vaan yhtäkkiä.
Ei se sota niin nopeasti olisi hintoihin vaikuttanut. Syyt on jossain muualla. Ja suurin osa ihmisistä on vaan passiivisina ihan kuin mitään ei tapahtuisi? Outoa.
Kellogs Rice Krispies 700g: 5,19 e
Lidlin edam juustoviipaleet oli pari viikkoa sitten yli 4 euroa, ovat varmaan nostaneet sen hintaa sillä aikaa.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sri Lankassa ei oltu moksiskaan vaan ajettiin presidentti pois maasta. Täällä ollaan vaan kuin se piirrettykoira palavassa talossa "this is fine".
Mitä hyötyä niillekään tuosta sitten koituu? Tulee mieleen kun "Afrikan leipäkorin" zimb abwen diktaattori kansallisti valkoisten tilat ja ajoi omistajat maasta. Nyt sitten pellot kasvaa paskaruohoa ja Ukrainaan tähyillään ulkonevat kulmakarvat kurtussa muiden mukana
Että antaa sen poliittisen paskasakin vaan perseillä, niinkö. Ei ihme, että Suomi on korruption unelmamaa.
Ennemmin senkin kuin sinun. Mitään käsitystä ei ole taloudesta ja sen hoitamisesta sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mulle mitkä tuet on noussu. Mulle jää verojen jälkeen vähän reilu 500 kouraan. Kateellisten mielestä kieriskelen rahassa. Hyvin te rikkaat vedätte! 500 kuukaudessa. Ja olette vielä kateellisia.
Koska minä olen sen 500 e ansainnut työlläni ja valtio vie sen mitä minulta ja antaa sinulle. olisi itselläkun kyllä käyttöä ko rahalle.
Mainitsemasi tuotteet eivät ole tarpeellisia. Hyvin pärjää ilman muroja ja siivutettua juustoa.
Vielä erikoisempaa on, että Suomessa vaietaan täysin inflaation siitä puolesta, mikä on Euroopan keskuspankin rahan printtaamisen ja miinuskorkojen aiheuttamaa. Se on aika oleellinen osa tätä kokonaisuutta, mutta Suomessa infaatio on vain jotain mikä vaan tapahtuu ja sitten se vaan hyväksytään. Kuinka moni tietää, että nainen nimeltä Christine Lagarde on vastuussa koroista ja valuuttamme inflaation hallinnasta? Kuinka moni tietää, minkälaisia poliittisia hän valintoja hän on suosinut verrattuna esim. Yhdysvaltain keskuspankkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se valittamalla tai moksis olemalla parane. Siihen täytyy vaan sopeutua, tämä on fakta.
Aina ei tarvitse vain sopeutua. Johonkin raja on vedettävä.
Eli mitä ehdotat? Nälkälakkoa? Yleislakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin moksikseni kun ei hintojen nousu vaikuta elämääni mitenkään.
Olen opiskellut ja hyväpalkkaisessa työssä.
Eikö sinua yhtään ärsytä maksaa enemmän siitä, minkä saisi halvemmallakin? Ostaisitko muoviämpärin satasella ja käytetyn auton sadalla tonnilla, vain koska rahhaa on ja se ei vie sinua konkkaan? Annatko yhteystietosi, mulla olis pari hyvää diiliä...
Hintojen nousu koostuu kymmenestä palasesta. Yksi osa inflaatiota, yksi osa materiaalien hinnannousua, yksi osa energian hinnanousua ja seitsemän osaa kauppiaan ahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se valittamalla tai moksis olemalla parane. Siihen täytyy vaan sopeutua, tämä on fakta.
Aina ei tarvitse vain sopeutua. Johonkin raja on vedettävä.
Eli mitä ehdotat? Nälkälakkoa? Yleislakkoa?
Anarkia ja kannibalismi tästä seuraa kun Kaikilta katkaistaan sähköt ja ruokaa ei ole olemassa.
Pitäisikö olla moksis?
Lähteä rikkomaan ikkunoita ja polttamaan autoja?
Heittämään polttopulloja ja kiviä viranomaisia kohti?
Sitäkö trolli yrittää?
Coca-Cola ja irtokarkit ovat edelleen halpoja. Syö niitä.
Ei jaksa meuhkata, mutta on lopetettu kaikki turha kulutus. Ei käydä ulkona syömässä tai kahvilla, kuljetaan kävellen aina kun voidaan ja ruuasta katsotaan hintoja. Pyritään ostamaan suoraan tuottajalta, mitä vain pystyy. Ei siinä säästä, mutta ainakaan ei välikädet saa mitään ja nämä, jotka yrittää keskituloisilta repiä loputkin selkänahat pois. Maastamuutto kyllä räjähtää, tänne jää vain kaksi tasoa, toiset on tulleet muualta ja toiset joutuu laittamaan verikoiria ja rauta-aitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me työssäkäyvät persut olemme "moksiskaan", kun joudumme maksamaan omat nousevat kulumme ja vielä veroina muidenkin. Tuella eläviä ei varmaan haittaa, kun tuet nousevat palkkoja enemmän.
Me työssäkäyvät vihreät asiantuntijat ja osaajat maksamme kyllä veroina niiden kuluja joilla ei ole mahdollisuutta töihin. Onhan se ikävää mutta en kyllä halua Suomessa ihmisten kuolevan kylmyyteen tai nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna elämäsi Jeesukselle! Hän on pian tulossa takaisin noutamaan omansa pois ennen antikristuksen valtaa.
Jeesus Kristus naulattiin ristille syntiesi takia. Hän kuoli ja haudattiin.
Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista.
Jeesus on tulossa takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet.
Jos sinulla on Jeesus asianajajana ja syntiesi sovittajana et joudu tuomittavaksi kadotukseen, koska Isä näkee sinut Herran Jeesuksen kautta synnittömänä.
Tämä!
Niin hienosti kirjoitettu. Kiitos!
No voihan Ziisus taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mä halpuutin mm. riisit. Tähän asti olen ostanut pirkan jasmin tai basmati, keittoaika 10min. Nyt otin euron halvempaa pitkäriisiä, keittoaika 20min. Back to 80's.
Maksat erotuksen sähkölaskussa?:D
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin moksikseni kun ei hintojen nousu vaikuta elämääni mitenkään.
Olen opiskellut ja hyväpalkkaisessa työssä.
Ja toistaiseksi 21 alapeukkua.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
No mitä pitäisi tehdä? Lähteä kaduille juoksemaan tukka tulessa?
Nuoremmat sukupolvet eivät tiedä mitä inflaatio tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me työssäkäyvät persut olemme "moksiskaan", kun joudumme maksamaan omat nousevat kulumme ja vielä veroina muidenkin. Tuella eläviä ei varmaan haittaa, kun tuet nousevat palkkoja enemmän.
Me työssäkäyvät vihreät asiantuntijat ja osaajat maksamme kyllä veroina niiden kuluja joilla ei ole mahdollisuutta töihin. Onhan se ikävää mutta en kyllä halua Suomessa ihmisten kuolevan kylmyyteen tai nälkään.
Huvittavaa miten yksittäinen kirjoittaja väittää edustavansa suurtakin väestöryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten yksittäinen kirjoittaja väittää edustavansa suurtakin väestöryhmää.
Olen samaa mieltä, niin persun kuin vihreän kohdalla.
Onko meidän kauppamafia oikeasti näin moraaliton. Ruoan arvonlisäveroakaan ei kannata laskea, kun kauppa vain lisää erotuksen vähitellen omaksi katteekseen.