Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh ja kaksi poikaa. Kaksion jakaminen kun lapset eivät voi olla samassa huoneessa?

Vierailija
11.07.2022 |

13-vuotias on nepsy ja murrosikäinen. Luonteenlaatunsa ja omantilantarpeensa takia en voi laittaa heitä samaan huoneeseen. Toisaalta 13-vuotias ei pysy öisin huoneessaan, vaan tulee viereeni nukkumaan. Päivisin hän tekee keskittyneenä musiikkia ja pelaa pleikkaa. Pikkuveljellä (10v.) ei ole silloin mitään asiaa huoneeseen, ja isompi on käytännössä ominut itselleen pöytätietokoneen ja pleikan televisioineen.

Pikkuveljellä ei ole paikkaa asunnossa missään. Isoveli häätää hänet pois vierestäni kun tulee itse nukkumaan. Isoveljen huoneeseen ei voi nukahtaa, koska veli pelaa/tekee musiikkia siellä myöhään. Itse en pysty nukkumaan olohuoneessa enää, koska paikkani sotketaan ja hajotetaan. Olin eristänyt verhoilla ja verhotangoilla itselleni nurkkauksen olohuoneeseen. Lapset hyppivät ja pomppivat sängyssä, ja peitot + patjat ovat valuneet illalla lattialle. Samoin verhotangot on riehuessa revitty alas, ne ovat myös menneet rikki samalla. Kielloista huolimatta on mahdottomuus hillitä nepsyä joka riehaannuttaa myös pikkuveljen. Oma nurkkaus ei siis toimi. Myös nuo pelit ja vehkeet ovat sellaiset että minulla ei ole varaa hommata molemmille omia. Isompaan asuntoon ei ole myöskään varaa.

Suljenko itseni tuohon yhteen huoneeseen? Oven saisi lukkoon ja sänkyni saisi olla rauhassa töissä ollessani. Onko ideoita huonejakoon/tilajakoon?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu kaikilla kakaroilla olevan joku NEPSY diagnoosi. Eikä niihin saada kuria. Onneksi omat jo aikuisia ja ihan vain siitepölyallergiadiagnooseja oli.

Vierailija
82/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää kovin tuo pieni 10-vuotias. Voi kun saisin hänet turvaan <3

Minua myös pelottaa että hän ottaa oppia isoveljestään kun huomaa että riehumisella ja väkivallalla saa mitä haluaa. Kohta ap:llä on siellä kaksi poikaa jotka kilpaa hakkaavat häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sille nepsylle voi lääkäriltä hakea jotain lääkitystä käytösoireisiin? Tuollainen terrorisointi pitää saada loppumaan

Vierailija
84/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan 13 vuotiaalla pian seisoo, pian tökkii sillä äippää. Jos nuorempi sisarus olisi tyttö, tökkisi sitäkin. Ehkä myös veljeä pian.

Lääkäristä lääkitys. Isompi asunto, johon voitte saada asumistukea.

Älä pelkää ottaa apua vastaan, sossu voi auttaa.

Noin jatkuessa nuorempikin lapsi alkaa oireilla.

Vierailija
85/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinillä lääkitys käytössä?

Vierailija
86/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä selvä provo, kun ei AP ole keksinyt hyvää tai edes kohtalaista perustelua sille, miksi isomman asunnon hankkiminen ei ole mahdollista.

Hän väittää ettei isommasta asunnosta olisi mitään hyötyä. Ihan varmasti olisi. Itse asuin pitkään lasten kanssa liian pienessä asunnossa. Sitten muutettiin isompaan, jossa lapsilla on omat huoneet. Kyllä rauhoittui meno ihan hurjasti.

Vierailija
87/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se 13v poika asetu kun saa kunnolla piiskaa.

Vierailija
88/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ajattelisi nepsyä söpönä hipsusipsuna jota pitää ymmärtää, vaan katso siinä sulla huonotapainen lapsi, jonka laitat kuriin.

Olet hänestä vastuussa.

Kaikille lapsille on yhteistä liikunnan tarve. Jos saa liikunnalla purettua energiaa, on sitten rauhallisempi.

Vierailija
89/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotus että se yksi makkari tälle nepsylle ja sä nukut siellä hänen kanssa.

10v. olkkarista oma huone tai puolet huoneesta.

Vierailija
90/93 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli tarvitsee oman tilan, maksoi mitä maksoi. Kohta sulla on kaksi psy-lasta!

Vierailija
91/93 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille kerrossänky, nukkumaanmenoaika ja tietokonevuorot. Sinulle parvi olkkariin. Koko perheelle ulkoilureissuja, vaikka geokätköilyä tai pokemonia.

Vierailija
92/93 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta touhua.

Vierailija
93/93 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta vaikuttaa ja voi ollakin, mutta ei tuollainen tilanne mitenkään ainutkertaista ole. Vanhempi on päästänyt lapsen täysin niskan päälle ja tuudittautunut ajatukseen, että kyseessä on nepsy-lapsi, mitään ei voi tehdä. Asunnon kokohan tuossa ei ole ongelma, vaan se, että lapsi sanelee täysin koko perheen elämästä, eikä tilanteelle tehdä mitään. Apua on vaikea saada, se on selvä, mutta vanhemmalta vaadittaisiin nyt omaa aktiivisuuttaa sekä siihen että etsisi ulkopuolista tukea, että itse etsisi ratkaisua ongelmakäytökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme