Jos Väre katkaisee sähköt
Tässä on minusta riippumaton tilanne, jolle olen yrittänyt tuhat ja sata kertaa tehdä jotain mutta toinen taho ei ole hoitanut eräitä asioita kuntoon, vaikka olen pyytänyt ja pyytänyt useita kertoja. Eli mikäli asia olisi minusta kiinni, mitään katkaisu-uhkaa ei edes olisi.
Niin, mikäli väre katkaisisi sähköt, niin vaikuttaisiko se mihinkään? Siirtohan tulee joka tapauksessa paikalliselta yhtiöltä ja heille ei ole maksamatta mitään.
Kommentit (44)
Luulin ensin että kyse on myrskystä joka on tulossa katkaisemaan sähköt, sitten Väre sukunimestä ja se olikin yhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mikäli olen väreen asiakas, maksan käytöstä väreelle ja siirrosta paikalliselle. Jos en ole väreen asiakas, maksan molemmista paikalliselle???
Sinä maksat sähköstä sille yhtiölle kenen kanssa olet tehnyt sähkönmyyntisopimuksen ja paikalliselle verkkoyhtiölle siirrosta.
Voi j u m a l a u t a ihanko tosi??? Olen joskus ennenkin saanut PELKÄSTÄÄN PAIKALLISELTA YHTIÖLTÄ LASKUN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se paikallinen siirtoyhtiö siirrä sinulle kilowattituntiakaan sähköä jos Väre ei sitä sinulle myy.
Mitä hemmettiä selität?? Ei väre ole mikään pakollinen osapuoli sähkösopimuksessa🤣🤣🤣🤣
No kyllä se nyt vaan on tässä kohtaa kun AP:llä on Väreen kanssa määräaikainen sopimus tehtynä.
Ööööö minä olen ap ja mikä hel.vetin määräaikainen sopimus??????
No se helvetin sopimus minkä olet Väreen kanssa sähkönmyynnistä tehnyt.
Ei v.... olet sekaisin!!! En ole eläissäni tehnyt yhtäkään määräaikaista sopimusta mihinkään liittyen, mitä v.... selität?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mikäli olen väreen asiakas, maksan käytöstä väreelle ja siirrosta paikalliselle. Jos en ole väreen asiakas, maksan molemmista paikalliselle???
Sinä maksat sähköstä sille yhtiölle kenen kanssa olet tehnyt sähkönmyyntisopimuksen ja paikalliselle verkkoyhtiölle siirrosta.
Voi j u m a l a u t a ihanko tosi??? Olen joskus ennenkin saanut PELKÄSTÄÄN PAIKALLISELTA YHTIÖLTÄ LASKUN.
Saat sieltä ihan joka kuukausi laskun sähkönsiirrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se paikallinen siirtoyhtiö siirrä sinulle kilowattituntiakaan sähköä jos Väre ei sitä sinulle myy.
Mitä hemmettiä selität?? Ei väre ole mikään pakollinen osapuoli sähkösopimuksessa🤣🤣🤣🤣
No kyllä se nyt vaan on tässä kohtaa kun AP:llä on Väreen kanssa määräaikainen sopimus tehtynä.
Ei v.... olet sekaisin!!! En ole eläissäni tehnyt yhtäkään määräaikaista sopimusta mihinkään liittyen, mitä v.... selität?!?
No jos sinulla ei ole Väreen kanssa sopimusta niin voit unohtaa heidän laskut. Tai pyytää heitä lähettämään ne oikealle henkilölle.
Täältä on aivan turha kysyä yhtään mitään, v.... että olette sekaisin! Ikinä ei saa asiallisia vastauksia yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla ei ole Väreen kanssa sopimusta niin voit unohtaa heidän laskut. Tai pyytää heitä lähettämään ne oikealle henkilölle.
Minulla ei ole mitään v.... määräaikaista sopimusta kenenkään kanssa, mitä hel.vettiä sekoilet?!??
Vierailija kirjoitti:
Täältä on aivan turha kysyä yhtään mitään, v.... että olette sekaisin! Ikinä ei saa asiallisia vastauksia yhtään mihinkään.
Ei varmaan jos et edes tiedä kenen kanssa olet sähkösopimuksia tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään v.... määräaikaista sopimusta kenenkään kanssa, mitä hel.vettiä sekoilet?!??
No sitten se on kohtalaisen harvinainen toistaiseksi voimassa oleva, mutta yhtä kaikki sinulla on kaksi sähkösopimusta, toinen siirrosta ja toinen myynnistä.
Ei siihen vaikuta se että siirto tulee eri paikasta eli paikalliselta toimijalta. Väre voi katkaista sähköt vaikka siirto tulee muualta.
Jos sähköt katkeaa, tulee maksaa sähkölasku kuluineen ja lisäksi tulee kytkentämaksu päälle. Jos sinulla on muita erääntyneitä laskuja avoimena Väreeltä niin yleensä nekin tulee maksaa ennen kytkentää.
V..u että olette oikeasti sairaita. Mistä he.lvetistä keksitte, että joku ventovieras on tehnyt määräaikaisen sopimuksen?!? Ihan sekopäistä juttua.
Vierailija kirjoitti:
V..u että olette oikeasti sairaita. Mistä he.lvetistä keksitte, että joku ventovieras on tehnyt määräaikaisen sopimuksen?!? Ihan sekopäistä juttua.
Mennyvittuun
Jos luottotiedot ovat kunnossa, sinulla on oikeus tehdä omalla nimelläsi sähkösopimus toiseen yhtiöön, etsi paras sopimus. Kannattaa googlata firman nimi ennen kuin teet sopimuksen, sähkönmyyjinä on myös epämääräisiä yrityksiä.
Sähkön tulo katkeaa, jos sähköntoimittaja päättää sen katkaista.
Sen, mistä yhtiöltä ap sähkösi ostat, sen päätät itse. Se voi olla joku muukin kuin Väre. Sähkönsiirtofirmaa et voi kilpailuttaa. Nyt jos sulla on tullut Väreeltä lasku, etkä saa siihen maksuaikaa, etkä pysty sitä maksamaan, niin sulta katkeaa sähköt. Eli elät kynttilän valossa. Kun saat laskun maksettua, ne kytketään uudelleen, mutta se yleensä maksaa muutaman sata euroa. Tässä kaikki selkokielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin sekava selitys, ettei saa selvää. Jos koet vääryyttä niin ota yhteys kuluttajansuojaviranomaiseen, ne neuvoo sulle mitä tehdä.
Joo voisin ottaa sinnekin yhteyttä. Pointti oli se, että maksan aina laskuni, nyt on poikkeuksellinen tilanne, johon en ole voinut vaikuttaa. Normaalisti en todellakaan olisi tällaisessa tilanteessa, koska maksan laskuni.
Mutta aloin miettimään, että jos väre katkaisee sähköt niin eihän sen pitäisi mihinkään edes vaikuttaa. Sittenhän laskun pitäisi tulla pelkästään paikalliselta yhtiöltä??
Sinulla pitää olla kuitenkin sopimus jonkun myyjäyhtiön kanssa, jos haluat saada sitä sähköä.
Selitäpäs tuo riitasi tarkemmin.
Sun täytyy tehdä sopimus sähköstä toiseen yhtiöön. Jos pidät sopimuksen väreen kanssa, niin sitten sähköt katkaistaan, koska et noudata sopimusta heidän kanssaan. Ei auta vaikka maksaisit siitä, siirtoyhtiölle, että saat käyttää heidän verkkoaan siihen ostamasi sähkön sirtoon.
Niin ja joo, voit maksaa laskun vain sille siirtoyhtiölle, mutta sitten et saa sähköä.
Don Quijote taistelee tuulimyllyjä vastaan.
Lopputulos on arvattavissa, vaikka AP leikkii jotain juristia.
Siellä vastapuolella niitä kyllä riittää.