GALLUP: Oletko antanut lapsellesi BONA/Muksu soseita...
jos olet niin:
1) Onko lapsesi hoikka, normaalipainoinen vai hiukan pyöreä?
2) Annatko useimmiten valmisruokia?
3) Kuinka monta valmisruokaa lapsesi syö viikossa?
Tätä kysyn lähinnä sen vuoksi, että minulle väitettiin, että lapset jotka saavat valmisruokia Muksu/Bona ovat pikemmin hieman pyöreitä kuin normaalipainoisia. Ajattelin gallupin pystyyn laittaessani, että täällähän siihen saa jonkinlaista selvyyttä.
Kommentit (9)
1) Onko lapsesi hoikka, normaalipainoinen vai hiukan pyöreä? Keskikäyrällä mennään.
Toistaiseksi (lapsi syönyt niitä noin 2 kk). Saa myös vielä ämaitoa.
Päivässä menee tölkkikasvista, tölkki lihaa ja tölkki hedelmää + aamulla ja illalla puuro. Lisäksi saa rintaa tai minun poissaollessani korviketta.
vuoden ikäiseksi asti hiukan pyöreä, sitten lähti liikkeelle ja on ollut 0-käyrällä koko ajan.
Vauvana söi vain pilttejä, en tehnyt itse oikeastaan mitään soseita.
Valmisruokia syö ehkä 2-3 kertaa viikossa. Maksalaatikko ja kalapaistos on suosikit, lisäksi saatamme ostaa jotain muutakin valmiina. Lisäksi käymme jopa hampurilaisella ja pizzalla välillä, hui!
En usko tuota tutkimusta. Vauvat on aina pyöreitä (poikkeuksiakin on) ja sen jälkeen on kiinni siitä mitä syöttää " oikeaa ruokaa" .
1) Onko lapsesi hoikka, normaalipainoinen vai hiukan pyöreä? -esikoinen oli hoikka, kuopus normaalipainoinen.
2) Annatko useimmiten valmisruokia? -Kuopukselle puolet ja puolet.(valmisruoka uppoaa paremmin, siksi sitä annankin...) Esikoiselle annoin useammin valmisuokaa (Hedelmä- ja marjasoseet tein itse) koska hänen ollessaan vauva en jaksanut kokata päivittäin pelkästään vauvalle ja itselleni.
3) Kuinka monta valmisruokaa lapsesi syö viikossa? -Kuopus syö 3-4, esikoinen söi 6-7.
Lapsi ollut aina todella hoikka, ihan pienillä painokäyrillä mennyt. Yhdessä välissä syötin pelkästään purkkiruokia noin 2-3kk kun en jaksanut tehdä itse ruokaa vauvalle. Sitä ennen oltiin syöty vain itsetehtyjä ruokia.
Myös esikoinen on ollut pienikokoinen, minä olen ollut t-o-d-e-l-l-a pienikokoinen, isä on ollut pienikokoinen (pienikokoinen=laiha). Nyt aikuisiällä minä ja mieheni sitten ollaan ihan normaalipainoisia ja -vartaloisia.
Vierailija:
jos olet niin:
- ovat hyvin hoikkia nuo meidän lapsukaiset2) Annatko useimmiten valmisruokia?
- päivässä toinen ruoka kotiruoka, toinen joku valmisruoka (sosepurkki, eines, rafla/roskaruoka).3) Kuinka monta valmisruokaa lapsesi syö viikossa?
- riippuu viikosta, aika usein.
Vierailija:
jos olet niin:
Lapseni nyt 11kk on syönyt valmisruokaa, Bonaa/pilttejä paljon elämänsä aikana. Hän on erittäin hoikka, vaikka syö ihan normaalisti.
2. pari viikkoa sitte on siirrytty kotiruokaan (samaan ruokaan ku muutkin syö) kokonaan, mutta aikaisemmin meni lähes pelkästään valmisruokalinjalla.
3. Eli aikaisemmin lapsi söi päivittäin valmisruokaa. Painoon ei tämä kotiruokaan siirtyminen ole ehtinyt vaikuttaa.
Esikoinen söi purkkiruokia ja on hoikkaakin hoikempi. Kuopus syönyt vain kotiruokaa ja on aika pallero. Eli ei päde ainakaan minun lapsien kohdalla.
Vierailija:
jos olet niin:
3) Kuinka monta valmisruokaa lapsesi syö viikossa?Tätä kysyn lähinnä sen vuoksi, että minulle väitettiin, että lapset jotka saavat valmisruokia Muksu/Bona ovat pikemmin hieman pyöreitä kuin normaalipainoisia. Ajattelin gallupin pystyyn laittaessani, että täällähän siihen saa jonkinlaista selvyyttä.
1)Normaalipainoinen ollut aina.
2)En, itse tehtyä kotiruokaa.
3)Tällä hetkellä ei yhtään.
Lapsi nyt 3,5-vuotias eikä enää syö " pilttejä" :D mutta 1-2-vuotiaana söi ehkä kaksi kertaa viikossa. En oikein tajunnut, liittyvätkö ao. kysymykset nykyiseen ruokailuun vai pilttiruokailuun... vastasin nykypäivästä.
Erittäin hoikka.
En.
Keskimäärin nolla, mutta yksi Hese-ateria tulee syötyä lähes joka lauantai.