Antakaa neuvoja, miten pysyä dieetissä / elämäntapamuutoksessa? Vuosia yrittänyt, paino silti 96kg..
Aina sitä repsahtaa.
Inhottavaa olla ikuinen laihduttaja ja paino silti vajaa sata.
Kommentit (16)
Tee hyvä suunnitelma ja pysy siinä.
Hanki laihdutuslääkkeet jotka vie ruokahalun. Mulla Ozempic ja paino nyt 122 kg -> 88 kg ja edelleen laskee. Ihan ilman tahdon taistelua mielitekoja vastaan. Ja mä olin jojokierteessä 10 vuotta ja tahdonvoimaa ilman lääkettä ei vaan ollut. Apua on saatavilla siis.
Repsahtaa mihin? Syömään lempiruokaa, herkkuja tai hakemaan take away -ruokaa? Kuulostaa siltä, että on valittu väärä uusi elämä tapa, josta on edes mahdollista "repsahtaa". Sanat dieetti, romahdus ja elämäntapa eivät oikein sovi samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hanki laihdutuslääkkeet jotka vie ruokahalun. Mulla Ozempic ja paino nyt 122 kg -> 88 kg ja edelleen laskee. Ihan ilman tahdon taistelua mielitekoja vastaan. Ja mä olin jojokierteessä 10 vuotta ja tahdonvoimaa ilman lääkettä ei vaan ollut. Apua on saatavilla siis.
Onko kallis?
Vierailija kirjoitti:
Repsahtaa mihin? Syömään lempiruokaa, herkkuja tai hakemaan take away -ruokaa? Kuulostaa siltä, että on valittu väärä uusi elämä tapa, josta on edes mahdollista "repsahtaa". Sanat dieetti, romahdus ja elämäntapa eivät oikein sovi samaan lauseeseen.
Repsahtaaa syömään liikaa, tai vääränlaista ruokaa, ikinä ei pysy aiotussa laadussa / määrässä
Monesti kalorit kuitenkin huitelee 3000
Ei sillä laihdu
Ap
Pakko sanoa. Tykkäät olla ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa. Tykkäät olla ylipainoinen.
En tykkää. Haluan olla hoikka kuten Martina. Ap
Kyse on ajattelutavan muutoksesta. Opettele muita keinoja tunteiden säätelyyn, kuin syöminen.
Alkuun pääset noudattamalla säännöllistä ateriarytmiä, eli
Aamupala
Lounas
Välipala
Päivällinen iltapala
Tämä kun on kunnossa ja rutiinina, niin sitten voit alkaa säätämään itse sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan reseptillä? Eikä kaikki näitä sitten saa.
Pitää olla diabetes, että saa lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla diabetes, että saa lääkkeen.
Ei pidä paikkaansa. Samaa lääkettä käytetään sekä diabeteslääkkeenä että laihdutuslääkkeenä.
Jospa repsahtaisit keksimään uuden aloituksen etkä jankkaisi samaa.
Tiedätkö psykologiasta sensorisen deprivaation kokeen? Kun aistiärsykkeet poistetaan hetkeksi, se on rentouttavaa. Mutta pidempää aistiärsykkeiden puutetta (täysin hiljaista ja äänetöntä) on käytetty kidutuskeinonakin, luin jostain.
Ruoka palvelee aisteja monilla tavoilla.
Mutta mieti mitä muuta voisit aistia? Kävele luonnossa, katso ja haistele tuoksuja. Olisiko joku hierontalaite? Puristele stressipalloa? Kirjoita tai piirrä. Nuuhki saippuaa.
Siis mieti miten voit aktivoida muita aistejasi silloin ku liikaa tarvit ruoan tuomia aistivirikkeitä.
Annan sinulle vinkin: Ota yhteyttä ravitsemusterapeuttiin. Hänen kanssaan saat ruokavaliosi kuntoon. Jos kerta repsahtaminen on sinusta itsestäsi kiinni, niin myös onnistuminen on sinusta kiinni. Turha täältä on vinkkejä kysellä, yleensä ne eivät ole edes oikeita.
Repsahda harvemmin.