Toivon etteivät poikani koskaan halua/tee lapsia
Olen joutunut niin paljon vierestä seuraamaan, kun on tullut ero, isä on vieraannutettu lapsistaan täysin, myös isän puolen isovanhemmat, ja mies on leimattu sekopääksi ja narsistiksi. Ja kyllä, ihan vaan pelkällä naisen hyvillä puhelahjoilla ja sitkeällä, vuosikausien mustamaalaamisella.
Olen itse ollut useammassa tilanteessa silminnäkijänä, jotka nainen on eteenpäin värittänyt täysin toisenlaisiksi. Kukaan ei usko miehen versiota, eikä myöskään minun, kätevä konsti vaientaa ja tehdä todistajan puheet tyhjiksi on tokaista "sinä et sivullisena voi tietää mikä on totuus".
Totuus on näissä asioissa aina se naisen sana. Sellaisenaan, kyseenalaistamatta.
T. Nainen itsekin, kolmen pojan äiti, josta toivottavasti koskaan ei tule isoäitiä
Ps. Antakaa sataa alapeukkuja, en välitä.
Kommentit (17)
Ehkä sinunkin olisi pitänyt jättää lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Se on niin kumma miten jotkut luulevat tietävänsä näin paljon muiden ihmisten yksityiselämästä. Kahden ihmisen välisestä suhteesta, johon itsellä ei ole ollut mitään osaa eikä arpaa.
Ja vielä tämmöisellä itsevarmuudella.
No sieltä se taas tuli, odotinkin :D
Eli sinunkin mielestäni minä olen täysin väärässä. Vaikka olen omin silmin nähnyt episodin, jossa osapuolet käyttäytyivät ja tekivät mitä tekivät, näin ja kuulin kaiken, ja kuulin myös naisen version kun kertoi tapahtuneesta eteenpäin. Räikeästi valehdeltu (tyyliin nainen löi miestä, mutta väittikin sitten tilanteessa miehen lyöneen häntä) mutta kukaan ei uskonut muita kun naista. Mitäpä minäkään voin tietää. Vaikka näin ja kuulin kaiken. Niinpä...
Ap
Jos isä ei ole päihdeorja tai pedofiili tms lapsille vaarallinen, lapsilla on oikeus vanhempiinsa. Kumpaankin. Miksi isä ei taistellut lapsistaan oikeudessa? Teini-iässä se alkaa jo olla myöhäistä.
Suomessakin on vielä tänä vuonnakin hyvin sivistymättömiä, jotka eivät ole lukeneet edes lapsenkasvatuksen alkeita, vaikkapa kasvatustieteiden approbaturia, johon kuuluu muutamia kymmeniä hyviä alan kirjoja. Siis he eivät oikeasti osaa kuvitella, millaista vauriota tekevät lapsilleen estämästä toista vanhempaa edes tapaamasta lapsiaan, puhumattakaan kunnon suhteen ylläpitämistä. Itsekkyys on vanhemmuuden näkyvin piirre nykyään. Lapsista viis.
Isoäiti kirjoitti:
Jos isä ei ole päihdeorja tai pedofiili tms lapsille vaarallinen, lapsilla on oikeus vanhempiinsa. Kumpaankin. Miksi isä ei taistellut lapsistaan oikeudessa? Teini-iässä se alkaa jo olla myöhäistä.
Suomessakin on vielä tänä vuonnakin hyvin sivistymättömiä, jotka eivät ole lukeneet edes lapsenkasvatuksen alkeita, vaikkapa kasvatustieteiden approbaturia, johon kuuluu muutamia kymmeniä hyviä alan kirjoja. Siis he eivät oikeasti osaa kuvitella, millaista vauriota tekevät lapsilleen estämästä toista vanhempaa edes tapaamasta lapsiaan, puhumattakaan kunnon suhteen ylläpitämistä. Itsekkyys on vanhemmuuden näkyvin piirre nykyään. Lapsista viis.
Missä sanoin, ettei ole taistellut oikeudessa? Oikeus ei todellakaan ole aukottomasti OIKEUS.
Ap
Själv är man från en normal familj och har skapat en normal familj. Man hoppas att ens bägge söner för seden vidare.
Noh, riippuu aika paljon pojista ja puolisoista. Mutta itsepähän poikasi parhaiten tunnet.
Asiallinen toive. Elämä tuskin on koskaan ollut helppoa, mutta yhä pirullisemmaksi se kaikkine koukeroineen käymässä. Itselläkin kaksi lasta ja jos en nyt suorastaan toivo, että jättäisivät lisääntymättä niin ainakin asia on minulle yhdentekevä. Maapallo on sitä paitsi jo ajat sitten ollut täynnä ihmisiä, enempää ei todellakaan tarvita.
Isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin kumma miten jotkut luulevat tietävänsä näin paljon muiden ihmisten yksityiselämästä. Kahden ihmisen välisestä suhteesta, johon itsellä ei ole ollut mitään osaa eikä arpaa.
Eli sinunkin mielestäni minä olen täysin väärässä. Vaikka olen omin silmin nähnyt episodin, jossa osapuolet käyttäytyivät ja tekivät mitä tekivät, näin ja kuulin kaiken, ja kuulin myös naisen version kun kertoi tapahtuneesta eteenpäin. Räikeästi valehdeltu (tyyliin nainen löi miestä, mutta väittikin sitten tilanteessa miehen lyöneen häntä) mutta kukaan ei uskonut muita kun naista. Mitäpä minäkään voin tietää. Vaikka näin ja kuulin kaiken. Niinpä...
Ap
Ja tämän kohtalon sitten yleistät koskemaan kaikkia miehiä?
Tiesitkö, että suurin osa naisista toivoo, että lapsillaan on hyvä suhde isäänsä? Ja jopa tykkää niistä lapsivapaista kun lapset on isällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ilmeisesti puhut koko ajan itsestäsi. Miksi vieraannutit lapset isästään?
Ai etkä vieraannuttanut? En minä, mutta ne kaikki muut... logiikan jättiläinen.
Minä en jaksaisi lapsenlapsia hoitaa, joten sinänsä olisi hyvä, ettei poika saisi aikanaan lapsia. Tukiverkottomana on aika kurjaa. Tietysti hänellä saattaisi olla puoliso, jonka vanhemmat auttaa. No, valitkoon itse mitä tekee. Kunhan on onnellinen.
Kannattaa kasvattaa niistä pojista sellaisia, että ne pysyvät perheissään. Ei kukaan eroa miehestä, joka on hyvä ja osallistuva isä, tekee kotitöitä, elättää osaltaan perhettään ja huomioi vaimonsa hyvin.
Oletko kertonut tämän toiveen myös pojillesi?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vain tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kasvattaa niistä pojista sellaisia, että ne pysyvät perheissään. Ei kukaan eroa miehestä, joka on hyvä ja osallistuva isä, tekee kotitöitä, elättää osaltaan perhettään ja huomioi vaimonsa hyvin.
Eikä kukaan eroa naisesta, joka on hyvä osallistuva äiti, tekee kotitöitä, elättää perhettään, huomioi miestään.
Niinhän se on, että avioerossa nainen todella usein haukkuu miehen todella pahasti, mustamaalaa tätä ihmisille ja ties mitä kamalia valheita kertoo ihmisille miehestä, niin että mies ei saa edes valvotusti saa koskaan tavata lapsiaan muutta todella isot elatusmaksut nainen mieheltä lypsää ja mies joutuu maksamaan muutenkin isot määrät rahaa, joka muka menee esim. lasten vaatteisiin, ruokaan tai vaikka harrastuksiin, vaikka nainen ne itseensä tuhlaa kaikki.