Kaveri kutsui meidän perheen syömään juhlista jääneitä jämiä
Kaverin lapsella on tulossa synttärit. Kaveri sanoi, että voidaan tulla juhlien jälkeisenä päivänä syömään juhlista jääneitä ruokia, jos niitä jää. Varmaankaan ei saatu kutsua itse juhliin siksi, että lapsemme eivät ole keskenään mitään sydänystäviä.
Onko teidän mielestä ihan ok, vai onko minussa jotain vikaa kun tuo tuntuu loukkaavalta ja alentavalta? Ei tee yhtään mieli mennä kylään. Kaveri nyt painostaa kun en vastaa viesteihin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hyi, lasten lääppimiä keksejä ja sipsejä ! En minäkään menisi. Tuntuu, että ap.lle on heitetty tässä armopala "olen niin myötämielinen että voittehan te tulla syömään jätteet".
En tunne itsekään rääppiäisten käsitettä, mutta luulisin, että sellaiseen kutsuttaisiin juuri ne tutuimmat ja "juhlat" ois epämuodollisemmat ja hauskemmat. Puolitutummat vois kutsua siihen virallisempaan juhlaan. Olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sun lapsella olis kivat juhlat, kun siellä on synttärisankari ja parhaat kaverinsa ja sitten hän, täysin ulkopuolinen.
Enkä siis edes odottanut kutsua sinne, mutta tuo jämien syönti kuulostaa oudolta tarjoukselta, en ole tottunut.
ap
Yritä olla vähän myönteisempi uusien kokemusten suhteen. Joku tuolla jo mainitsi että vaikutat raskaalta tyypiltä ja se oli naulan kantaan.
Niin varmaan olenkin. Ihme kyllä, kaveri näyttää loukkaantuvan vaikken tule kylään. Eikös sen pitäisi olla onnellinen :D
ap
Kertomuksesi jo paljasti kaiken: olet loukkaantunut, lastasi eikä sinua ole kutsuttu juhliin. Siispä loukkasit kutsujaa mielipahaasi purkaaksesi. Nyt sekoilet ja selittelet omia fantasioitasi joissa olet itse asiassa se suosittu tyttö jonka seuraa muut haluavat.
Öö okei
Ap
Rääppiäiset tosiaan on se juhlien paras osa! Niihin pyydetään läheisimmät ihmiset, joiden seurassa ei tarvii esittää mitään. Esim. hauskat naapurit, jotka kuitenkaan ei ihan kuulu suvun ristiäisiin tai paras ystäväperhe, joka ei välttämättä istu lastenkutsujen seurueeseen.
Ai kauhea :O Meidän kaverepiirissä on ihan normaalia, että ristiäisten yms juhlien jälkeen illalla kokoonnutaan syömään jämiä ja juttelemaan. En ole tajunnut loukkaantua tästä.
No on outoa siinä mielessä, että tyyliin ylioppilasjuhlien tai rippijuhlien rääppiäisiin kutsutaan. Jos lastenjuhlista jää vaikka kakkua yli, niin sitten pyydetään silloin seuraavana päivänä joltain tutulta, että kiinnostaako kakkukahvit, eli ei kyllä etukäteen esitetä kutsuja.
Siinä mielessä on rajoilla onko törkeää, että jos olette sillä tavalla tekemisissä että olette joskus olleet synttärivieraina ja te heillä, niin kyllä on vähän loukkaavaa pyytää syömään juhlien jämiä ja jättää kutsumatta. En ainakaan itse kehtaisi. On ihan ok jättää kutsumatta, mutta ei ole ok kutsua sitten johonkin "sääli"rääppiäisiin.
Mä sain kutsun synttäreille saatesanoilla: "Tuo itse omat ruokasi." Mulla siis erikoisruokavalio, mutta esim. jäätelö- tai piparipaketti olisi ollut ihan ok. En mennyt.
Riippuu monesta asiasta. Jos siskoni sanoisi, että tulkaa meille sitten juhlien jälkeen rääppiäisiin, niin se olisi iloinen ja ymmärrettävä asia, joka kertoisi läheisyydestämme.
Jos joku äitikaveri mammakerhoajoilta, jota tapasimme säännöllisesti (mutta emme olisi mitään bestiksiä) sanoisi saman, niin kokisin kyllä itse sen outona.
Räppiäisiin kutsutaan todella läheinen ystävä tai läheisiä sukulaisia. Muuten siitä juurikin sellainen ylimielinen vaikutelma, että emme halua teitä itse juhliin, mutta säälistä voitte tulla kylään seuraavana päivänä. Varsinkin jos siinä on jonkinlaista asetelmaa lapsilla, että viime vuonna on käyty toisten synttäreillä tai tämä rääppiäisiin kutsuttu on koulukiusattu tms. Silloin on vain kohteliaampaa jättää kutsumatta ilman mitään puheita rääppiäisistä. Sellaista sosiaalista pelisilmää vaatii, että ymmärtää tuollaiset jutut.
Meillä on aina ollut siinä synttäreiden tienoissa niin että ihmiset saa tulla tipottain ja miten itselle sopii. Ihan kaapista ne ns ylijäämätkin on. On vain varattu paljon tarjottavaa.