Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän parvekepuutarhanne ovat tuottaneet satoa?

Vierailija
10.07.2022 |

Laitoitko keväällä mansikkaa tai paprikaa tms. parvekkeelle kasvamaan? Joko hedelmät on raakileina vai joko peräti olet poiminut niitä?
Mulla on paprikaa ja chiliä lasitetulla parvekkeella ja pari raakiletta on molemmissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden erän retiisejä olen jo syönyt ja toinen on kasvamassa. Tänä vuonna onnistuin saamaan ihan hyvän kokoisia, viimevuotiset jäivät aika pieniksi. Muuta satoa en ole vielä saanut, tai yrttejä olen toki leikannut jo ruokiin ja lisää kasvaa koko ajan.

Vierailija
2/17 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan laittanut perunoita ämpäriin kasvamaan aiempina vuosina?

Mä kasvatin kerran vuosia sitten tomaatteja, mutta kerkesi tulla syksy, ennen kuin ne kypsyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatteja reilusti, pieniä kurkkuja ja retiisejä jonkun verran, ruohosipulia ja persiljaa ja tilliä niin paljon, että pakastan suuren osan. Timjami ja rosmariini asuvat keittiön ikkunalaudalla.

Vierailija
4/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo 5 - 9 raakiletta jokaisessa kasvissa (4 kpl). ap.

Vierailija
5/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili on ainoa satoisa yrttien lisäksi. Mansikassa on raakileet, paprikassa ei edes niitä.

Vierailija
6/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilit ja paprikat ei oo vieläkään kypsyneet, mutta uskon, että kerkiävät tänä vuonna kun ovat jo isoja. ap.

Vierailija
7/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunannostotalkoot pari viikkoa sitten. Yhdestä sangosta tuli mainio sato.

Vierailija
8/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunannostotalkoot pari viikkoa sitten. Yhdestä sangosta tuli mainio sato.

Paljonko sait pottuja? Sain viime kesänä yhden aterian verran. Nyt olen koiran kanssa kilpaa taistellut potuille multaa, koira pois ja minä takaisin. 10 pensasmustikkaa syöty! Salaattia, sipulinvarsia, basilikaa ja korianteria olen käyttänyt. Odotettavissa kurkkua (5 kpl kypsymässä) ja kesäkurpitsaa. Ensi kertaa kylvin tänä kesänä moisia hienouksia. Niin, ja Magnolia kukkii uudemman kerran.

Vierailija
9/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka- ja tomaattiamppelit ovat tuottaneet runsaasti satoa. Kummankin sadot ovat olleet tosi makoisia! 😋 Tomaattiamppelin sain puoli-ilmaiseksi , kun täytän kyselyitä joista saa sitten tietyn määrän tehtyä palkkioksi esim. lahjakortin valitsemaansa kauppaan. Otin 10 euron lahjakortin Tokmannille ja maksettavaa jäi amppelista vähän päälle 3 euroa. Mansikka-amppelin pelastin Prisman poistomyynnistä, tais kustantaa 5 euroa. Alle kympillä koko kesäksi herkkuja, ei paha!

Vierailija
10/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parvekepuutarhassani on enimmäkseen ruukkuyrttejä. Pelastan niitä lähikaupan hävikkilaarista muutaman sentin hintaan ja istutan isoihin ruukkuihin parvekkeelle. Tällä hetkellä siellä on puoli tusinaa ruukkusalaattia, yksi pehtoorin salaatti, pari ruohosipulia, lehtipersiljaa ja tavallista persiljaa. Näistä tulee satoa enemmän kuin tarpeeksi.  Lisäksi yhdessä isossa ruukussa kasvaa jättikurpitsa, jossa on ensimmäiset, ehkä kiivin kokoiset hedelmänalut. Chilit (jalapeño) eivät ole parvekkeella vaan sisällä, niissäkin on runsaasti satoa tulossa.

Vierailija
11/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu kerrstaloläävässä, niissä asuvat vain luuserit.

Samaa olin tulossa kirjoittamaan.

Kerrostalon hyvät puolet: ei tarvitse hoitaa pihaa, sähkölasku kohtuullinen, vesilasku kohtuullinen, ei tarvitse itse hoitaa remppahommia. Olette vain kateellisia. Ja parvekkeelle voi laittaa tai olla laittamatta mitään. Okt-tonttia taas on huollettava, että saa naapurit kateellisiksi. Niin ja suihkussa voi käydä joka toinen päivä eikä nurmikkoa voi kastella. Heh heh...

Vierailija
12/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalon hyvät puolet: --

Älä viitsi vastailla näille trolleille, viestien poistattamisessa tulee kaksinkertainen vaiva.

Vierailija
13/17 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalon hyvät puolet: --

Älä viitsi vastailla näille trolleille, viestien poistattamisessa tulee kaksinkertainen vaiva.

Eipä sen kummempia trolli kuin luuseriväite. Ottipa osumaa

Vierailija
14/17 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hellepäivä ja koko "puutarha" vaarassa, kastelin äsken kun kaikki kasvit olivat ihan nuupahtaneita. Toivottavasti vielä heräävät henkiin. ap.

Vierailija
15/17 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle senkuin jatkuu ja iltapäivästä kastelen täysin nuupahtaneet kasvit, nousevat siitä kyllä yöllä. Ensimmäinen paprika on jo punertunut.

Vierailija
16/17 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parvekepuutarhan sato tulee olemaan tasan 2 minitomaattia.

Vierailija
17/17 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betonipohjaiset vai maapohjaiset parvekkeet?

Ruukuissa: 2 pientä kesäkurpitsaa

Amppeleissa: hyvä mansikkasato:

Sankoissa: minikurkkuja ja tomaatteja, mullanalaisia en ole vielä nostanut. Kokeilussa on porkkanaa, retiisiä jne.

Parvekelaatikoissa: Yrttejä ja salaatteja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi