Uusi vanhus on 55 vuotias
Marinin hallituksen juhannuksena sorvaama lakipykälä määrittelee uudeksi vanhuuden alarajaksi iän 55 vuotta, kovin alas se on vedetty, ei 55-vuotiasta vielä voida katergorisoida VANHAKSI, mutta nyt voidaan, se on nimittäin kirjattu lakiin.
Kommentit (30)
Todellinen karhunpalvelus yli 5-kymppisille työnhakijoille.
Niin hallitus kuin eduskunta mogasivat.
Heittikö 10 vuodella? Pitikö olla 65 v.?
Yes! Tätä olen odottanut! Enää seitsemän vuotta niin viisaus tulee ja valaistun. Oi onnea!
Ei vanha, ei vanhus vaan ikääntynyt on se sana joka lakiin on kirjattu.
Itse kuin asiasta tästä
Vierailija kirjoitti:
Itse kuin asiasta tästä
luin
"Ikääntynyt" ja "vanhus" on eri asia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Itse kuin asiasta tästä
korjaus sikäli ettei siinä lakialoitteessa vanhuudesta puhuta, ikääntymisestä kyllä
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole työnantajien mielikuvissa.
Sairasta. Tiedän yhden 75-vuotiaan sairaanhoitajan joka käy keikkatyössä, jotta pysyy virkeänä. Työnantaja on tyytyväinen kokeneeseen hoitajaan.
Hallituksen logiikalla vanhat, siis 80+ vanhustenkeskuksissa ei ole enää ihmisiäkään, ja sen mukaista kohtelukin.
Muoti-Sanna, poseeraa vähemmän ja mieti enemmän.
Seinähullu päätös. Ihmisen elinikä nousee, niin Suomessa alennetaan ikääntyneen määritelmää. Päinvastoin tehdään muualla.
Meillä töissä tuottavimmat ja pätevimmät työntekijät on yli viiskymppisiä. Heillä myös korkein työmoraali ja vähiten sairauspoissaoloja.
Yksityinen yritys kyseessä eli työtahti on kova ja samoin vaatimukset osaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole työnantajien mielikuvissa.
No se on sitten työnantajan häpeä, muutenkin työvoimapulaa tulossa tulevaisuudessa. Eiköhän ikääntyneetkin työntekijät kelpaa työmarkkinoille.
Laissa ei mainita ikääntynyttä, valmistelussa termiä käytettiin.
Hopeaketuille kova pala. On 55 jo ikääntynyt, mutta ei vanha. Mikä vimma yrittää olla nuori, kun ei ole?
Onhan 55 jonkun instapissiksen mielestä jo haudan partaalla hoippuva horisko.
Vierailija kirjoitti:
Seinähullu päätös. Ihmisen elinikä nousee, niin Suomessa alennetaan ikääntyneen määritelmää. Päinvastoin tehdään muualla.
Meillä töissä tuottavimmat ja pätevimmät työntekijät on yli viiskymppisiä. Heillä myös korkein työmoraali ja vähiten sairauspoissaoloja.
Yksityinen yritys kyseessä eli työtahti on kova ja samoin vaatimukset osaamisesta.
Mitä nyt on päätetty, kerro omin sanoin ja mielummin pitäydy todsiasioissa.
Nyt lähdettä ja linkkiä peliin.