En tunne yhteisöllisyyden tunnetta Suomea tai suomalaisia kohtaan.
Pidän omista asioistani huolta. Rahat ovat monessa eri maassa ja olen valmis muuttamaan toiseen maahan heti kun tilanne sitä mielestäni vaatii.
Taidan olla globalisaation täydellinen tuotos, tai sitten vain olen omaksunut maassamme vallitsevan tilan : kahmi kaikkea muista piittaamatta ilman moraalisia dilemmoja.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu, vaikka varoja ei kummemmin olekaan. Suomalaiset on niin uskomattoman ankeaa porukkaa, etten ole ikinä kokenut kuuluvani joukkoon. Pelkkää pikkusieluista valittamista ja kyttäystä. Kellään ei ole eikä saisi olla hauskaa.
Siitä vain muuttamaan ulkomaille. Älä sitten ala itkemään kun tajuat, että asiat eivät olekaan muualla paremmin.
Miksi eivät voisi olla jossain muualla paremmin?
t. Muutamassa muussa EU-maassa monia vuosia asunut, ja olen edelleen sitä mieltä, että moni asia on Suomessa huonommin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä feministinen paratiisi vihaa avoimesti hetero miehiä niin ei täällä ole mitenkään mahdollista tuntea yhteisöllisyyttä ellet ole nainen tai kuulut johonkin seksuaalivähemmistöön
Itse vihaat välimerkkejä ja yhdyssanoja.
Olet katkera.
Vierailija kirjoitti:
Miksi venäläinen trolli tuntisi olevansa suomalainen? En tajua.
Ymmärtäkää jo, että osa trollien hybridivaikuttamista on saada suomalaiset tyytymättömiksi. Ei se niille passaa, että ollaan maailman onnellisin kansa, kun ne itse on surkimuksia.
Kyllä me osataan ja voidaan olla tyytymättömiä ihan ilman trollejakin. Se onnellusin kansa -juttu on sitä paitsi ihan kukkua.
Tämä kansa on valinnut tuhonsa YK agenda etenee väestön vaihto digitaalinen valvonta yksityis autoilun estäminen pakkolääkitys ilmahuijaus perhearvojen mädätys älykaupungit talojen pakkoremontit vihreä siirtymä ruokakriisi
Ja selittämään tämä miksi pride marssilla oli melkein 80 tuhatta ihmistä mutta kun on vapaudesta kyse ketään ei kiinnostanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu, vaikka varoja ei kummemmin olekaan. Suomalaiset on niin uskomattoman ankeaa porukkaa, etten ole ikinä kokenut kuuluvani joukkoon. Pelkkää pikkusieluista valittamista ja kyttäystä. Kellään ei ole eikä saisi olla hauskaa.
Missäs maassa niitä ihania parempia ihmisiä sinun mielestä sitten on? Kiinnostaa vaan tietää.
USAssa on, jhmiset on lapsesta asti kasvatettu olemaan auttavaisia ja kohteliaita ja hymyilevia.
Elää ne ihmiset muuallakin. Ja muuallakin saa hyvää ruokaa ja palveluja. Yms.
Jos Suomi tosiaan olisi aivan super, niin kyllä tänne tulijoita olisi. Länsimaista.
Nyt kun ei ole, niin voimme päätellä, että siellä muuallakin elää ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! Jumalattomasti narsisteja, psykoja ym.tunnekylmiä, muista kuin itsestään välinpitämättömiä pikkusieluisia ankeuttajia.
Totta. Mutta mikä erikoisinta, muissa maissa vielä enempi kaikki päin sitä itseään.
Nääs, lopun aikoina, on kuin Nooan päivät. Ihmiset välittävät vain itsestään. Tulvia, maanjäristyksiä, tekoälyä, labraviiruksia, kuolonpiikkejä et ceteera et cetera.
Oi aikoja ! Oi tapoja !!
Pohjoisella pallonpuoliskolla oleva maa, hämäläisten asuttama. Kai se pohjoinen luonto näkyy myös ihmisissä. Vaikka en itsekkään koe suurempaa yhteisöllisyyttä niin olen erittäin ylpeä suomalaisuudestani ja siitä, että minulla on Suomen passi.
Jos olet globalisti miksi et leiki uusi-suomalaisten kanssa? Tehän näitä ruskoja rakastatte samalla haukkuen jo muutenkin päähän potkittua suomen kansaa.
Tavallinen köyhä kansalainen ei kyllä "kahmi kaikkea muista välittämättä" Sinun täytyy olla varakas penska koska jos olisit elänyt tässä maassa pidempään et puhuisi "kaiken kahmimisesta" kun suurimalla osalla ei ole mitään mahdollisuuksia kahmia yhtään mitään.
Henkilökohtainen kokemukseni Suomesta on ollut aina myönteinen kun rahatilanteeni on ollut kunnossa.
Riittävällä ostovoimalla ikäänkuin leijuu hyvin ankean arjen yläpuolella ja voi vaihtaa maisemaa jos kelit ja fiilikset eivät miellytä.
Köyhät ja vaikeat jaksot elämässäni olen kokenut korostetusti sellaisina, koska en helposti pyydä/kerjää apua, eikä suomalainen kulttuuri ole aloitteellinen avun tarjoamisen suhteen. Ajatellaan että toinen pyytää jos tarvitsee, ja tarvitseva ei taasen ei kehtaa tai halua pyytää säilyttääkseen omanarvontuntonsa rippeet.
kunhan tulet takaisin sodan puhjetessa
En minäkään. Suurin osa suomalaisista on aika ikäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Suurin osa suomalaisista on aika ikäviä ihmisiä.
Mistäköhän voisi johtua? Oliskos meidän historialla jotain tekemistä asian kanssa, ei oikein löydy teennäistä positiivisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs maassa niitä ihania parempia ihmisiä sinun mielestä sitten on? Kiinnostaa vaan tietää.
USAssa on, jhmiset on lapsesta asti kasvatettu olemaan auttavaisia ja kohteliaita ja hymyilevia.
Muutaman viikon Usassa vietettyäni alkoi minullakin mieliala väkisin nousemaan. Kaikki olivat niin sosiaalisesti hyvinkäyttäytyviä, hymyileviä, itsevarmoja. Ensin se ärsytti tällaista suomijunttia, mutta lopulta se tarttui itseenikin:) Täällä Suomessa on vaan kurjia ihmisiä.
Sehän ei tarkoita, että jos ei tunne yhteisöllisyyttä suomalaisiin, sitä sen todennäköisemmin tuntisi missään muussakaan valtiota. Olen itsekin ns. tämän päivän tuote eli valikoin itseäni miellyttävät rusinat useista pullista. Suomalaisesta kulttuurista se on erittäin vähän eli taitaa jäädä saunan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
olen asunut 30 vuotta ulkomailla mm. afrikassa, yhdysvalloissa ja japanissa. Olen huomannut miten ylimielinen maa suomi on. Ennenkaikkea sinisilmäisiä omalle propagandalle. Suomi täynnä rikollisuutta, byrokratiaa, levottomuutta, katastrofeja, jälkeen jääneisyyttä (esim. sivistyksessä), kehittymättömyyttä, eriarvoisuutta, luokkayhteiskuntia, äärimielipiteitä, ateismin ja rasismin haittavaikutuksia jne. On lottovoitto etten asu Suomessa.
Katastrofeja Suomessa? Katsopa huviksesi joskus kojelautakameravideoita Venäjän liikenteestä. Siellä tapahtuu myös mystisiä räjähdyksiä vähän väliä (tapahtui jo ennen Ukrainan sotaa, eli ei voi laittaa sabotaasin piikkiin)
Luokkayhteiskunta? Tavallaan, on rikas poliittinen eliitti ja sitten on vähätuloisten massat. Mutta ongelma ei ole luokkaerot eli suhde muihin, vaan se että kaikilla on tasaisen matala ostovoima.
Rikollisuutta? Lasketko päätelmääsi mukaan kirjasto- ja parkkisakotkin? Unohtuneet hammaslääkäriajat? Tuosta naapurimaa Ruotsista voit katsoa esimerkkejä kun rikollisuus pääsee rehottamaan.
Ja en nyt ymmärrä mistä Suomessa on jääty jälkeen, islamisaatiosta kenties? Ja levottomuutta Suomessa? Täällähän maksetaan hampaita kiristellen kaikesta ja jos harvoin kadulle lähdetään, sinne mennään vähälukuisena larppaamaan joitakin mielikuvitusongelmia vastaan.
Sama itsellä. Otan parhaat puolet monesta maasta itselleni. Suomesta luonnon ja puusaunan koska muuta otettavaa en löydä.
En minäkään tunne yhteisöllisyyttä Suomea ( = valtio) enkä suomalaisia ( = kansa) kohtaan. Mutta en kyllä tajua, miksi edes pitäisi tuntea yhteisöllisyyttä valtiota kohtaan. Enkä sitäkään, miksi pitäisi tuntea yhteisöllisyyttä koko kansaa kohtaan. Tunnen kuitenin yhteisöllisyyttä omaa sukuani kohtaan ja asunpa vielä alueella, jossa on yhteisöllisyyttä ihan naapureidenkin kesken (esim viime talvena kävin tekemässä lumitöitä parin iäkkään naapurini pihoilla). Tämä yhteisöllisyys on mulle ihan riittävää. Ei mulla olisi aikaakaan osallistua yhtään tämän suurempaan yhteisöllisyyteen.
Itse vihaat välimerkkejä ja yhdyssanoja.