Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastimen sulatus - mitä aarteita löytyi?

Vierailija
10.07.2022 |

Minä en muistanut että minulla on lakkoja - täytyy ne hyödyntää ennen uutta satokautta.
Tyrnejä on myös kaksi rasiaa jäljellä joita en tiennyt olevan.
Marjoja on vielä vähän jäljellä, itsepoimittuja vadelmia, mustikoita ja herukoita. Josko leipoisin marjapiirakan.

Se harmittaa kun en ole laittanut päiväyksiä ruokiin milloin ne on valmistettu. Josko jatkossa olisin viisaampi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pakastettuja sieniä löytyi ihan pakkasen perältä muiden juttujen takaata.

Vierailija
2/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tekemää hernekeittoa. 😞 Hän kuoli viime vuonna. Hänen tekemää appelsiinikakkua oli myös, sen söin jo pois. Tuntuu niin surulliselta, kun enää ei saa näitä hänen tekemiä herkkujaan. Oli tosi hyvä kokkaaja ja leipoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapala

Vierailija
4/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, tyhjä se oli kun sulatin.

Aarteeni säilytän ihan muualla.

Vierailija
5/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näsäviisastelija. Minun pitää ainakin tyhjentää pakastin sulatuksen ajaksi ja aina sieltä löytyy ylläreitä.

Vierailija
6/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin palasia, olin jo unohtanut koko homman.

Tästä tulikin mieleen se Oulun tapaus jossa vauvoja säilöttiin pakastimeen. Mitähän naiselle kuuluu nykyään, joutuiko edes vankilaan.

Vierailija
7/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisia rasioita vuosikerta marjoja ja ruokia.

Vierailija
8/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun tapaus, luin just wikipediasta. Sai tuomioon alennuksen hovissa, mielestäni käräjäoikeuden tuomio oli oikea.

Oulun lapsisurmat – Wikipedia

https://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_lapsisurmat

Vierailija
9/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari vuotta sitten löysin pakastevihannespussin joka oli mennyt vanhaksi 2013. En syönyt.

Vierailija
10/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näsäviisastelija. Minun pitää ainakin tyhjentää pakastin sulatuksen ajaksi ja aina sieltä löytyy ylläreitä.

Ei kaikki täytä pakastintaan ruoantähteillä sekä raikastumassa olevalla punalappuisella moskalla. Itselläni on jääkaappi-pakastin jossa pakastinosa on käynnissä silloin kun jääkaappikin. Pakastin on ollut tyhjänä jo vuosia.

T: eri

Vierailija
11/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin ainakin kymmenen vuotta sitten pakastamani oravan toiseen pakastimeen sulatuksen ajaksi. Koskahan tuon ehtisi nylkeä. 

Vierailija
12/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metso, teeri ja pyy, Koskahan ukko tekee noista sapuskaa.

Vierailija
13/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokkapala

Se piti äkkiä ottaa itselle. Sisko tuli kylään ja lapsensa menivät heti pakastimelle. Enolla on aina jätskiä. No niin on mutta olisi ihan kiva jos kysyisivät luvan ensin. Systeri ihmetteli miksi yhdestä mokkapalasta olet niin niuho? 

Kerroin että sillä mokkapalalla lähtee kaksi amatööriä kuuhun asti. Keitin kahvit ja söin sen ettei kukaan muu sitä vahingossa ota. Vähän yli tunnin kuluttua otin kaiken tosi rauhallisesti. Seurasin vaan että jaa nyt ne sotkee lisää. Oli erittäin hyvä fiilis niin siivosin heti kun häipyivät. 

Ilkeäkin olin. Laitoin siskolle viestin että meni vain kaksi tuntia siivota teidän vierailun jäljet. Nooh kaikesta tuli sentään jotain hyvää. Olin puolivuorokautta vierailun jälkeen kuin hymypoikaatsas. Naama ihme virneessä. Telkkaristakin tuli hyvää ohjelmaa kunnes laitoin sen päälle. 

Vierailija
15/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaristiporukan kulta-aarteen WWII:n ajalta ja sen takaa vielä kadonneet Etelämantereen tutkijat.

Vierailija
16/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niinkuin avata joulupaketteja.Yllätyksiä koko ajan.Itseä harmitti kun olin pakastanut puoli kiloa mätiä /löjrom ja se oli mennyt pilalle. 

Vierailija
17/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissavuoden puolukoiden takaa löysin Graalin maljan.

Vierailija
18/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun tapaus, luin just wikipediasta. Sai tuomioon alennuksen hovissa, mielestäni käräjäoikeuden tuomio oli oikea.

Oulun lapsisurmat – Wikipedia

https://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_lapsisurmat

Kaikkein kamalinta mitä olen lukenut Sumoessa tapahtuneeksi.

Löytö kellarista[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Oulun poliisi sai 3. kesäkuuta 2014 ilmoituksen kaupungin keskustan kerrostalon kellarista löytyneistä voimakkaasti haisevista paketeista. Poliisi löysi paketeista viiden lapsen ruumiit.[2]

Vauvojen 35-vuotias äiti, Kaisa Emilia Vornanen-Karaduman[3] (s. 1979[4]) pidätettiin ja vangittiin epäiltynä viidestä taposta ja viidestä hautarauhan rikkomisesta.[5] Esitutkinnan aikana rikosnimikkeet kovenivat viideksi murhaksi.[1] Kuulusteluissa nainen kertoi synnyttäneensä lapset tai sikiöt kotonaan kuolleina ja säilyttäneensä ruumiit.[2] Hän ei pystynyt kertomaan motiivia teoilleen ja kiisti surmanneensa tahallaan.[1]

Esitutkinnassa vahvistui, että lapset syntyivät vuosina 2005, 2007, vuodenvaihteessa 2010–2011, 2012 ja 2013.[6] Lapset syntyivät Oulun Rommakkokadulla ja Peltokadulla sijaitsevissa asunnoissa.[6] Vauvojen kuolinsyitä ei pystytty ruumiinavauksissa määrittelemään, koska ruumiit olivat pahoin hajonneet.[7] Myöhemmin oikeudenkäynnissä kuullun syyttäjän kuvauksen mukaan Vornanen-Karaduman oli synnyttänyt lapset yleensä vessassa tai kylpyhuoneessa, sitten paketoinut ne muovipusseihin ja sankoon, sulkenut sangon ja vienyt sangon kellariin. Kahdessa tapauksessa nainen oli käyttänyt sangon sijasta löylykiulua ja kenkälaatikkoa.[8] Syyttäjän mukaan nainen oli jättänyt lapset synnytyksen jälkeen ilman hoitoa tai apua.[9]

Tutkinnoissa kuultiin todistajina 28 henkilöä, joiden joukossa oli omaisia, työkavereita ja tuttavia.[1] Vornanen-Karaduman oli kätkenyt raskaudet ulkopuolisilta väljillä vaatteilla. Hänen omaisensa tiesivät yhdestä raskaudesta, jonka nainen oli väittänyt päättyneen keskenmenoon.[10] Eräs Vornanen-Karadumanin entinen esimies oli eräässä vaiheessa epäillyt tämän olevan raskaana, mutta nainen oli selittänyt esimiehelle vatsan pyöristymisen johtuneen edellisenä yönä syödystä rasvaisesta pizzasta.[11] Vornanen-Karadumanin isä kuvasi poliisikuulusteluissa tytärtään patologiseksi valehtelijaksi.[12]"

Vierailija
19/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venelakkoja ja valkolakka löytyi

Vierailija
20/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikastiketta vuodelta 2019. Tai sitten se on jotain muuta, mutta siinä on 2019 päivätty kansi. Näin käy joskus, kun en muista vetää vanhoja merkintöjä yli. Otin sulamaan ja maistan, mitä se oikeasti on ja onko vielä käyttökelpoista.

Löysin myös itse tehtyä kebabia. Hirvenlihaakin oli enemmän kuin luulin.

Taitaa ensi viikon ruoat olla pakastimen tyhjennystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän