Siis mitä ihmettä? Kaveri halusi tehdä jonkun ihmeen velkakirjan rahan lainaamisesta
Pyysin vippaamaan 500€, kun oli pakottava tarve. Kaveri sanoi, että tuo vaan mun luokse niin järjestetään se asia. Sitten olikin tehnyt jonkun velkakirjan ja pyysi minua allekirjoittamaan paperin. Oli asettanut vuoden maksuaikaa. Sentään ei korkoa kehdannut vaatia. Totesin, että ei sitten, jos näin vaikeaksi haluat ruveta ja lähdin ovet paukkuen. Aika törkeää mun mielestä. Kyllä kaveriin sen verran pitäisi luottaa, että voi rahaa matalalla kynnyksellä lainata. Taidan pistää tuohon tyyppiin välit poikki
Kommentit (32)
Paras viedä pantti, vaikka se onkin jotenkin kamalaa, sitten hän voi luottaa saavansa takaisin. Mitä paperilla tekee.
Miten edes kehtaat lainata kaverilta? Jonkun 20€ vielä tajuaisin jos on pakko saada ruokaa, mutta 500? Ja vuoden maksuajalla. Sulla on siis niin paska tilanne että makselet vuoden ajan neljää kymppiä kuussa? Siis jos makselisit.
Provohan tää on, ei noin tyhmiä ihmisiä voi ollakaan.
Oikealle kaverille lainaan 500 euroa ilman velkakirjaa, mutta tiedän saavani sen myös takaisin. Muille tutuille en lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ongelma tuossa velkakirjalaki oikein on, jos sinulla oli vakaa aikomus maksaa takaisin
"Vakaa aikomus" 😂😂😂
Onko sinulla ennenkin ollut ongelmia maksaa velkoja takaisin vai miksi heti tuli kirjallinen sopimus?
Köyhälle kuukauden massit. Jees pox holiray sulle ap.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko velkakirjalle todistajat?
Ei tarvi. Velallisen allekirjoitus riittää. Hyvä laittaa myös velkojan. Mutta joo, ei tarvi todistajia.
asianajaja
pistä vain välit poikki, kaverisi kokee sen helpotuksena (surkea provo oli, kas kun et ollut jäänyt yksin mökille sysisuomeen ja nyt kuuluu metsästä rasahduksia ja ihmeellistä ihmismäistä läähätystä ja joku kokeilee juuri ovea ja kännykästäsi on tietenkin akku loppu)
Toivottavasti kaveri laittaa sinuun välit poikki.
Olisit pyytänyt tonnin.