Olisko mökki oloihin ruokavinkkejä?
Kommentit (31)
Uudet perunat ja savukala sekä salaatti. Munakkaat. Keitot.
Purkkihernari, kesäkeitto, joku valmispussipata, uudet perunat+voita ja kalaa, lihapullia(jotain hyviä valmiita esim kivikylän) ja kermaperunat.
Riippuu mökkioloista. Jos keittomahdollisuus; uudet perunat toimii monen asian kanssa. Vaikka paistetut ahvenet.
Tee sämpylöitä ja pullaa. Metsämansikat on kypsiä myös. Kesämiehen otat vielä sinne. Sen voi sitten syksyn tullen jättää helposti.
Valmis lettutaikina ja mansikkahillo.Vaikkei nyt varsinaisesti ruokaa olekkaan.Mä teen aina:)
Salaatti on hyvää ja helppoa ruokaa mökillä. Jos keittää uusia perunoja reilusti, iltaruuaksi voi tehdä perunasalaatin jne. Tomaatit on nyt edullista raaka-ainetta.
Mulla on ollut lasten lemppareita; riisipuuroa (ja halusivat kanelia ja sokeria sekä mantelin🤣), mannapuuroa, pannulla paistettuja nyljettyjä ahvenia, hod dogeja ja hampurilaisia itse tehden sämpylät ja nakkeja ja jauhelihapihvejä väliin + salaatit, nokkoslettuja, pinaattilettuja, munakasta, pikapitsaa tortillan päälle, savustettua kalaa. Nämä on niitä lemppariruokia noille.
Riippuu mökistä. Jos siellä on ihan normaali keittiö niin kokkaa mitä lystäät. Jo on taas ongelma.
Yhden puljun valmisruokia ollaan otettu mukaan, säilyvät jääkaapissa pitkiä aikoja eikä tarvi kuin kattilassa lämmittää. Butterchiken, linssikeitto ja bataatti-kookoskeitto ovat ainakin hyviä.
Nötköttiä ja taskulämmintä kossua.