Pieni paikkakunta, työpaikan vaihto
Pitäisi hakea toista työtä ja nyt olisi osaamista vastaava paikka auki. Nykyinen työ on juuri sitä mitä haluan tehdäkin, mutta esihenkilö tekee mahdottomaksi työilmapiirin ja sekoittaa kaikki selvätkin asiat sotkuksi. On saanut käytöksestään varoituksenkin, mutta häntä ei jostain syystä haluta irtisanoa. Eikä lopeta asiatonta käytöstään. Oma jaksaminen tuon hörhön kanssa on loppu. Mutta mitä sanoa, kun hakisi toista työtä, miksi haluan vaihtaa paikkaa? Kun enhän voi totuutta sanoa. Tai kun olen tosi hyvä työssäni, mutta esihenkilöhän ei voi olla suosittelijani. Ja hän kohtelee muitakin asiattomasti paikassamme, joten ei henkilöidy pelkästään minuun.
Kommentit (6)
Ehkä pitää töissä käyttäytyä niin, ettei tarvitse miettiä annetaanko suosituksia.
Mistä tätä porukkaa löytyy, joka ihan pokkana pohtii, että selittää työpaikanvaihdostaan muiden käytöksellä. Haluaisitko itse palkata sellaisen, joka jo työhönottotilanteessa moittii muita? Tuskin!
Työpaikkaa vaihdetaan, koska halutaan kehittyä, saada monipuolista työtä, lisätä osaamista, katsella asioita uudesta suunnasta jne. Työpaikkaa ei vaihdeta siksi, että pomo on paska.
Jos minulta kysyttäisiin vastaavassa tilanteessa työhaastattelussa, että miksi haluan vaihtaa työpaikkaa niin vastaisin, että tuo uusi työ vaikuttaa niin kiinnostavalta ja joskus pieni vaihtelu virkistää. Saattaa myös olla, että siellä uudessa työpaikassa tiedetään jo tuo nykyisen esimiehesi ikävä käytös, eikä sinulta edes kysytä miksi haluat vaihtaa työpaikkaa. Ja jos näin on, niin saatat saada "pisteitä" uudessa työpaikassa siitä, ettet hauku vanhaa työpaikkaasi haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tätä porukkaa löytyy, joka ihan pokkana pohtii, että selittää työpaikanvaihdostaan muiden käytöksellä. Haluaisitko itse palkata sellaisen, joka jo työhönottotilanteessa moittii muita? Tuskin!
Työpaikkaa vaihdetaan, koska halutaan kehittyä, saada monipuolista työtä, lisätä osaamista, katsella asioita uudesta suunnasta jne. Työpaikkaa ei vaihdeta siksi, että pomo on paska.
No mistähän sinunlaisia sikiää, kun oikeasti luulet, että vain kehittymishalu on syy työpaikan vaihtoon. Nykyään onneksi on ajat muuttuneet, eikä mikään oaska virka ole pakko olla eläkkeeseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, tässä tapauksessa ei kannata virallista syytä kertoa vaan syynä juurikin tuota positiivista jargonia.
Kokemuksia?