Muistan 80-luvulta R-kioskin ihanat irtomakeispussit! Muistatteko tekin?
Kommentit (14)
Muistelen että valitsin irtokarkkeja itse ärrältä 80-luvulta. t.ap
Paljon mania, vähän namia! Muistan kyllä.
Muistan toki, mutta en ostanut kuin yhden kerran sellaisen ylihintaisen namipussin.
En muista. Ylikallista oli jo silloin ärrällä. Yksityisen pitämältä kipsalta sai huomattavasti halvemmalla monipuolisemman valikoiman.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että oli ärrä. Muista kioskeista kyllä sai irtonamuja kappalehintaan.
Mun kodin lähellä ei ollut ärrää. Oli muu kiska. En muista nimeä.
En muista. Mutta muistan sen kun kävin alle 10-vuotiaana ostamassa irtokarkkeja ostarin kaljakuppilasta. Ihania tupakanmakuisia karkkeja....
Muistan jo sillon ajatelleeni et myyjä koittaa vaan oikasta ja päästä kätsemmin ja nopeemmin asiasta. Valmiit pussit, pahoja ja kalliita.
Mitähän nykylapset tuumaisi, jos lauantainameja ei saisikaan kauhallisia, vaan kappalemääräisesti. Esim. viisi nallekarkkia, kolme lakutoukkaa ja neljä vanhaa autoa.
Minusta kasarin kioskeissa oli parasta se, että ne eivät kaikki olleet R-kioskeja. Yleensä myös muistaakseni valikoin karkit itse, enkä ottanut valmiiksi pussitettuja.
Mutta eipä siinä. Kiva kun tykkäsit. Ja oli meidänkin Ärrä kiva.
Muistan R-kioskilta vain eräät lehdet, joita ei vielä siihen aikaan oltu nostettu lasten katseiden ulottumattomiin. Kun äiti valkkasi lottonumeroita tai Ässä-arpoja, minä hieman saatoin vilkaista lehtihyllyä...
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että oli ärrä. Muista kioskeista kyllä sai irtonamuja kappalehintaan.
Meillä ainakin oli ärrä, josta ostettiin 80-luvulla irtokarkkeja kappaleittain. (Hki)
-ihan ohiksena huutelen tähän-
Ai ne kalliit kolmiopussit joissa oli puolet vähemmän karkkeja kuin itse valitsisi? Hädän hetkellä piti ostaa jossain matkalla.