Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua että joskus ei jaksa ulkona liikkua ollenkaan, hengästyy helposti ja on hiestä märkänä??

Vierailija
11.07.2022 |

esim. tänään oli sellainen päivä. Heräsin kyllä aamulla unisena, voiko huonot yöunet aiheuttaa tälläisen vähänkuin krapulaisen olon? Muuten jaksan kävelläe esim 3 tuntia putkeen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapaine ulkona. Tuntuu raskaammalta hengittää.

Mulla taasen on ainoastaan helteellä hengittäminen raskaampaa ja eikö silloin ole korkeapaine?

Sateisella säällä on ihanaa kun ilma on niin kevyttä ja raikasta hengittää. Tuntuu että saa keuhkot täyteen ihan tuosta noin vaan.

Vierailija
22/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samaa välillä kun alottajalla. Tänään lähdin lenkille vaan en jaksanut kun puoli tuntia ja tulin kotiin takasin. Toisinaan lenkkeilen ja pyöräilen tunti tolkulla välillä vaan välillä ei yhtään jaksa ja tuntuu ihan voimattomalta, silloin kävelykin on hidasta. Mulla on vasta tehty terveystarkastus ja veret ja kaikki tutkittu, niissä kaikki oli hyvin. Että varmaan ihan normaalia tuntemusta tällainen. Ja jos mulla alkaa ikä ja hormoonit vaikuttamaan näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään samanlainen voimaton olo kävellessä. Luulen että pari vuotta sitten sairastamani korona vahingoitti sydäntä tms jotenkin. On tullut muitakin sydämen vajaatoiminnan oireita kuten jalkojen ja vatsan turvotusta ja katkuva yskä. Mitenköhän sellaisiin tutkimuksiin pääsisi? Ovatko kalliita yksityisellä? Täällä Helsingissä ei ikinä pääse terveysasemalle, vaikka olisi kuinka sairas, eikä siellä varsinkaan tutkita mitään.

Vierailija
24/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan samaa välillä kun alottajalla. Tänään lähdin lenkille vaan en jaksanut kun puoli tuntia ja tulin kotiin takasin. Toisinaan lenkkeilen ja pyöräilen tunti tolkulla välillä vaan välillä ei yhtään jaksa ja tuntuu ihan voimattomalta, silloin kävelykin on hidasta. Mulla on vasta tehty terveystarkastus ja veret ja kaikki tutkittu, niissä kaikki oli hyvin. Että varmaan ihan normaalia tuntemusta tällainen. Ja jos mulla alkaa ikä ja hormoonit vaikuttamaan näin?

Mullekin tehty kaikki kokeet vasta pari kk sitten. Heräätkö sä usein aamulla unisena? (tokkurassa). Lääkäri myös kysyi onko stressiä kun mitään noista kokeistakaan ei löytynyt... 

Vierailija
25/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nykyään samanlainen voimaton olo kävellessä. Luulen että pari vuotta sitten sairastamani korona vahingoitti sydäntä tms jotenkin. On tullut muitakin sydämen vajaatoiminnan oireita kuten jalkojen ja vatsan turvotusta ja katkuva yskä. Mitenköhän sellaisiin tutkimuksiin pääsisi? Ovatko kalliita yksityisellä? Täällä Helsingissä ei ikinä pääse terveysasemalle, vaikka olisi kuinka sairas, eikä siellä varsinkaan tutkita mitään.

Kai sä ainakin sydänfilmiin pääset? 

Vierailija
26/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireet viittaavat sydänlihastulehdukseen tai sydämen vajaatoimintaan.

Olen alle 30v ja olen ollut sydänfilmissä & verikokeissa pari kk sitten...

Sydänfilmi ei näytä sydämen vajaatoimintaa! Minulla samanlaiset oireet olleet vuosia. Joskus virtaa riittää vaikka tekis viidentoistatunnin työputken, joskus taas tuntuu etten jaksa kävellä autolta työmaalle. Siivooja olen! Hajut esim. parfyymit ja partavedet sekä pesuaineet saavat aikaan ahdistuneen tunteen. Rasitusastmaa veikkaavat nyt! Keuhkokuva ok. Sydän laajentunut. Pef-puhallus alle 300. No, johan olen liki neljäkymmentävuotta tehnyt keskiraskaita fyysistä työtä, niin joudankin kuolla! Köyhä ja raihnainen vanhuus odottaa

Vierailija
27/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydänfilmi ei näytä sydämen vajaatoimintaa! Minulla samanlaiset oireet olleet vuosia. Joskus virtaa riittää vaikka tekis viidentoistatunnin työputken, joskus taas tuntuu etten jaksa kävellä autolta työmaalle. Siivooja olen! Hajut esim. parfyymit ja partavedet sekä pesuaineet saavat aikaan ahdistuneen tunteen. Rasitusastmaa veikkaavat nyt! Keuhkokuva ok. Sydän laajentunut. Pef-puhallus alle 300. No, johan olen liki neljäkymmentävuotta tehnyt keskiraskaita fyysistä työtä, niin joudankin kuolla! Köyhä ja raihnainen vanhuus odottaa

nNo en tiedä. Mutta ei lääkäri epäillyt yhtään että mun sydämessä olisi jotain vikaa, kuunteli sen ja kaikkea.

Vierailija
28/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistus

Vierailija
29/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tehty kaikki kokeet vasta pari kk sitten. Heräätkö sä usein aamulla unisena? (tokkurassa). Lääkäri myös kysyi onko stressiä kun mitään noista kokeistakaan ei löytynyt... 

Kyllä on ollut tuollaistakin aina välillä. Nukun kyllä hyvin ja sikeästi vaan jotenkin on uninen olo monesti herätessä. Mutta se ei ole minulle mitenkään uutta, on sitä ollut jo nuorempanakin.

Vierailija
30/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä filmissä pitäisi jotain poikkeavaa näkyä jos sydämessä vikaa? Varsinkin kun lääkäri sen tutkinut.

Vierailija
31/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli voimakasta hikoilua aivan kummallisissa paikoissa. Esim saattoi päänahka tai kasvot hiota aivan litimäriksi, kun kuljin pari kerrosta portaita. Illalla ei nukuttanut ja lenkkeillessä jalat olisi jaksanut, mutta hengitys tuntui salpautuvan. Myös syke huiteli korkealla. Minulla oli kilpirauhasen liikatoiminta. Joku TH arvo oli niin matalalla, ettei se ollut mitattavissa.

Vierailija
32/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut reagoivat korkeaan ilmankosteutueen noin. Voi johtua sydän- tai hengitystievaivoista, mutta etenkin jos on imusuonistovaivaa, sitten toi on tyypillistä. Etenkin jos on geneettisesti tai sairauden takia myös kehon lämmönsäätely heikentynyt.

Jos on imusuonivaurio tai lymfakiertoon vaikuttavaa muuta vikaa, niin kosteuden ja kuumuuden takia turpoaa enemmän ja nesteitä kerääntyy kehoon, ei lihakset toimi kunnolla, ja sydän tuntuu rasittuvan enemmän pienestäkin liikunnasta.

Vierailija
33/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnolla

Vierailija
34/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankosteu. Se on pahinta mitä on ja Helsinki on yksi maailman kosteimmista kaupungeista kesäisin.

Vierailija
35/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankosteu. Se on pahinta mitä on ja Helsinki on yksi maailman kosteimmista kaupungeista kesäisin.

Yksi maailman kosteimmista kaupungeista kesäisin - saisko jotain lähdettä tälle väitteelle?

Vierailija
36/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti ole. Ilmankosteus on korkea jossain trooppisilla leveysasteilla, esim. Singaporissa ja Kuala Lumpurissa.

Vierailija
37/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi maailman kosteimmista kaupungeista kesäisin - saisko jotain lähdettä tälle väitteelle?

Ei ole lähdettä, koska väite on roskaa. Maailman kosteimmat kaupungit ovat Sukkur, Singapore, Kuala Lumpur ja Jakarta.

Mutta totta on että ilmankosteus on ainakin Helsingissä noussut viime vuosina, ilmeisesti ilmastonmuutokset takia.

Vierailija
38/38 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin välillä tuollaista. Erityisesti jos herään väärään aikaan tai nukun liian vähän. Myös ravinto vaikuttaa. Joskus sitä painaa menemään kevyesti vähälläkin syömisellä, joskus ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan