Anoppi kutsuu minua miehen entisen nimellä
Miehen nuoruudenaikainen tyttöystävä lähes asui heillä joskus täysi-ikäisyyden korvilla. Oli vissiin hyvin rakas miniä ehdokas. En tiedä tietääkö anoppi, mitä tämä nainen laittoi miehen nuorempana käymään läpi, mutta jaksaa ikävöidä tätä.
Kun aloimme miehen kanssa seurustelemaan, lipsautti tämän eksän nimen puhuessaan minulle. Ajattelin, että se oli vahinko, vaikka erosta olikin useampi vuosi aikaa.
Tämä kuitenkin toistunut, ja mieheltäkin kysynyt mun läsnäollessa, että mitäs olette tehneet *eksän nimi* kanssa? Tarkoittaen minua.
Kertoo myös aina, mikäli eksään jossain törmännyt, ja kuinka oli niin mukavaa vaihtaa kuulumisia.
Lisäksi sen sijaan, että soittaisi suoraan miehelleni, soittaa minulle, ja pyytää minua ojentamaan puhelimen miehelle.
Mitähän ihmettä tää käytös on? Tarjoaa ruokaa, pyytelee kuitenkin kylään välillä.
On iloinen, että olen tehnyt hänelle lapsenlapsia, mutta viettääkö aikaa heidän kanssaan? Silloin kun hänelle sopii.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Katsoit tarkasti hyvä Tv sarja liviltä loppui jo ,Jossa tuo tapaus,kun miehen äidille tuli muisti sairaus. Oneksi olkoon, hyvä Tv sarja olikin.Usan suosituin!
Mikähän sarja kyseessä? Voisin katsoa ihan vertaistukena. Muistisairaudesta ei tässä tapauksessa ole kyse. Ap
Mikä siinä on että pitää olla anopin tai appiukonkin kanssa aina naimisissa, en minä ainakaan katselisi suhteen ulkopuolelta tulevaa mustasukkaista vittuilua hetkeäkään.
Kovasti on anoppeja, joiden kanssa pitää olla lähes 24/7. En kyllä viittisi.
Ei tuo ole veetuilua, vaan vahingossa lipsauttelua. Älä loukkaannu, vaan ohita.
Äitini tekee tuota samaa, kuulin itsekin pari kertaa kun vahingossa kutsui veljeni uutta avopuolisoa ex-vaimon nimellä. Ja olen itsekin sanonut vahingossa siskoni uutta miestä hänen exänsä nimellä. Nolotti ihan sairaasti!
No meillä taas mies itse on puhunut minusta ainakin pari kertaa eksänsä nimellä. Seurustelivat joskus 70-luvulla. Liekö alkava dementia ukolla.
Tiedätkö kun minunkin ex anoppi kutsuu poikansa uutta puolisoa minun nimelläni. Meillä on sama etunimi, mutta kuitenkin... Outoa.
Pitkään yhdessä olevista pareista tulee ikään kuin yksikkö. Miettikää nyt vaikka Jenni&Sauli. Jos sutten yhtäkkiä vaihtuiskin, että Jenni&Sami, niin aika helposti keskustelussa saattais lipsahtaa väärä nimi. Puhumattakaan, että lipsauttaja olis joku ikääntyvä anoppi.
Sehän voit keksiä anopille jonkun hauskan lempinimen, jota käytät aina kun "ihan vahingossa" lipsahtaa exän nimi. K-pää tai joku muu sopiva.
Herttinen, minä kutsun poikiani välillä toistensa nimillä ja välillä myös isänsä nimellä. Ottaakohan nekin sekoiluni veetuiluna :D.
Niin, koska kukaan ihminen ikinä missään koskaan ei ole vahingossa kutsunut ketään väärällä nimellä mistään muusta syystä kuin v*ttu*llakseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska kukaan ihminen ikinä missään koskaan ei ole vahingossa kutsunut ketään väärällä nimellä mistään muusta syystä kuin v*ttu*llakseen.
Eikös tuossa kirjoitettu että se on toistuvaa ja että ottaa tämän exän muutenkin puheeksi jatkuvasti, jos se anoppi ei ole jotenkin tyhmä tai sairas niin onhan tuo ihan kettuilua.
Katsoit tarkasti hyvä Tv sarja liviltä loppui jo ,Jossa tuo tapaus,kun miehen äidille tuli muisti sairaus. Oneksi olkoon, hyvä Tv sarja olikin.Usan suosituin!