Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: silitätkö pyykkiä?

Vierailija
19.08.2008 |

haluan vähän seurailla ensin mimmosia vastauksia tulee ennen ku kerron miksi kysyn moista. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutakin tekemistä kuin silittää vaatteita, jotka menee ryppyyn kuitenkin päällä.

Vierailija
2/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jättänyt joitain silittämättä, jos lapset laittavat suoraan narulta päälle. En todellakaan osaa olla ryppyisissä vaatteissa. Petivaatteita en silitä, paitsi tyynyliinat. Mies silittää omansa yleensä, joskus myös hänen pyykkikasaansa pienennän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet silitetään ja muutaman kerran vuodessa jonkun kauluspaidan

Vierailija
4/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin tärkeimmät juhlavaatteet ja verhot.

Vierailija
5/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lasten vaatteet. Lakanoita en enää silitä. Ennen lapsia silitin. :)

Omat vaattet missä liikun ulkona silitän. Kotivaatteet kuten verkkarit sun muut jätän silittämättä.

Vierailija
6/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän vaatteet ennen kuin ne laitetaan päälle. Verhot ja pöytäliinat silitän ennen käyttöä, lakanoita ja pyyhkeitä en.

Vierailija
7/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmettelen itsekin miehen reikäisiä salipaitoja silittäessäni, miksi vaivaudun, mutta siinähän ne toisaalta menevät samalla.

Vierailija
8/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi silittäisin?! vie vain turhaa aikaa ja eipä ne vaatteet ole sen huonomman näkoisiä oletko se silittänyt vai et..lakanoista nyt puhumattakaan!!(paitsi tietty jotkut pellava vaatteet ja tietty juhlavaatteet silitän)

Vierailija
9/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on silitysohjelma kuivausrummussa ja se on tosi tehokas

Vierailija
10/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kauluspaidat ja juhlavaatteet. Verhot.

Vierailija
11/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitin paitapuseron, housut ja pellavahameen. Silitän vain omia vaatteitani.

Vierailija
12/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin kun ei ole, rentoudun mieluummin.

Vierailija
13/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meidän vaatteet jotain ihmekangasta, koska eivät ole ryppyisiä kuivuttuaan? Eivät vaadi silittämistä siis. Silitän kauluspaidat, suorat housut, juhlavaatteet ja verhot. On se "nykymaailma" mahtava!

Vierailija
14/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tätä nykymaailmaa ilmeisesti et ei pyykkejä silitetä. :)

Mä silitän, samoin siskoni ja äitini mutta moni tutuistani ei. Kaverini ei silitä ja sanoi että oon ainoo hänen tutuistaan joka silittää pyykkiä.

Varmaan loppuu kohta silitysrautojen/lautojen myynti kaupoista ku ei kukaan silitä pyykkiä. :)

t:ap

Vierailija
15/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kauheasti luppoaikaa, niin mikä jottei. Mutta varsin moni asia menee tärkeydessä silittämisen edelle.

Vierailija
16/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinavaatteet mankeloin.

Mulle silittäminen on rentoutumista. Tänäänkin silitin työpäivän jälkeen pari koneellista pyykkiä. Saa nollattua ajatukset ja samalla saa vaatehuoneeseen siistit, tasaiset vaatepinot. Niissä silmä lepää ;)

Vierailija
17/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät meidänkään vaatteet ole kuivatuksen jälkeen ihan kurttuisia, mutta ne näyttävät silti paljon siistimmiltä, kun niitä käyttää silitysraudan alla. Kokeilkaa joskus niin näette.

Vierailija
18/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mankeloin lakanat, silitän tyynyliinat, pöytäliinat, verhot yms.

Kauluspaidat, suorat housut, hameet jne. silitetään, samoin myös tarpeen mukaan trikoisista arkivaatteista ne jotka on pahasti rypyssä tai joissa on isoja brodeerauksia jotka on menneet ryttyyn. Meillä silittää myös mies, ja usein esim. juhlavaatteiden silittäminen on hänen hommiaan.

Vierailija
19/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken muut paitsi sukat, kalsarit ja pyyhkeet. Pyyhkeet tulee kuivurissa ihanan pehmeiksi. Lakanat pesetän tai manklaan vanhemmillani. Ja kyllä, silitän myös mieheni kauluspaidat töihin. Meillä ei ainakaan mitkään ihmekankaat vaatteissa ole, jotka tulisivat rypyttöminä pesukoneesta.

Meillä pyykkihuolto menee niin, että kaikki vaatteet silitettään pesun jälkeen kaappiin. Joten kaapissa on vaatteet siisteissä pinoissa ja silitettynä ja paidat myös silittettynä henkareissa roikkumassa.

Kaveripiirissäni miltei kukaan ei tee näin, mutta olen itse oppinut tämän kotoa ja muuta en osaa. Enkä haluaisikaan. Ja, koko elämäni ei mene silittämiseen vaikka vaatteita riittääkin.

Vierailija
20/20 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista kuivausrumpua, enkä sellaista haluakaan. Täällä maalla asumisessa on hyvää ainakin se, että voi kuivata pyykit ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän