Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lemmikin hankkiminen itsekästä?

Vierailija
11.07.2022 |

Tuossa oli keskustelua onko lapsen hankkiminen itsekästä niin mietin mitä ajattelette lemmikin hankkimisesta? Vähän sekin resursseja ja esimerkiksi koirat ja kissat syövät lihaa, mikä osaltaan pahentaa nälänhätää. Toisaalta lemmikistä voi olla valtavasti iloa omistajilleen ja se opettaa vastuun ottamista. Toisaalta sitten taas emme voi koskaan tarjota lemmikille sitä samaa, mitä sen lajikumppanit emmekä tiedä onko se oikeasti onnellinen... Näkökulmia?

Kommentit (27)

1/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
2/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*viehän (automaattinen korjaus...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole avustuskoira, niin on todella itsekästä.

Vierailija
4/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se itsekästä, mutta mielestäni pienempi pahe kuin lapsen synnyttäminen tähän maailmaan. 

Vierailija
5/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se itsekästä, mutta mielestäni pienempi pahe kuin lapsen synnyttäminen tähän maailmaan. 

Miksi se on sinusta pienempi pahe? En väitä vastaan, haluaisin vain kuulla perusteet väitteelle

Vierailija
6/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se itsekästä (ja tekopyhääkin, jos henkilö on eettisistä/ekologisista syistä vegaani). Ei kukaan lemmikkiä ehdottomasti tarvitse.

Vierailija
7/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa tutkitusti terveyttä ja vähentää allergioita. Koiran kanssa tulee liikuttua.

Aivan sama kenen mielestä on itsekästä.

Vierailija
8/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on sinusta pienempi pahe? En väitä vastaan, haluaisin vain kuulla perusteet väitteelle

Olisko ihmisen hiilijalanjälki hiukan suurempi kuin minkään lemmikkieläimen...

Vierailija
9/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantaa tutkitusti terveyttä ja vähentää allergioita. Koiran kanssa tulee liikuttua.

Mainitsemasi hyödyt ovat totta, mutta ei lemmikki silti välttämätön ole. Siis, itsekästä.

Vierailija
10/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut koiria yli 20 vuotta ja aion pitää koiria niin kauan, kuin kunto antaa myöten. Totta kai koiran hankkiminen on itsekästä, melkein kaikki elämänvalinnat tehdään pohjimmiltaan itsekkäistä syistä. Koira tuo minulle mielekkyyttä, harrastuksen, seuraa ja turvaa, ja koen oloni paremmaksi koiran kanssa, kuin ilman. En kuitenkaan ottaisi koiraa, ellen pystyisi oikeasti tarjoamaan sille riittävästi virikkeitä ja lajityypillistä elämää, tai jos koiranpito aiheuttaisi asuinympäristölleni haittaa.

Vierailija
11/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikesta saa itsekästä. Ja toden totta, ihminen loppupeleissä on itsekäs reippaasti suurimman osan ajasta. Itsekkyys ei oo automaattisesti paha. Jos ei olis ees hieman itsekäs, niin miten vois esim lappaa ruokaa omaan suuhun kun yhtä hyvin vois työntää sitä jonku toisen suuhun. Tottakai lemmikki otetaan jos itse sitä haluaa, eli on itsekästä. Nii ja eikö lemmikkien ruokaan käytetään melko pitkälti sitä lihajätettä mikä ei mee ihmisravinnoks

Vierailija
12/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme koiraa (tässä kuussa tulee neljäs), lapsia ei ole yhtään. En koe itseäni itsekkääksi.

Vierailija
13/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin koiran heti, jos elämäntilanne sallisi. Itsekästä? Siitä en piittaa tuon taivaallista.

Vierailija
14/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itsekästä, mutta välillä saa olla itsekäs. Toisaalta koiralla on omistajaansa paljon hyviä vaikutuksia: 3 kertaa päivässä lenkki (meillä), juttelu koirakaverien kanssa, verenpaineen lasku, mielenterveys pysyy hyvänä, kun on joku, joka ei heti väitä vastaan ja puhu rumia jne. Koira on terveysvakuutus. Yrittäkääpä haukkua vastaan...

Vierailija
15/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kohtelee lemmikkiään. Itse oon ollut kans hyvin lemmikkirakas jo lapsesta lähtien, kun perheessäni tai jollain lähisukulaisellani on ollut kissa tai koira. Nyt korona-ajan etäopetuksen jälkeen oon hyvin äitini kanssa opettanut myös äitini 2-vuotiaan kissaneidin tavoille. Vielä pitäis opettaa toi jotenkin nauttimaan valjaissa ulkoilusta, sillä vapaana pihalla liikkuessaan sen pystyy ihan helposti nappaamaan joku isompi lintu tai jäädä jonkun isomman pedon saaliiksi. Koulutus on parhaillaan meneillään ainakin mun osalta.

T: M28

Vierailija
16/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin eli minä, minä ja minä. Toisaalta hienoa että sen edes myöntää eikä selittele.

Vierailija
17/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhmää,todella tyhmää. Ottaa riesaksi,kauhulla seuraan vierestä kun tuttu pomppii rakkinsa pillin mukaan. Eikä pääse ikinä mihkään kotoaan kun ei saa piskiään hoitoon. Siinähän se elämä menee kotona kökkiessä ja hurttaa ulkoiluttaessa. Mahtava loma,aina kotona.

Vierailija
18/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin eli minä, minä ja minä. Toisaalta hienoa että sen edes myöntää eikä selittele.

Onhan se ihmislapsen hankkiminen vieläkin itsekkäämpää kun siinä prosessissa jakaa osan omasta DNA:sta sille kirkuvalle pikkunyytille. Ja lapsi asuu ainakin teini-ikään asti kotona riippakivenä vaatimassa huomiota ja nyhtäämässä sulta rahaa vaikka mihinkä humputuksiinsa. Yksi lemmikki tulee halvemmaksi, ellei sairastele hirveesti.

Vierailija
19/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli kun pääsi eroon koirasta ,elämä on niin helppoa!

Vierailija
20/27 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tyhmää,todella tyhmää. Ottaa riesaksi,kauhulla seuraan vierestä kun tuttu pomppii rakkinsa pillin mukaan. Eikä pääse ikinä mihkään kotoaan kun ei saa piskiään hoitoon. Siinähän se elämä menee kotona kökkiessä ja hurttaa ulkoiluttaessa. Mahtava loma,aina kotona.

No miksi ei varaa hoitolaa ajoissa tai lähde koiran kanssa autolomalle. Ei ole koira estänyt lomiani ja ollaan myös tehty patikointireissuja. Koirasta ei ole ollut muuta kuin iloa varsinkin, kun teen vielä etätöitä. Lapsia en tähän maailmaan halunnut tehdä, joten itsekkäästi otin sitten koiran.