Tutkimusten mukaan yrittäjät on selvästi Suomen talousoikeistolaisin ryhmä
Esim. suurten yritysten palkkajohto ei sijoitu lähimainkaan niin oikealle. Tästä on tehty Suomessa joku laaja haastattelututkimus, jossa haastateltu paljon eri ryhmiä. Yrittäjät erottuivat selvästi omaksi ryhmäkseen tässä.
Kommentit (15)
Onko tässä jokin keskustelualustus sinulla mielessä?
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämä ihan mielenkiintoinen tutkimustulos. Vai oliko jotenkin etukäteen selvää?
Olisi melko omituista jos näin ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tämä ihan mielenkiintoinen tutkimustulos. Vai oliko jotenkin etukäteen selvää?
Oli.
Linkki olisi tietysti ollut kiva.
Minä olin yrittäjäaikoinani takuulla kaukana oikealla, vaikken työllistänytkään ketään. Nyt, kun olen sössinyt urani, yrittäjyyteni ja koko elämäni ja olen lopun ikääni rutiköyhä sosssupummmi, osa vasurien keksimistä yrittäjien ja yritysmaailman kuppaustavoista kuulostaa ihan hyviltä.
Se johtuu yrittäjiin kohdistetusta vainosta.
Yritys kannattaa perustaa Viroon, ei Suomeen. Suomessa tärkeintä on verojenmaksu, ei mikään muu.
Yritykset ei ole hyväntekeväisyysjärjestöjä.
Periaate on saada muilta rahat pois tavalla tai toisella. Se on siis kapitalismia. Kuten kokoomuslaisetkin ja keskusta on täynnä kapitalisteja.
Vierailija kirjoitti:
Periaate on saada muilta rahat pois tavalla tai toisella. Se on siis kapitalismia. Kuten kokoomuslaisetkin ja keskusta on täynnä kapitalisteja.
Eikö työntekijä yritä saada rahaa pois työnantajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ei yllätä minua yhtään, koska yrittäjät ovat ainoa hyvinvointiyhteiskunnan ulkopuolelle suljettu ryhmä.
t. Yksinyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaate on saada muilta rahat pois tavalla tai toisella. Se on siis kapitalismia. Kuten kokoomuslaisetkin ja keskusta on täynnä kapitalisteja.Eikö työntekijä yritä saada rahaa pois työnantajalta?
Jep. Sen takia ne ajaakin työehtosopimusten lakkauttamista, jotta voivat jatkossa laillisesti teettää lähes ilmaiseksi töitä 100 tuntia viikossa ilman lomia yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ei yllätä minua yhtään, koska yrittäjät ovat ainoa hyvinvointiyhteiskunnan ulkopuolelle suljettu ryhmä.
t. Yksinyrittäjä
Samaa mieltä. Yrittäjät ymmärtävät, mistä raha tulee loisten kupattavaksi. Lisäksi heille ei tosiaan ole saatavilla hyvinvointiyhteiskunnan palveluja, joten tiedostavat senkin, että he maksavat muiden palvelut.
Sen huomaa kyllä keskustelupalstoillakin. Ei koske kaikkia yrittäjiä mutta kaikki äänekkäimmät ovat räyhäkkään oikeistolaisia.