Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä vie rahoja lapsen tililtä omiin tarkoituksiinsa

Vierailija
10.07.2022 |

Mitä voin tehdä??? Siirtelee siis omalle tililleen rahaa lapsen säästötililtä, ja minä olen ainut henkilö joka sinne sitä rahaa on ylipäätään ikinä laittanut joten elätän siis exääni lapsen välityksellä heh xDDD Aivan älytöntä...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kavallus.

Vierailija
22/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa koko alotitus.

Ap on totaalisesti vajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko 20 tuhatta euroa raja, jonka jälkeen maistraatti valvoo alaikäisen omaisuuden hallintaa. Pienemmillä summilla on toisen huoltajan tai nuoren itse tajuttava tehdä rikosilmoitus

Vierailija
24/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isäpuoli kävi myös tyhjentämässä.

Avasin alaikäisenä tilin. Koulussa oli taloustunteja (?) valinnainen. Kysyin miten saan tilin, jonne muut ei pääse. Opettaja ei ymmärtänyt, sanoi avaa tili.

Kävin pankissa. Kysyin virkailijalta oletko varma isäpuoli ei pääse tänne. Naureskeli ja vakuutti näin on.

Aloitin työt. Isäpuolen vuoksi tiliote tuli koululle.

Yhtenä kk ei tiliotetta tullut. Menin pankkiin ja toinen virkailija oli muuttanut tiedot. Tämä on isäpuolen serkku. Kertoi isäpuolelle mun tilistä. Muutti tietoihin hän saa rahat nostaa ja näin kävi.

Pankissa aluksi ei meinattu mitään tehdä . Itkin koulussa opettajalle. Lähti mun kanssa pankkiin ja kertoi siellä mennään poliisilaitokselle.

Pankinjohtaja yritti jos pyydän isäpuolelta rahat takaisin.

Pankki palautti rahat, virkailija sai jonkun tuomion ja isäpuoli pääsi, kuin koira veräjästä. Tapahtui vuosikymmeniä sitten, pienellä paikkakunnala

Vierailija
25/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kavallus.

Ei ole, vaan selvä varkaus.

Vierailija
26/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia ei synny, jos tilin käyttöoikeudet on kunnossa eikä toinen huoltaja pääse sooloilemaan

Vierailija
27/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tilille laitetut rahat kuuluvat lapselle. Ilmoita pankkiin ja poliisille.

Vierailija
28/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exä varasti lapsen rahat kun erottiin. Noin 700e otti lapsen rahoja itselleen. Tili oli käyttämätön pitkään kunnes sain yksinhuoltajuuden. Silloin kävin pankissa ja poistin exän oikeudet edes nähdä tiliä. Nyt lapsella on taas säästöjä.

29/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo juttu. Mulla oli joskus sama tilanne. Ensin avasin uuden tilin ja siirsin siihen rahat säästötililtä. Sitten lopetin säästötilin.  Tästä en ees kertonut exälle, hän vain ihmetteli, että mitä tässä nyt on tapahtunut kun ei pääse tilille... ;D

Vierailija
30/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14096 kirjoitti:

Helppo juttu. Mulla oli joskus sama tilanne. Ensin avasin uuden tilin ja siirsin siihen rahat säästötililtä. Sitten lopetin säästötilin.  Tästä en ees kertonut exälle, hän vain ihmetteli, että mitä tässä nyt on tapahtunut kun ei pääse tilille... ;D

Avasitko uuden tilin siis itsellesi ja siirsit rahat sinne? Silloin syyllistyit itse kavallukseen. Lapsen tilille tarvitaan molemmat huoltajat

Vierailija
31/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille tosiaan heti ilmoitus. Jos alaikäinen on uhri, oikeudenkäynti on ilmainen. Ja jos asia on kuten kirjoitit, lapsi voittaa oikeudenkäynnin ja pitäisi saada rahat. Toinen asia tietysti sitten, pystyykö valtio ikinä perimään rahoja tuollaiselta ihmiseltä.

Vierailija
32/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä exä varasti lapsen rahat kun erottiin. Noin 700e otti lapsen rahoja itselleen. Tili oli käyttämätön pitkään kunnes sain yksinhuoltajuuden. Silloin kävin pankissa ja poistin exän oikeudet edes nähdä tiliä. Nyt lapsella on taas säästöjä.

Kai näistä tehdään rikosilmoitukset?

Vierailija
33/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla isäpuoli kävi myös tyhjentämässä.

Avasin alaikäisenä tilin. Koulussa oli taloustunteja (?) valinnainen. Kysyin miten saan tilin, jonne muut ei pääse. Opettaja ei ymmärtänyt, sanoi avaa tili.

Kävin pankissa. Kysyin virkailijalta oletko varma isäpuoli ei pääse tänne. Naureskeli ja vakuutti näin on.

Aloitin työt. Isäpuolen vuoksi tiliote tuli koululle.

Yhtenä kk ei tiliotetta tullut. Menin pankkiin ja toinen virkailija oli muuttanut tiedot. Tämä on isäpuolen serkku. Kertoi isäpuolelle mun tilistä. Muutti tietoihin hän saa rahat nostaa ja näin kävi.

Pankissa aluksi ei meinattu mitään tehdä . Itkin koulussa opettajalle. Lähti mun kanssa pankkiin ja kertoi siellä mennään poliisilaitokselle.

Pankinjohtaja yritti jos pyydän isäpuolelta rahat takaisin.

Pankki palautti rahat, virkailija sai jonkun tuomion ja isäpuoli pääsi, kuin koira veräjästä. Tapahtui vuosikymmeniä sitten, pienellä paikkakunnala

Aivan uskomattoman törkeä tarina pankin työntekijästä. No onneksi sait rahat.

Vierailija
34/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tässä siis kirjoittelee ihmetellen lapsen rahojen haihtumista tililtä...exä alunperin sen tilin lapselle teki enkä olisi uskonut että rahoja käyttää itse! Kaikkea paskaa sitä exän toimesta joutuukin kokemaan,siis lapsi ja hänen varat. ap

Vierailija
35/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti tässä siis kirjoittelee ihmetellen lapsen rahojen haihtumista tililtä...exä alunperin sen tilin lapselle teki enkä olisi uskonut että rahoja käyttää itse! Kaikkea paskaa sitä exän toimesta joutuukin kokemaan,siis lapsi ja hänen varat. ap

No tee tosiaan mahdollisimman pian rikosilmoitus. Sukupuolet nyt tuntuu menevän sekavasti vai onko perheessä ollut kaksi äitiä?

Vierailija
36/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äiti ole voinut yksin avata lapselle tiliä, puhut potaskaa

Vierailija
37/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus ei ole totta

Vierailija
38/40 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tee tosiaan mahdollisimman pian rikosilmoitus. Sukupuolet nyt tuntuu menevän sekavasti vai onko perheessä ollut kaksi äitiä?

🌈 Perheissä sattuu ja tapahtuu

Vierailija
39/40 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttua tarinaa & nyt kun lapsi suunnittelee asunnon hankintaa --- toinen vanhemmista ei viitsi kertoa, että lapsen tilillä olisi asunnon hankintaa varten jo kohtuullinen summa, ellei lähivanhempi olisi katsonut oikeudekseen käyttää rahoja esim. lomamatkoihin.

Hatuttaa nähdä, miten lapsi käy täällä 'kerjäläisroolissaan' -- umpipuhkikuluneet kengät jalassa yms.

Vierailija
40/40 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sitten ovat pihalla. Jos lapsella on kaksi huoltajaa, kummallakin on pääsy lapsen pankkitietoihin. Ilman toisen huoltajan lupaa ei voi avata tiliä, ei sulkea tiliä, ei muuttaa tilityyppiä, ei tehdä yhtään mitään.

Sen sijaan tuosta lapsen rahojen käyttämisestä pitää tehdä rikosilmoitus sekä ilmoitus pankkiin. Itse nostan välillä lapsen tililtä sinne laittamiani rahoja, mutta ne menevät suoraan lapsen käyttöön, hänellä ei ole pankkikorttia tällä hetkellä. Lisäksi olen ainoa joka tilille rahaa laittaa, se yksinkertaistaa asiaa. Oletko varma mitä eksä on rahoilla tehnyt? Saattaa olla että jokin asiallinen selitys löytyy. Epäilen tätä tosin provoksi koska ei kukaan ole niin tyhmä että ei olisi jo vienyt asiaa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä