Mbti-tyyppisi, enneagram tyyppisi ja ammattisi?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Tuo enneanagrammi on ihan huuhaata. Tein kolme tai neljä eri testiä siitä, ja kaikki eri tuloksen.
Seurakunnassa pappi oli innostunut enneagrammista ja tilasi kurssinpitäjän monta kertaa. Siihen käytettiin kirkollisvero rahoja.
INTJ
Kokeillut monia ammatteja, mutta kaikki alkavat kyllästyttää ja tuntua merkityksettömiltä.
Ilmeisti päässä vikaa muutenkin, kun en nauti mistään.
Miksi helvetissä taas tämmöinen hölmö luettelo. Miksi.
Vierailija kirjoitti:
INTJ. Johtaja. Vihaan alaisiani.
Itse myös INTJ ja olen useasti torpannut pyytelyt esimies asemaan. En yksinkertaisesti voi sietää useimpia ihmisiä ja heidän työntekoaan.
Olisi karmeaa johtaa epäluotettavia ja epäpäteviä ihmisiä.
Maanantai. Tosiasiallinen, tunteva ja spontaani introvertti. Kaihdan ihmisiä, koska pelkään heitä serotoniinidropin takia. Toisaalta työpöydän alla on niin paha olo, etten edes pystyisi puhumaan. Poistun huoneestani vain tyhjentämään oksennukselta haisevan roskiksen.
Tiistai: Tosiasiallinen, ajatteleva ja harkitseva introvertti. Välttelen pomoa ja kollegoita maanantaisaamattomuuden johdosta hyvillä tekosyillä.
Keskiviikko. Intuitiivinen, ajatteleva ja spontaani introvertti. Pomon ilmaantuessa pulppuan tekopirteyttä. Muuten venyttelen koko päivän silmäpusseja netissä.
Torstai. Tosiasiallinen, tunteva ja harkitseva ekstravertti. Olen energinen ja innokas, koska sovin (työajalla) viikonlopputekemisiä kavereiden kanssa.
Perjantai. Intuitiivinen, tunteva ja harkitseva ekstravertti. Vuorokauden vaihtuessa omat soluni alkavat erittää alkoholia ja olen koko "työpäivän" nousujohteisessa syntymähumalassa. Sokka irtoaa kuitenkin vasta afterworkeilla.
Lauantai. Tosiasiallinen, tunteva, spontaani ekstravertti. Lauantai-aamusta sunnuntain pikkutunneille olen itse rakkaus. Kuten perjantai-ilta, mutta MDMA:lla ja kolalla terästettynä.
Sunnuntai. Intuitiivinen, tunteva, ja harkitseva vertti. "Ei enää koskaan".
Ammatti: julkishallinnossa.
INFP
9 (1)
Sosiaalialan ohjaaja
Niille, jotka eivät tiedä enneagrammista: testeistä saa vain osviittaa. Paremmin oman tyyppinsä löytää lukemalla eri tyypeistä. Jos kiinnostaa. Ei tarvitse kiinnostaa, jollet ole sellaista ihmistyyppiä.
Täälläkin huomaa, että tiettyjä Mbti-tyyppejä tällaiset jutut kiinnostaa eniten - esimerkiksi me, joilla on N-kirjain toisena, taidamme olla tässä keskustelussa hyvin edustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Tuo enneanagrammi on ihan huuhaata. Tein kolme tai neljä eri testiä siitä, ja kaikki eri tuloksen.
Niin on toi MBTI:Ikin, kun se pitäisi tehdä aina tiimille, jossa nähdään mikä rooli kelläkin on missäkin tiimissä. Ei se ole mikään yleismaailmallinen tälläinen olet aina ja jokapaikassa analyysi.
ESTJ
3 Tekijä, Menestyjä, Suorittaja
Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, sittemmin muulla alalla toimistotöissä alempi toimihenkilö. Minulla on johtajaominaisuuksia ja luultavasti olisin hyvä siinä, mutta olen patalaiska, enkä lainkaan riskinottaja, joten en ole uskaltanut ja jaksanut vaihtaa työpaikkaa. Olen siis urakehityksessäni alisuoriutuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen saanut kaikista saman. Johtunee siitä, että vahvin ominaisuuteni on niin selkeä.
Adhdcb horoskoopissa sika. kiinnostaa kyllä hömppäasiat mutta ankarasti täytyy juopotella että pääsee samalle tasolle. Ammatti masturbaattori (kokemusasiantuntija) amk. Lapinyli(lauta) opisto. Ja nyt korkki auki.
Ja veriryhmä?
Japanissa on tehty yliopistollinen tutkimus että johtajissa on poikkeuksellisen paljon 0-veriryhmää, jonka kehon hapot on huomattavasti voimakkaammat.
Alkuperäinen veriryhmä, metsästäjä, joka voi syödä helposti isoja määriä lihaa. Voimakkaat vatsahapot sulattaa vaivatta.
Jestas, olen 0+. Katsoinkin jostain, että palkokasvit ei olis niin hyvä ja että lihaa pitäisi jäystää. Haluaisin syödä lihaa paljon vähemmän, joten joudun syömään verisyhmääni vastaan. ;)
INFJ,
enneagrammi 4w5 (tai 5w4, tätä on vaikea sanoa, sillä olen sokealta pisteeltäni enemmänkin pihi aikani ja sosiaalisuuteni kanssa kuin kateellinen, eli vertaileva... tai, no molempia jonkin verran).
Big fivessa: avoimuttaa uusille kokemuksille ja neuroottisuutta jonkin verran... (näitä en muista)
Ammatti: yläkoulun opettaja... voidaanko sanoa löyhästi, että pätevä muutamissa huuhelihaaheli-aineissa ;), kuten persoonan puolesta sopiikin
Mitä ajattelet, kun tänne näitä kirjoittelet... Oletko viisas. 🙄😂
INFP
4
kubiikkeli tarhakettu
Istun tällä hetkellä työpisteelläni ja odotan, että muut saisivat lounaansa syötyä, että keittiö tyhjenee ja pääsen itse syömään.
INFP
en tiedä
yrittäjä (ala liittyy ihmisten auttamiseen)
Mitä hittoja noi muut kuin ammatti on?