Yksin ulkomaille 17-vuotiaana
Moi. Mulla ja mun siskolla on ollut jo pitkään suunnitelmana lähteä lontooseen. Itse oon 17-vuotias ja siskoni 16. Vanhempamme ovat suostuneet lähtöömme. Lennot ja kaikki olisi jo katottu mutta sitten törmäsimme ongelmaan. HOTELLIT EIVÄT OTA ALLE 18-VUOTIAITA! Voi jestas sentään tähänkö se sitten kaatuu. Ei ole ketään 18-vuotiasta kaveriakaan jota voisi mukaan kysyä. Onko tämä systeemi vain lontoossa vai onko muilla mailla samanlaisia sääntöjä? Suomessa olen ainakin yöpynyt jo 16-vuotiaana. Onko kellään mitään ehdotuksia mitäs sitten? Jos kukaan tietää hotellia johon alle 18-vuotiaskin pääsee niin saa kertoa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin kamalaa, jos toinen vanhemmista lähtisi mukaan?
Eihän teidän tarvitse hänen kanssaan siellä kulkea, mutta helpottaisi majoitusasiaa.
Kiitos vihdoin joku vähänkin järkevä ja mukava ihminen. Viimeinen vaihtoehtomme onkin, että äiti lähtee mukaan jos ei muutakaan keksitä.
Onneksi olin teini 70-luvulla. Silloin sai käydä etelässä ja ruotsinlaivalla kavereiden kanssa alaikäisinä. Ensimmäisen kerran olimme Espanjassa 17v, yksi oli 16. Ruotsinlaivalla seikkailimme myös. Espanjassa saimme myös ostettua drinkkejä vaikka oltiin ikäistemme näköisiä. Ruotsinlaivalla omat eväät.
Eiköhän tuo onnistu, kun on vanhempien allekirjoittama englanninkielinen lupalappu mukana, jossa toki myös vanhempien yhteystiedot. Varmistaisin asian hotellin kanssa etukäteen. Itse kävin useammallakin ulkomaan reissulla alle 18-vuotiaana (80-luvulla ei mitään vanhempien lupia tarvittu, tosin olin kyllä maailman kiltein teini, samoin matkaseurani).
Suomessakin hotellit majoittavat vanhempien luvalla (+vanhemmat vastuussa) alle 18-vuotiaita. Majoitus maksettava etukäteen ja tyhjentävät/poistavat minibaarin huoneesta. Monesti olen kirjoitellut omille lapsilleni lupalappuja niin Suomen kuin muidenkin maiden hotelleihin - ja toki sovittu asiasta etukäteen sähköpostilla hotellin kanssa. Omiin lapsiini luotto 100 %.
Kokeile hostelleja, esim YHA (www.yha.org.uk), niista voi varata myos kahden hengen privaattihuoneita. Ikaraja 16.
No siis voithan sä mua trollikskin sitten hautaan saakkaa luulla. Täällä oon ylpee siitä et selkeesti vaikutan joltain muulta mitä oon