Miten paljon perus arjelta on ok odottaa?
Miten paljon mielestänne perus arjen edes kuulu olla hauskaa ja viihdyttävää? Mitä teidän arkeen kuuluu ja oletteko onnellisia?
Olen toipuva addikti ja opettelen joitain elämän perusasioita vasta nyt pitkälle aikuisiässä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusarki on ankeaa ja tympeää.
Palkat on kurjat ja verot liian kovat.
Suomi on onneton ja köyhä kansa.
Sosialistit estävät ihmisten vaurastumisen.Suomessa ei ole virallisisesti sosialisteja. Sun pitää olla aktiivinen politiikassa jos kerran haluat muuttaa asioita.
Virallisesti. Voi nauru! Kysy mistä tahansa ulkomaasta Suomesta! Kiinalainen asiakas sanoi, että heidän maallaan on vielä paljon oppimista sosialismista Suomelta.
Kiinalaisen kannattaa aloittaa siitä, että opettelee käsitteet.
Vierailija kirjoitti:
Onko liika elämyshakuisuus ja epärealistiset odotukset yhteydessä päihteiden liikakäyttöön?
Oon kanssa miettinyt tuota (mun mies on tuurijuoppo) ja tuntuu että aina joku sitä ärsyttää eikä jaksa oikein mtn pitkän aikavälin tavoitteita ja elämän pitäisi olla niin nautinnollista. Sitten normaalit asiat kuten aamuheräämiset ja tienaaminen on yhtä tuskaa.
Suikkaei joka aamu
Pildeä joka ilta
Viikonloppuisin takakonttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liika elämyshakuisuus ja epärealistiset odotukset yhteydessä päihteiden liikakäyttöön?
Oon kanssa miettinyt tuota (mun mies on tuurijuoppo) ja tuntuu että aina joku sitä ärsyttää eikä jaksa oikein mtn pitkän aikavälin tavoitteita ja elämän pitäisi olla niin nautinnollista. Sitten normaalit asiat kuten aamuheräämiset ja tienaaminen on yhtä tuskaa.
Nykyään ero on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Arkeen tulee se hyvä fiilis siitä, kun saa eteenpäin jotain pidemmän aikavälin tavoitteita. Esim. etenee opinnoissa tai huomaa tulleensa paremmaksi jossain asiassa, missä on halunnut kehittyä. Tai vaikka että rankasta työpäivästä jää hyvä fiilis, kun tietää, että rahaa tuli hyvin.
Jos elää hetkessä eikä kykene tavoittelemaan mitään pidemmän ajan tavoitteita niin sellaisille ihmisille arki on varmasti turhauttavaa.Kiinnostava pointti. Ehkä olen sitten epärealistisesti nopeiden palkintojen ja helpon tyydytyksen perässä. Ap
Onko sulla ADHD? Sille on tyypillistä tarve nopeille palkinnoille, koska aivot eivät saa mitään tyydytystä epämääräisestä "tulevaisuudessa sitten tuntuu kivalle, kun olet jaksanut panostaa asiaan X"-juttua, joka on normiaivoisille OK ja palkitsevaa?
Nelisenvuotta oman riippuvuussairauteni jälkeen voin sanoa, että arki on sitä, että muistat asiat seuraavana päivänä tai vuotena. Aiemmin elin niin sumussa vaikka koin suuria tunteita ja elämyksiä niin hyviä kuin huonoja. Ihmisen elämä on sitä millaiseksi sen tekee suosittelen keskittymään itseen tai työntekoon tai johonkin mielekkääseen jolla täyttää ja kuluttaa päivänsä. Paikalleenjäänti ja normaalin ihmiselämän kyseenalaistaminen oli itselläkin toipuessa. Tein kuitenkin sen oikean valinnan ja valitsin tämän tavallisen elämän päihteiden sijaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Arkeen tulee se hyvä fiilis siitä, kun saa eteenpäin jotain pidemmän aikavälin tavoitteita. Esim. etenee opinnoissa tai huomaa tulleensa paremmaksi jossain asiassa, missä on halunnut kehittyä. Tai vaikka että rankasta työpäivästä jää hyvä fiilis, kun tietää, että rahaa tuli hyvin.
Jos elää hetkessä eikä kykene tavoittelemaan mitään pidemmän ajan tavoitteita niin sellaisille ihmisille arki on varmasti turhauttavaa.Kiinnostava pointti. Ehkä olen sitten epärealistisesti nopeiden palkintojen ja helpon tyydytyksen perässä. Ap
Onko sulla ADHD? Sille on tyypillistä tarve nopeille palkinnoille, koska aivot eivät saa mitään tyydytystä epämääräisestä "tulevaisuudessa sitten tuntuu kivalle, kun olet jaksanut panostaa asiaan X"-juttua, joka on normiaivoisille OK ja palkitsevaa?
On. Meille tylsyys voi tosiaan olla jopa kipuun verrattavan tuskaista. Opettelen nykyään stimuloimaan itseäni silloin kun turhauttaa. Esim laulan, tanssin tai soitan musiikkia. Kerään usein katseita mutta voi voi. Pyrin elämään ilman lääkitystä. Ap
No näin paljon en olisi koskaan osannut odottaa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ero on ihan ok.
Ei ihme että nykypäivänä iso osa liitoista hajoaa, kun eka vaihtoehto on vaihtaa heti uuteen eikä yrittää korjata. Mikähän jätä se sika-piirre sussa itsessäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ero on ihan ok.
Ei ihme että nykypäivänä iso osa liitoista hajoaa, kun eka vaihtoehto on vaihtaa heti uuteen eikä yrittää korjata. Mikähän jätä se sika-piirre sussa itsessäsi on?
Tuohon on yksinkertainen syy. Itsessä ei voi myöntää vikaa niin helpotusta haetaan vaihtamalla puoliso. Se on kuin lapsella lelun kanssa. Uusi on aluksi kiva.
Virallisesti. Voi nauru! Kysy mistä tahansa ulkomaasta Suomesta! Kiinalainen asiakas sanoi, että heidän maallaan on vielä paljon oppimista sosialismista Suomelta.