Kaveri kutsui meidän perheen syömään juhlista jääneitä jämiä
Kaverin lapsella on tulossa synttärit. Kaveri sanoi, että voidaan tulla juhlien jälkeisenä päivänä syömään juhlista jääneitä ruokia, jos niitä jää. Varmaankaan ei saatu kutsua itse juhliin siksi, että lapsemme eivät ole keskenään mitään sydänystäviä.
Onko teidän mielestä ihan ok, vai onko minussa jotain vikaa kun tuo tuntuu loukkaavalta ja alentavalta? Ei tee yhtään mieli mennä kylään. Kaveri nyt painostaa kun en vastaa viesteihin.
Kommentit (48)
Ehkä tässä vaikuttaa sekin kun ei olla mitään superläheisiä ystäviä, vaan ennemminkin tää on sellainen hyvänpäivän tuttu joka haluaa enemmän olla mun ystävä kuin minä hänen. Ehkä siksi se tuntuu kiusalliselta. Jos olis oikeasti läheinen ystävä niin voisin mennäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sun lapsella olis kivat juhlat, kun siellä on synttärisankari ja parhaat kaverinsa ja sitten hän, täysin ulkopuolinen.
Enkä siis edes odottanut kutsua sinne, mutta tuo jämien syönti kuulostaa oudolta tarjoukselta, en ole tottunut.
ap
Yritä olla vähän myönteisempi uusien kokemusten suhteen. Joku tuolla jo mainitsi että vaikutat raskaalta tyypiltä ja se oli naulan kantaan.
Rääppiäiset on kyllä sinänsä oikein hyvä ajatus (aivan turhaa heittää kaikkia ylijääneitä ruokia pois jos niitä ei saa itse kaikkia syötyä eikä vieraille ole saatu pakattua mukaan), mutta sukujuhlissa on kyllä nähnyt niin paljon tahmatassuilla lääpittyjä tai aivan liian pitkään liian lämpimässä seisseitä ruokia etten ihan kaikkien rääppiäisiin lähtisi innolla.
No eihän niitä ruokia lapset kähmi, ääliöt taas vauhdissa. Aptä en kutsuisi kylään edes syömään pilaantunutta ruokaa niin raskas ääliö tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sun lapsella olis kivat juhlat, kun siellä on synttärisankari ja parhaat kaverinsa ja sitten hän, täysin ulkopuolinen.
Enkä siis edes odottanut kutsua sinne, mutta tuo jämien syönti kuulostaa oudolta tarjoukselta, en ole tottunut.
ap
Yritä olla vähän myönteisempi uusien kokemusten suhteen. Joku tuolla jo mainitsi että vaikutat raskaalta tyypiltä ja se oli naulan kantaan.
Niin varmaan olenkin. Ihme kyllä, kaveri näyttää loukkaantuvan vaikken tule kylään. Eikös sen pitäisi olla onnellinen :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö lastenkutsujen jämäjuttuja. Täynnä räkää ja likaisilla sormilla rääpittyjä kakkuja yms.🤮
Tää. Ja kun ei oikeasti voi tietää, onko ne ylijäämiä jotka eivät päätyneet koskaan pöytään vai niitä, mitä on kopeloitu ja joiden edessä yskitty. Siitä sit vielä joku ihana räkätauti kotiinviemisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä vaikuttaa sekin kun ei olla mitään superläheisiä ystäviä, vaan ennemminkin tää on sellainen hyvänpäivän tuttu joka haluaa enemmän olla mun ystävä kuin minä hänen. Ehkä siksi se tuntuu kiusalliselta. Jos olis oikeasti läheinen ystävä niin voisin mennäkin.
ap
Tää kuulostaa paljon selkeämmältä syyltä, kuin rääppiäisten välttely. On ihan ok, että et mene! Terv. rääppiäispuolustelija
Älkää menkö. Ihan vittuilessaan vaan pyytävät jämille.
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi hirveetä, kylläpä sulla on vaikea dilemma. 🙄
Minä sain just naapurilta kokonaisen täytekakun joka oli jäänyt yli rippijuhlista. Aina sitä tarjottavaa jää yli. Ei ne mitään klähmättyjä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rääppiäiset on ihan normaali juttu. Ne on varmaan ihan lastensynttärit j sun kaveri ehkä haluaisi nähdä sinua rauhassa mieluummin pienemmällä porukalla. En suuttuisi, outo ajatus.
Mulle taas jotenkin outo ajatus tarjota kavereille jotain, mitä lapsilauma on käynyt jo härppimässä.
ap
no ei kai kukaan niitä räkäisten kakaroiden lääppimiä ja yskimiä jämiä itse syö. jollekin 2 tason kaverille niitä voi tarjota
Mee synttäreiden aikaan ja teeskentele että ymmärsit että kutsu oli synttäreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin varmaan olenkin. Ihme kyllä, kaveri näyttää loukkaantuvan vaikken tule kylään. Eikös sen pitäisi olla onnellinen :D
ap
Kertomuksesi jo paljasti kaiken: olet loukkaantunut, lastasi eikä sinua ole kutsuttu juhliin. Siispä loukkasit kutsujaa mielipahaasi purkaaksesi. Nyt sekoilet ja selittelet omia fantasioitasi joissa olet itse asiassa se suosittu tyttö jonka seuraa muut haluavat.
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikö tuo nyt selitä sen miksi sinua ei ole kutsuttu varsinaisiin juhliin. Mutta kaveri vaan ei halua heittää kaikkia ylimääräisiä ruokia poiskaan niin ajatteli että haluaisi sillä tekosyyllä nähdä sinuakin. Mikä ihme tuossa muka mättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rääppiäiset on yleensä hauskemmat kuin varsinaiset kemut. Eikä ne tarjoilut ole mitään pöydässä seisseitä vaan ihan vaan ylijääneitä.
Riippuu kai porukoista, onko olleet tarjoiltavat pöydällä vai ei.
Tämä. Riippuu todellakin piireistä. Miten hyvin ap tunnet kyseisen perheen hygienian hoidot? Jos vähääkään mietityttää, älä mene.
Vierailija kirjoitti:
No älä mene. Mistä me tiedetään mitä te lumihiutaleet milloinkin miettii.
Anteeksi ohis, mutta mikä ihmeen 'lumihiutale'. Ärsyttävä vailla sisältöä oleva haukkumanimi, jota toistellaan muotisanana.
Hyi, lasten lääppimiä keksejä ja sipsejä ! En minäkään menisi. Tuntuu, että ap.lle on heitetty tässä armopala "olen niin myötämielinen että voittehan te tulla syömään jätteet".
Eikö nykyään enää tunneta rääppiäisten käsitettä? Meilläkin tuli äskettäin juhlien jälkeen rääppimään ystäviä, kun eivät päässeet itse juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä mene. Mistä me tiedetään mitä te lumihiutaleet milloinkin miettii.
Anteeksi ohis, mutta mikä ihmeen 'lumihiutale'. Ärsyttävä vailla sisältöä oleva haukkumanimi, jota toistellaan muotisanana.
On sillä sisältö. Tarkoittaa sitä, että henkilö on omasta mielestään ainutlaatuinen ja muiden mielestä ärsyttävän korostetusti sitä. Onhan se pahantahtoinen nimitys kyllä.
Riippuu kai porukoista, onko olleet tarjoiltavat pöydällä vai ei.