Miten usein uusit tyynyt ja peitot?
Kommentit (11)
Uusin kerran tai pari vuodessa, ei juuri tule pestyä. Lakanoiden ym. vaihto on eri asia.
Ostin uuden täkin, edellinen 30 vuotta vanha. Aivan liikaa ja olen ostanut kolmesti tässä välissä uuden, mutta aina pettynyt. Nyt oli jo pakko. Tyynyn uusin parin vuoden välein.
Pesen tyynyt, täkin ja petarin päällisen neljännesvuosittain. Liinavaatteet pesen kerran viikossa, pyyhkeet 2 x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliinat vaihdan joka tukan pesun yhteydessä. Olen ommellut kaikkiin tyynyihin uudet vetoketjulliset tyynypussit. Vaihdan tyynyn sisustat samalla uusiin päällisiin, ehkä kerran viikossa tai useammin.
Täkit pesen noin kolme kertaa vuodessa. Ne saisi pestä useamminkin, mutta kun en jaksa tai muista.
Pussilakanat vaihan viikottain, aluslakanan kaksi kertaa viikossa, kun se tuntuu niin rasvaiselta.
Henkilökohtainen hygieniasi siis onnetonta, jos noin usein täytyy lakanat sun muut vaihtaa... :'D
Täkki on tosi vanha varmaan 15v. Miksi vaihtaa? Pesu pari kertaa vuodessa. Tyytyä pesen kolme kertaa vuodessa. Uuden joutuu ostaan parin vuoden välein, kun menee huonoksi.
En osaa sanoa vaihtamisesta, vanhoja ovat. Puoliso kaipaa uusia tyynyjä, mutta minun ovat vielä hyvät.
Pesen kuitenkin tyynyt kaksi kertaa vuodessa ja täkin kerran vuodessa. Tyynyliinat vaihdan viikoittain ja käytän niiden alla toista tyynyliinaa suojaamassa tyynyä, mutta suojatyynyliinaa pesen harvoin. Muut lakanat vaihdan kahden viikon välein.
Ostan kerran vuodessa uudet, heitän vanhat pois. Jos tarvitsee, pesen tyynyjä välillä. Vuodevaatteet vaihdan noin viikottain. Kuumalla suojaan tyynyjä pyyhkeellä. Muuten en hikoile paljoakaan. Pyyhkeitä pesen usein.
2 x vuodessa pesen tyynyt ja peitot. Vuodevaatteet pesen kerran viikossa, tyynyliinat vaihdan kahdesti viikossa.
En uusi koskaan, pesen kerran vuodessa. Lakanat vaihdan kerran viikossa.
Pesen 2-3x vuodessa tyynyt ja peitot. Pari kertaa vuodessa otan myös petarin päällisen pois ja pesen. Kesällä vaihtuu ohuempaan peittoon ja silloin tietty vaihtoon menevä pesuun.
Pesen noin joka toinen vuosi, kun on erikseen kesä- ja talvipeitot, ja tyynyjä useammin. Vaihdan uusiin noin 15-20 vuoden välein eli silloin, kun alkaa olla jo liian kevyt kesäpeitoksikin. Tyynyt silloin, kun päälliskangas hajoaa.
Tyynyliinat vaihdan joka tukan pesun yhteydessä. Olen ommellut kaikkiin tyynyihin uudet vetoketjulliset tyynypussit. Vaihdan tyynyn sisustat samalla uusiin päällisiin, ehkä kerran viikossa tai useammin.
Täkit pesen noin kolme kertaa vuodessa. Ne saisi pestä useamminkin, mutta kun en jaksa tai muista.
Pussilakanat vaihan viikottain, aluslakanan kaksi kertaa viikossa, kun se tuntuu niin rasvaiselta.