Sanoja, joita käytettiin 80- ja 90-luvuilla, mutta joita "kukaan" ei enää käytä
Tähän pinoon...
telefax
realisointikeskus
roskapankki
Kommentit (1391)
Lainaa Jallua, niin mä käyn kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Häve! (Ala-asteella 90-luvulla kun joku oli jollain tapaa nolo)
Häpäsy! oli yleisesti käytössä ylä- ja ala-asteella Pirkanmaalla.
9-vuotias poikani ei tiedä, mitä nörtti tarkoittaa. Nörttiydestä on kai tullut valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Perestroika
Glasnost
Näiden todella toivoisi olevan yhä olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Pitkikset = pitkät housut
Sana on kyllä jostain 50-60 -luvuilta. On kaamea. Kylmikset menee oikein inhosta. Vaan tosi jälkeenjääny käyttää sitä. Halusin laittaa tiedoksenne sen tähän ketjuun vaikkei ikähaarukkaan menekään.
-no mitä sanaa sitten käytät "pitkiksien" sijasta, pitkälahkeiset housutko? 😉
Aluehälytyskeskus
Verkkoryhmä
Kaukopuhelu
Erikoispikajuna
Näppäinpuhelin
Navakka tuuli
Luja tuuli
Lievä tappo
Voi kauhee! Mun on lakattava puhumasta kokonaan, kaikki nää sanonnat on mun sanavarastoni.
penni ajatuksistasi
seinäpenni
konkka
markan seteli
lättähatun pahvinen tiketti
ETYK (En Tule Yöllä Kotiin)
kulaus vesinen (levyraadin Klaus Järvinen)
Jogata
Säärystimet
Putkikassi
Retu-kengät
Hai-saappaat
...
Jazzbaletti. Paikallisessa kansalaisopistossa oli jazzbalettikurssi, ja sinne mentiin jumppatrikoissa.
Mulla oli myös hikinauhat vai mikä ihme niiden nimi oli. Sellainen froteemainen joustava nauha otsalle ja ranteisiin. Käytin niitä lenkillä ja oli hienot.
Talvisin oli korvaläpät, en muista niidenkään oikeaa nimeä. Ne oli aitoa turkista.
Puhelu kuljettajan kanssa kielletty / =linja-auton kuljettajan pään yläpuolella olevassa kyltissä
Junan WC:tä saa käyttää vain junan k___i_ssa
Ydinaseeton Pohjola
/Juicen Ydinaseeton Takapiha
Ryyppy. Tarkoittaen käsiryyppyä vanhemmissa autoissa (eli piti vetää päälle ennen kuin käynnisti auton). Nykyisissä autoissa ei enää ole, mopoissa yms. kylläkin saattaa olla.
Heze69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkikset = pitkät housut
Sana on kyllä jostain 50-60 -luvuilta. On kaamea. Kylmikset menee oikein inhosta. Vaan tosi jälkeenjääny käyttää sitä. Halusin laittaa tiedoksenne sen tähän ketjuun vaikkei ikähaarukkaan menekään.-no mitä sanaa sitten käytät "pitkiksien" sijasta, pitkälahkeiset housutko? 😉
Pitkät housut, tietysti.
Jos jotkut käyttää pitkiksiä, eiks caprit pitäs sit olla lyhikset?
miten sujuu öljynvaihto selinmakaajalta (TV-mainos jossa E-liikkeen tee-itse huoltoasemia)
E-huoltamo
Tiimari
Kasmasiini
Kylli-täti
Itä-Saksa ja Länsi-Saksa