Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olo, että puoliso elää minun kustannuksella ihanne elämä

Ks
11.07.2022 |

Onko täällä muita ja miten olette saanut äänen kuuluviin, että parisuhteessa aletaan tasapuolisesti ottamaan huomioon molempien toiveita. Olen nainen ja hyvin sopeutuvainen ja rikkaampi kun mieheni. Sairastuin hiljattain ja huomasin, että tuli olo, että minun elämäni ei ole alkanut vaan elämme tismalleen kuten appiukko ja anoppi. Omakotitalo, autot, mönkijät, moottoripyörät, miehen kallis harrastus. Minun rahani (palkka, perintö) on valunut koko ajan yhteiseen, kaikki kaapit ovat täynnä minun ostamia tavaroita, huonekalut, pihatavarat minun ostamia. Mies kustantaa oma harrastusta. Hän ei halua osta ruokaa, ei ole vara lähteä kanssani mihinkään ja minusta tuntuu, että halua olla itsekseen ja harrasta yksin eikä halua puhua asiasta. Reissut on tehty aikaisemmin näin, että olen maksanut kaiken. Onko muita? Onko ideoita, miten eteenpäin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä ihan itse mitä teet.

Vierailija
2/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat maksamisen. Ihan helppoa. Et anna rahaa miehelle. Etkä tee mitään sellaista yhteistä, mihin mies ei osallistu.

Lähde reissuun kavereiden kanssa, jos mies ei halua maksaa omaa osuuttaan matkasta.

Laita rahasi vain niihin asioihin, mitkä oikeasti itsellesi haluat. Niin mieskin tekee.

Jos hän kyselee, sanot vaan, että ei ole nyt rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelinkin, että ostan ihan minimillä ruoka, ystävien tai koiran (myös minun kustantama) kanssa reissuun ja ylimääräiset osakkeisiin kunnes se epäoikeudenmukaisuuden kokemus alkaa vähenemään.

Vierailija
4/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet törsännyt, ollut höveli ja nyt kaduttaa? Elä jatkossa niin, ettet koe antavasi enempää kuin muutkaan.

Miehet käyttävät rahansa eri tavoin kuin naiset. Harvoin yksin asuvan miehen kaapit pursuavat kosmetiikkaa, astiastoja, silkkilakanoita, tai sohvatyynyn päällisiä :) Naisella useammin. Voit toki ostaa ja tehdä hankintoja (jos sellainen tekee sinut onnelliseksi), mutta älä odota, että muut haluavat samaa kuin sinä, saati jäävät sinulle kiitollisuuden velkaan.

Vierailija
5/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on elämä joillakin - pelkkiä oloja.

Vierailija
6/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillekin olen kaikki kustantanut, valmistujaisjuhlat ja lahjat. Mies sanoi, kun kysyin, että mitä olet ostanut lapselle. Ei hänelle tullut sellaista mieleen. Lapsi ajattelee, että minun lahja tuli äidiltä ja isältä. Ja mies lähti onnellisesti minun ostamilla leffalipuilla leffaan.

Vierailija
7/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole mitään sopimusta rahan käytöstä, vai onko kaikki rahat yhteiset? Esimerkiksi omat tilit, mutta yhteiselle tilille tietty osa palkasta/summa kuukaudesta ja siitä yhteiset menot ja ruoka?

Nyt sopimusneuvotteluihin!

Vierailija
8/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks kirjoitti:

Lapsillekin olen kaikki kustantanut, valmistujaisjuhlat ja lahjat. Mies sanoi, kun kysyin, että mitä olet ostanut lapselle. Ei hänelle tullut sellaista mieleen. Lapsi ajattelee, että minun lahja tuli äidiltä ja isältä. Ja mies lähti onnellisesti minun ostamilla leffalipuilla leffaan.

Ostitko leffalipun itsellesi ja mies nappasi sen kädestä ja meni teatteriin?

Vierailija
9/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanne elämä

ihanne-elämä

Vierailija
10/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuin kiukuttelua, suosittelin ottamaan asian rauhallisesti puheeksi. Koet epäreiluutta, toivoisit, että miehesi osallistuisi taloutenne menoihin. Kuulostaa siltä, että homma on pitkään luisunut väärääb suuntaan eikä raha-asioista ole yhdessä keskusteltu tosi pitkään aikaan.

Vierailija
11/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulee erilaisia vastauksia kuin niissä aloituksissa missä sukupuolet on toisin päin. Niissä lähes jokainen nainen puolustaa naista joka elää miehen rahoilla. Täytyykin muistaa nämä kommentit kun tulee seuraava aloitus jossa nainen elää miehen tienaamilla rahoilla. Tasa-arvoa kun on se että naiset tekevät samat asiat mitä miehiltä vaativat

Vierailija
12/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh, entä jos ois toisinpäin , sitte ois narsisti-syyttelyt menossa jo kymmenettä sivua.

Vierailija
13/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sarjaliput, että nuori voisi mennä omien kavereiden kanssa leffaan.

Vierailija
14/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kuin kiukuttelua, suosittelin ottamaan asian rauhallisesti puheeksi. Koet epäreiluutta, toivoisit, että miehesi osallistuisi taloutenne menoihin. Kuulostaa siltä, että homma on pitkään luisunut väärääb suuntaan eikä raha-asioista ole yhdessä keskusteltu tosi pitkään aikaan.

Onko se sitten oikein että nainen elää miehen tienaamilla rahoilla kun kerta väärää on se että mies elää naisen tienaamilla rahoilla?

Vierailija
15/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et ainakaan noilla kirjotusvirheillä kovin korkeasti koulutettu ole. Pelkällä perinnöllä menette, sulla pieni perusduuni palkka. Olet rikkaampi, muttet rikas.

Multa voi odottaa kirjotusvirheitä, kun pelkkä peruskoulu takana.

Vierailija
16/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tulee erilaisia vastauksia kuin niissä aloituksissa missä sukupuolet on toisin päin. Niissä lähes jokainen nainen puolustaa naista joka elää miehen rahoilla. Täytyykin muistaa nämä kommentit kun tulee seuraava aloitus jossa nainen elää miehen tienaamilla rahoilla. Tasa-arvoa kun on se että naiset tekevät samat asiat mitä miehiltä vaativat

Linkkaa edes yksi sellainen keskutelu tänne.

Itse olen nähnyt vain niitä keskusteluja, missä yhteisestä päätöksestä nainen on jäänyt hoitamaan yhteistä lasta ja mies mennä humputtelee edelleen omissa kalliissa harrastuksissa, eikä ole lainkaan valmis tinkimään mistään.

Vierailija
17/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et ainakaan noilla kirjotusvirheillä kovin korkeasti koulutettu ole. Pelkällä perinnöllä menette, sulla pieni perusduuni palkka. Olet rikkaampi, muttet rikas.

Multa voi odottaa kirjotusvirheitä, kun pelkkä peruskoulu takana.

Veikkaisinpa, että aloittaja puhuu ruotsia äidinkielenään ja sen takia kirjoittaminen suomeksi ei suju moitteettomasti.

Vierailija
18/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta on jäänyt huomaamatta, että silloin, kun mies elättää naista, kyse on tilanteesta, jossa nainen hoitaakotona miehen puolesta miehen lasta ja tekee miehen puolesta kotitöitä. Nuo siivellä elävät miehet sen sijaan eivät koskaan tee niin, vaan elävät ihan itselleen vain.

Ap minulla on hyvin samantyyppinen tilanne ja sekin on samoin, ettämies ei halua viettää yhdessä aikaa, vasn keskittyy omiin harrastuksiinsä ja menoihinsa ja on todella vähän kotona. Siitä tulee epäreiluuden ohella tunne, että hän ei oikeasti välitä minusta vaan on kanssani vain rahan takia. Pitäisi saada nämä tilanteet tasa-arvoisemmiksi.

Vierailija
19/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten oikein että nainen elää miehen tienaamilla rahoilla kun kerta väärää on se että mies elää naisen tienaamilla rahoilla?

Suosittelen, että kaikissa parisuhteissa keskusteltaisiin yhdessä miten talouden menot jaetaan. Keskustelu tarkoittaa sitä, että molemmat kertovat näkemyksensä ja siitä lähdetään hiomaan yhteistä. Ja sit tietty toimitaan yhteisen sopimuksen mukaan.

Vierailija
20/36 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että miehet kokee samanlaista epäoikeudenmukaisuuden kokemusta, joten heidän mielipiteet ovat tervetulleet, miten ovat saanut asiat tasavertaisemmaksi. Enkä tarkoita tilannetta, jossa yksi on työtön, minun mieheni on ollut myös 2 v työttömänä ja silloin en näin vielä tuntenut kun ajattelin, että rakas autetaan vaikeiden aikojen yli.  Mutta nyt kun suhde on kestänyt pitkään ja molemmat kuitenkin tienaavat ihan hyvin on tilanne epäoikeudenmukainen.  

Ja raha asioista sen verran, että suhteen alussa, meillä olit jotkut maksut, jota jaettiin ja hän päästi vuokran ulosottoon, jonka jälkeen aloin hoitamaan asioita tarkemmin, sitten tulivat lapset ja kun lapsi tarvitsi jotakin en alkanut tapella vain ostin tarvittavat tavarat. Huomasin suhteen alussa, että mies tuli joskus pahalle tuulelle kun ostin omasta rahasta ruoka kotiin. Hänen mielestä liian paljon ja ylipäätänsä olisi voinut mennä anoppilaan syömään. Ja nyt meidän aikuiselle tyttärelle puhuu, että älä osta ruokaa, tulee kotiin syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi