Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet lomalla?

Vierailija
11.07.2022 |

Olisi mukava kuulla. Vai oletteko vain nauttineet kesäpäivistä kotona?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuoroni päättää lomakohde, joten oltiin Suomessa tarinan metsästysmatkalla.  1500 km, mukavia majapaikkoja ja monta kirkkoa, museota, ja kiinnostavaa ihmisikohtaloa :)

Nyt toka lomaviikolla lähdemme mökille jossain kohtaa. Aikomus on järjestää myös puutarhakutsut ystäville ja sukulaisia olisi kiva tavata jossain vaihteessa myös. Ralleissa aion myös käydä, miestäni ne ei valitettavasti kiinnosta, mutta käyn sitte yksin. 

Millaiset on kivat puutarhakutsut? Kiinnostaisi saada ideoita.

Varmasti riippuu siitä porukasta, joille juhlat on. Meillä on rentoa ja kutsut järjestetään jonkun teeman mukaisesti ( ei uskalla täällä kirjoitta ettei aleta syyttä kulttuurin omimisesta). Mutta ruuat aina teeman mukaan, samoin koristelut. Toisinaan tehdään kaikki itse, toisinaan kaikki kutsutut tuovat jotain teeman mukaista. 

Meillä on iso piha, grillikota, katettu terassi ja iso puutarha, joten vaihtoehtoja ilmojenkin suhteen löytyy. 

Eli teillä on jotkut rasistiset puutarhakekkerit missä syödään jotain etnistä ruokaa ja pukeudutaan stereotyypeiksi ja muutenkin lauotaan vitsejä siitä, minkälaisia sen etnisyyden edustajat ovat.

Kuulostaapa "kivalle"

Vierailija
22/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ja veneilemässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lomaillaan" 5 vkoa Italiassa.

Raksa- ja pihahommia tehty, ostettu kaakeleita, kph ja keittiökalusteita yms. Tavattu vanhoja ja uusia tuttuja. Myt mennään rannalle 2 vrk. Sitten taas rempataan

Vierailija
24/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlin ystävien kanssa mun synttäreitä :)

Onneksiolkoon! 🥳

Vierailija
25/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastanut koronan.

Ei voinut yhtään paskempi tuuri käydä.

Vierailija
26/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuoroni päättää lomakohde, joten oltiin Suomessa tarinan metsästysmatkalla.  1500 km, mukavia majapaikkoja ja monta kirkkoa, museota, ja kiinnostavaa ihmisikohtaloa :)

Nyt toka lomaviikolla lähdemme mökille jossain kohtaa. Aikomus on järjestää myös puutarhakutsut ystäville ja sukulaisia olisi kiva tavata jossain vaihteessa myös. Ralleissa aion myös käydä, miestäni ne ei valitettavasti kiinnosta, mutta käyn sitte yksin. 

Millaiset on kivat puutarhakutsut? Kiinnostaisi saada ideoita.

Varmasti riippuu siitä porukasta, joille juhlat on. Meillä on rentoa ja kutsut järjestetään jonkun teeman mukaisesti ( ei uskalla täällä kirjoitta ettei aleta syyttä kulttuurin omimisesta). Mutta ruuat aina teeman mukaan, samoin koristelut. Toisinaan tehdään kaikki itse, toisinaan kaikki kutsutut tuovat jotain teeman mukaista. 

Meillä on iso piha, grillikota, katettu terassi ja iso puutarha, joten vaihtoehtoja ilmojenkin suhteen löytyy. 

Eli teillä on jotkut rasistiset puutarhakekkerit missä syödään jotain etnistä ruokaa ja pukeudutaan stereotyypeiksi ja muutenkin lauotaan vitsejä siitä, minkälaisia sen etnisyyden edustajat ovat.

Kuulostaapa "kivalle"

Sait kyllä kuulostamaan tosi ikävälle. Ehkä omassa tuttavapiirissä se sitten on tuollaista ? meillä on tuttavapiirissä monia kansalaisuuksia joten emme todellakaan ketään ivaile.  teidänkään ei pitäisi. 

Vierailija
27/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastanut koronan.

Minäkin olen kuumeessa :(

AP

Vierailija
28/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kesä jää itselleni suuresti mieleen, koska olen viime vuonna kerännyt itse rahaa että pääsisin autokouluun. Ja tämän vuoden huhtikuussa aloitin autokoulun ja kortin sain kesäkuun lopulla! Fiilikset todella hyvät! :))

Vierailija
29/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko remontointia kotona, seuraavat kolme viikkoa kierrellään kotimaata asuntovaunulla. Parhaillaan tällä reissulla ollaan.

Loman viimeinen viikko mattojenpesu, mansikoiden pakastus yms heinäkuuhun minulla kuuluvat kivat kesähommat.

Vierailija
30/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut viimeinkin jo koronan aikaan etätöissä aloitetun alkoholisoitumisprojektini maaliin asti.

Vierailija
31/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastanut koronan.

No, minä kyllä sanoisin, että minulla kävi vielä paskemmin. Eli mieheni ilmoitti muutama päivä ennen lomaa, että ei enää rakasta eikä pysty kesälomaamme viettää yhdessä. Niin ja 30 vuotta yhdessä. Sinne meni kaikki suunnitelmat ja oikeastasn koko elämäni. Tässä nyt sitten yritän hengitellä.

Vierailija
32/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet lomasta (3 vk) mennyt ja enää toinen puolikas jäljellä ja aika vähän on tehty. Juhannusviikolla käytiin kolmessa kesäkahvilassa lähiseudulla, muuten ihan vain toivuin rankasta työkeväästä. Juhannuspäivänä lähdettiin kotimaanreissulle, jolla oltiin kahdeksan päivää. Palattiin toissa sunnuntaina.

Viime viikko meni ihan harakoille; tehtiin pihatöitä ja hoidettiin kaupunkiasioita. Viikonloppuna oli vieraita ja grillattiin heidän kanssaan. Muuten olen ihan vaan lojunut laiskana ja lukenut dekkareita ja iltaisin laittanut ruokaa. Ja tietysti lenkkeillyt koiran kanssa. Niin ja 10 kg mansikoita on nyt pakkasessa.

Huomenna lähdetään ulkomaanmatkalle noin viikoksi. Viimeisille kahdelle lomaviikolle ei vielä ole suunnitelmia, mutta varmaan vielä joku pieni kotimaanreissu tehdään, max 4 yötä. Lisäksi pitää saada pakastimeen herukat ja mustikat, myös tomaatteja alkaa kypsyä.

Vierailija
33/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka viikko remontointia kotona, seuraavat kolme viikkoa kierrellään kotimaata asuntovaunulla. Parhaillaan tällä reissulla ollaan.

Loman viimeinen viikko mattojenpesu, mansikoiden pakastus yms heinäkuuhun minulla kuuluvat kivat kesähommat.

Me haettiin mansikat tänään, kun ei tiedä, miten niitä on saatavilla reilun viikon kuluttua, kun ollaan taas kotimaassa.

Vierailija
34/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me haettiin mansikat tänään, kun ei tiedä, miten niitä on saatavilla reilun viikon kuluttua, kun ollaan taas kotimaassa.

Mansikoita on enemmän kuin tarpeeksi ja hinnat alhaalla.

Vierailija
35/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kesä jää itselleni suuresti mieleen, koska olen viime vuonna kerännyt itse rahaa että pääsisin autokouluun. Ja tämän vuoden huhtikuussa aloitin autokoulun ja kortin sain kesäkuun lopulla! Fiilikset todella hyvät! :))

Onneksi olkoon! Nyt sitten ahkerasti autoilua, jotta kertyy kokemusta ja varmuutta ennen pimeää ja liukasta. Itse olin pitkään ajamatta pian sen jälkeen, kun olin saanut kortin, ja siinä tein virheen.

Vierailija
36/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikoita on enemmän kuin tarpeeksi ja hinnat alhaalla.

Me maksoimme tänään 25 e/10 kg. Ei ollenkaan paha. Myytiin II-luokan mansikkana, mutta kun joka tapauksessa pakastetaan, niin sillä ei ollut merkitystä, että osa oli jo pehmennyttä. Roskiin meni ehkä kymmenisen mansikkaa, yksikään ei niistäkään ollut homeessa. Normihinta meilläpäin oli tänään 35 e/5 kg.

Vierailija
37/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikon päästä alkaa 5 viikon loma, ihanaa.

En pidä helteistä, niin sopiva loma ajankohta mulle.

Vierailija
38/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty kuusiluodossa piknikillä ja uimassa2x, mustikkamaalla, suomenlinnassa, serenassa, 2x mökkiviikoppu, risteilyllä, puuhamaassa, nähnyt ystäviä ja nauttinu kesästä Vielä mennään viikoksi mökille ja pärnuun!

Vierailija
39/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko lomaa takana. Olen tehnyt pieniä retkiä lihasvoimalla lähiseudulla (siis kävellen ja pyörällä). Käytiin esikoisen opiskelupaikkakunnalla päiväreissulla. Veneiltiin lähisaareen. Grillattiin, savustettiin kalaa. Luin, kuuntelin äänikirjaa, lepäsin.

Tällä viikolla käydään katsomassa sukulaislapsen HesaCupin peliä ja tehdään päiväreissu Tallinnaan. Lauantaina lähdetään kymmeneksi päiväksi Kroatiaan. Sieltä tullessa lomaa on jäljellä vajaa viikko. Varmaan käydään vielä anoppilassa.

Vierailija
40/42 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖITÄ. Loman piti alkaa jo viikko sitten, mutta vielä on keskeneräisiä projekteja. Huomenna toivottavasti saan viimeiset pois käsistä.