G: silitätkö pyykkiä?
haluan vähän seurailla ensin mimmosia vastauksia tulee ennen ku kerron miksi kysyn moista. :)
Kommentit (20)
Nyt olen jättänyt joitain silittämättä, jos lapset laittavat suoraan narulta päälle. En todellakaan osaa olla ryppyisissä vaatteissa. Petivaatteita en silitä, paitsi tyynyliinat. Mies silittää omansa yleensä, joskus myös hänen pyykkikasaansa pienennän.
Juhlavaatteet silitetään ja muutaman kerran vuodessa jonkun kauluspaidan
muuta kuin tärkeimmät juhlavaatteet ja verhot.
kaikki lasten vaatteet. Lakanoita en enää silitä. Ennen lapsia silitin. :)
Omat vaattet missä liikun ulkona silitän. Kotivaatteet kuten verkkarit sun muut jätän silittämättä.
Silitän vaatteet ennen kuin ne laitetaan päälle. Verhot ja pöytäliinat silitän ennen käyttöä, lakanoita ja pyyhkeitä en.
Välillä ihmettelen itsekin miehen reikäisiä salipaitoja silittäessäni, miksi vaivaudun, mutta siinähän ne toisaalta menevät samalla.
ja miksi silittäisin?! vie vain turhaa aikaa ja eipä ne vaatteet ole sen huonomman näkoisiä oletko se silittänyt vai et..lakanoista nyt puhumattakaan!!(paitsi tietty jotkut pellava vaatteet ja tietty juhlavaatteet silitän)
mulla on silitysohjelma kuivausrummussa ja se on tosi tehokas
Ainoastaan kauluspaidat ja juhlavaatteet. Verhot.
Silitin paitapuseron, housut ja pellavahameen. Silitän vain omia vaatteitani.
Ja silloin kun ei ole, rentoudun mieluummin.
Onko meidän vaatteet jotain ihmekangasta, koska eivät ole ryppyisiä kuivuttuaan? Eivät vaadi silittämistä siis. Silitän kauluspaidat, suorat housut, juhlavaatteet ja verhot. On se "nykymaailma" mahtava!
se on tätä nykymaailmaa ilmeisesti et ei pyykkejä silitetä. :)
Mä silitän, samoin siskoni ja äitini mutta moni tutuistani ei. Kaverini ei silitä ja sanoi että oon ainoo hänen tutuistaan joka silittää pyykkiä.
Varmaan loppuu kohta silitysrautojen/lautojen myynti kaupoista ku ei kukaan silitä pyykkiä. :)
t:ap
Jos olisi kauheasti luppoaikaa, niin mikä jottei. Mutta varsin moni asia menee tärkeydessä silittämisen edelle.
Liinavaatteet mankeloin.
Mulle silittäminen on rentoutumista. Tänäänkin silitin työpäivän jälkeen pari koneellista pyykkiä. Saa nollattua ajatukset ja samalla saa vaatehuoneeseen siistit, tasaiset vaatepinot. Niissä silmä lepää ;)
Eivät meidänkään vaatteet ole kuivatuksen jälkeen ihan kurttuisia, mutta ne näyttävät silti paljon siistimmiltä, kun niitä käyttää silitysraudan alla. Kokeilkaa joskus niin näette.
mankeloin lakanat, silitän tyynyliinat, pöytäliinat, verhot yms.
Kauluspaidat, suorat housut, hameet jne. silitetään, samoin myös tarpeen mukaan trikoisista arkivaatteista ne jotka on pahasti rypyssä tai joissa on isoja brodeerauksia jotka on menneet ryttyyn. Meillä silittää myös mies, ja usein esim. juhlavaatteiden silittäminen on hänen hommiaan.
kaiken muut paitsi sukat, kalsarit ja pyyhkeet. Pyyhkeet tulee kuivurissa ihanan pehmeiksi. Lakanat pesetän tai manklaan vanhemmillani. Ja kyllä, silitän myös mieheni kauluspaidat töihin. Meillä ei ainakaan mitkään ihmekankaat vaatteissa ole, jotka tulisivat rypyttöminä pesukoneesta.
Meillä pyykkihuolto menee niin, että kaikki vaatteet silitettään pesun jälkeen kaappiin. Joten kaapissa on vaatteet siisteissä pinoissa ja silitettynä ja paidat myös silittettynä henkareissa roikkumassa.
Kaveripiirissäni miltei kukaan ei tee näin, mutta olen itse oppinut tämän kotoa ja muuta en osaa. Enkä haluaisikaan. Ja, koko elämäni ei mene silittämiseen vaikka vaatteita riittääkin.
En omista kuivausrumpua, enkä sellaista haluakaan. Täällä maalla asumisessa on hyvää ainakin se, että voi kuivata pyykit ulkona.
On muutakin tekemistä kuin silittää vaatteita, jotka menee ryppyyn kuitenkin päällä.