Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka ei pysty pitämään julkista somea, instaa, facebookia, twitteriä jne työnsä takia?

Vierailija
11.07.2022 |

Onko teillä sellaisia ystäviä tai oletteko itse siinä jamassa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalisessa sisällössä on helppo naamioitua vaikkapa niillä kuuluisilla "kuvafilttereillä", joilla niin moni peittelee totuutta muutenkin.

Vierailija
22/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen taidetta, jota en halua yhdistettävän nimeeni ja naamaani.

Facebookissa en ole ollenkaan, twitterissä ja instagrammissa minulla on taiteilijaminäni tilit taitelijanimellä ilman mitään tunnistettavia kuvia.

Toki voisin olla somessa myös siviiliminänä ilman mitään yhteyksiä taiteeseeni, mutta en halua. Taiteilijaprofiileiden ylläpidossa on riittävästi hommaa.

Minä löysin taiteilijan nimenomaan Facebookin kautta ja olen ostanut häneltä monta maalausta nyt. 

Onneksi ei yrittänyt pimittää tietojaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin siihen kun asiakkaat alkoi lähestyä iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla somen kautta yrityksen ollessa suljettuna, joten poistin tilit. Oman puhelinnumeroni olin joutunut vaihtamaan salaiseksi jo muutamaa vuotta aikaisemmin. Olen yksityisyrittäjä mutta työni/alani ei ole niin tärkeä etteikö asiat voisi odottaa seuraavaan arkipäivään, joten en todellakaan ala päivystää 24/7.

Vierailija
24/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi poliisi kavereissa ja hän ennen kyllä kirjoitteli facebookkiin aika aktiivisesti ottaen kantaa erilaisiin yhteiskunnan ongelmiin, jotenkin hänet varmaan hiljennettiin kun ei enää laita muuta kuin jotain ruoka tai luontokuvia ja entisetkin kirjoitukset hävisi.

Vierailija
25/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan herranvuonna 2022 pidä sometiliään julkisena. Akoilla 200 kuvaa tilillä naamasta ja perseestään, mutta silti pitää pitää yksityisenä 600 seuraajalle.

Vierailija
26/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei juurikaan noin, mutta mulla on sen verran erikoinen nimi että jos kirjoitan omalla nimelläni nettiin mitä tahansa, luon profiilin johonkin omalla nimellä tms niin Google löytää ne aina ja pistää etusivulle. Kuka tahansa tunnistaa mut niistä, tämän kun ekan kerran tajusin niin lopetin kyseisen toiminnan. Sen takia en voi kommentoida esim hesarin juttuja.

Vierailija
27/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselämää ei ohjaa työelämän säännöt. Työnantaja ei voi vaikuttaa työajan ulkopuolelle, muutoin kyseessä olisi orjuus. Jos olet itse mennyt jotain lupaamaan, kyseessä on laiton ja lain edessä perusteeton sopimus jota ei tarvitse noudattaa.

No mietipä jotain peitepoliisia? 

Tämä peitepoliisi ei ollut ihan tehtäviensä tasolla. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/45-minuuttia-peitepoliisilla-romans…

Aika hullua, että jonkun ihastuksen takia alkaa tuolla tavalla levittelemään salaisia tietoja.

Vierailija
28/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni. Työskentelee hys-hys tehtävissä Valtion Hallinnossa. Ei ole missään somessa.

Valtionhallinnossa ei ole yhtään sellaista tehtävää, jossa sen haltija ei saisi kertoa missä on töissä tai mikä on virkanimike. Toki itse työhön liittyviin asioihin kuuluu vaitiolovelvollisuus mutta sitä tapahtuu muuallakin kuin julkisella puolella.

Vierailija
29/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jotkut opettajat tms. näkyvässä asemassa olevat eivät kans ole ollenkaan somessa. Jotkut toki on privatileillään jne, mutta kaikki ei ole, ilmeisesti häirikköjen takia.

Vierailija
30/30 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs (mies)luennoitsija eräässä yliopistossa ei pidä mitään sometilejä, koska opiskelijatytöt ei ymmärrä pysyä kaukana...