Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on masentunut, en tiedä mitä tehdä.

Vierailija
12.07.2022 |

Vuosi sitten jäi pois töistä koska ahdisti olla siellä töissä (ei kyllä ollut helppo paikka työskennellä sen myönnän) sovittiin että hän hoitaa kotona kotityöt (siivous, ruoka yms.) ja minä teen pidempää päivää niin pärjätään.

Puoli vuotta sitten jouduin jättämään harrastukseni koska hän ei jaksa kaikkia yksin tehdä ja olisi joskus mukava viettää aikaa yhdessä.

Nyt tämä on mennyt siihen että minä työpäivän jälkeen käyn kaupassa kun hän on tehnyt listan mitä sieltä pitää tuoda. Ruoka tehdään yhdessä ja sen jälkeen siivoillaan kotia yhdessä.

Sen jälkeen minä vien lapset harrastukseen toiseen kaupunkiin ja sitten minulla on 45 min kuulemma omaa aikaa kun odotan lapsia harrastuksesta jos hän ei siis keksi minulle jotain muuta tekemistä.

Alan itsekin väsyä tähän ja kun yritän asiasta jutella hän vain tuhahtaa ettei hän ole mikään kotiorja joka silittää minun paitani aina kun käsken. (Olen tasan kerran pyytänyt josko voisi laittaa minulle puvun valmiiksi kun oli asiakastapaaminen ja minulle tuli kiire)

Mitä tässä pitäisi yrittää tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä, kyllä se vaimo sitten piristyy.

Vierailija
2/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä totuus on että masentunut sairastuttaa koko perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta aloituksesta kyllä mitenkään selviä/huomaa että vaimosi olisi masentunut. Annan ennemminkin ymmärtää että hän on tullut laiskaksi eikä huomioi sinua niin kuin ennen.

Vierailija
4/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viiinilasi kouraan ja kerro että elämä on. Semmosta se on, semmosta se on.

Vierailija
5/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäsin vaimon. Ei siksi ettei jaksa tehdä mitään koska kaikilla voi olla joskus vaikeaa vaan siksi koska kuvittelee että sinun täytyy jaksaa kaikki tehdä. Et ole orja. Jos vaimo jatkaa itsekkyyttä niin samantien vaihtoon. Hänen kuuluisi siis tunnustaa että sinulla on nyt liikaa hommaa ja olla kiitollinen että sai jäädä kotiin ja yrittää hakea apua ja hakeutua pikaisesti takaisin töihin. Nyt hän on jäänyt ns passattavaksi

Vierailija
6/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimollasi hoitosuhde lääkärin kanssa, lääkitys? Masennus on vakava sairaus ja silloin jaksaa vain pakolliset asiat hoitaa.

Vierailija
7/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna viiinilasi kouraan ja kerro että elämä on. Semmosta se on, semmosta se on.

Sitten kertoo että olen kuulllut että joskus teki mahalaskun jääätikölle kun lubiiniit siis turbiinit meni tukkkoon ja joutuii syömään toisensa että selvisivät siellä. Mä rakastan sua niin että voiisin tulla syödyksi niin että sinä selviäiisit.

Vierailija
8/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit virheen kun lopetit harrastuksen. Täytyy sullakin joku hengähdystauko olla. Ei masentunut voi kuitenkaan koko perhettä pompottaa.

Vierailija
9/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi siis nyt pitkällä sairauslomalla ja saa masennukseensa asianmukaista hoitoa, lääkkeitä, terapiaa ja vertaistukea?

Vierailija
10/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit virheen kun lopetit harrastuksen. Täytyy sullakin joku hengähdystauko olla. Ei masentunut voi kuitenkaan koko perhettä pompottaa.

Tämä. Muista ottaa aikaa itsellesikin, vaikka väkisin.

Vierailija
11/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö vaimo missään päivittäin, tekeekö mitään? Vertaisryhmässä tai terapiassa edes? Kun möllöttää päivän kotonaan itsensä kanssa, sitä alkaa masentunut junnaamaan paikallansa liikaa. Tauti syöttää itse itseään. Toki parantumiseen pitää antaa aikaa, muttei mielistellä mörköä olalla, koska se on helpointa.

Vierailija
12/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennus parane sillä, että puoliso alkaa paapoa ja elää masentuneen sanelemien ehtojen mukaan.

Vierailija
13/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi oikeasti sairas, siis lääkärin toteama ja kävisi hoidossa ja söisi lääkkeitä, mä jatkaisin tukemista, mutta pitäisin huolta itsestänikin.

Jos feikkisairas ja huomionkipeä, en jatkaisi suhdetta.

Vierailija
14/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotat piristymään ja lisäät perään, että paistaa se päivä risukasaanki . Usein jo ystävällinen kehotus saa ihmisen ymmärtämään, että masennus on lähipiirille ahdistava kokemus jolloin vahingoittava käytös loppuu.

Vierailija
15/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä täytät eropaperit ja pistät samalla itelles lipun bangokiin, pattayalle meet paranteleen surujas .

Vierailija
16/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa liikaa jaksamisellesi vaatia, sano että "en kuuntele masennustasi, vaan sinua".

Vierailija
17/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapset ei kärsi äidin diivailusta.

Vierailija
18/18 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötä- ja vastoinkäymisissä