Paino pudonnut 5,5 kg kahdessa kuukaudessa!!!
Olen 60v nainen jolle ylipainoa on kertynyt vuosien saatossa n. 15 kg. Äiteinpäivän aamulla kävin puntarilla ja se näytti 75,5 kg. En ole koskaan, edes raskaana ollessani, painanut niin paljon. Pituutta mulla 163 cm. Tein päätösen että nyt jos koskaan asialle häätyy tehdä jotain.
Pikkuhiljaa paino pudonnut viikko viikolta. Tänä aamuna puntari näytti 70 kg.
Mummeli
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo porrastelu on ihan hyvää treeniä, mutta pienellä varoituksella. Sinä et ole ollut mitenkään huomattavan ylipainoinen 163/75/BMI 28. Jos ylipainoa kuitenkin on enemmän kannattaa aloittaa tasamaalla kävelyllä. Porrastreeni runsaalla ylipainolla on liian kuormittavaa ikääntyneille nivelille. Kun painoa on saanut alas, voi siirtyä porrastelemaan.
Siis mitä. Mulla painoindeksi 35, asun 4. kerroksessa ja ei ole hissiä. Olen aina pakkoporrastellut paljon ja kevyesti menee rappuset.
Kovin helpolla toiset laihtuu jos ihan tavallinen portaiden nousu laihduttaa. Itse treenaan 3-5 h päivässä ja paino on viime keväästä tippunut 2 kg. Kalorivaje päivässä 500-1500. Ihan kunnon rääkkitreenin saa tehdä että 100 g suvaitsee vaakanumero pienentyä.
Liikuntaa ei ole tarvinnut "aloitella" kun olen liikuntaa harrastanut lapsesta. 30 kiloa tuli syöpähoitojen ja kilpparileikkauksen myötä parissa vuodessa eikä lähde pois.
Onhan mummeli muutakin tehnyt kuin lisännyt liikuntaa. Karsinut ruokavaliostaan kaiken turhan pois. Syö hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä, lihaa, kalaa, kananmunia jne....
Joo mutta mulla ei ole karsittavaa, 30 ruokavalioni on ollut hedelmiä, kasviksia, papuja, marjoja, siemeniä.
Ihan oikein olen kalorit laskenut, olen kahta kalorilaskuria käyttänyt, tarkkaa vaakaa ja kahta sykemittaria ympäri vuorokauden. Mun keho vaan vaatii tosi kovaa liikuntaa että pysyy hoikkana, silloin kun olin normaalipainoinen ja terve pyöräilin 30 km töihin, liikuin jumpissa ja joogissa sen lisäksi päivittäin ja olin fyysisessä työssä 10 h. Kun lisäksi surun vuoksi ruokahalu meni painoin alimmillaan 58 kg, muutoin 62-64 kg.
Onhan siitä tieteellisiäkin tutkimuksia että toiset laihtuu helpommin kuin toiset, joku laihtuu samansuhtaisella dieetillä 12 kiloa toinen kilon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo porrastelu on ihan hyvää treeniä, mutta pienellä varoituksella. Sinä et ole ollut mitenkään huomattavan ylipainoinen 163/75/BMI 28. Jos ylipainoa kuitenkin on enemmän kannattaa aloittaa tasamaalla kävelyllä. Porrastreeni runsaalla ylipainolla on liian kuormittavaa ikääntyneille nivelille. Kun painoa on saanut alas, voi siirtyä porrastelemaan.
Siis mitä. Mulla painoindeksi 35, asun 4. kerroksessa ja ei ole hissiä. Olen aina pakkoporrastellut paljon ja kevyesti menee rappuset.
Kovin helpolla toiset laihtuu jos ihan tavallinen portaiden nousu laihduttaa. Itse treenaan 3-5 h päivässä ja paino on viime keväästä tippunut 2 kg. Kalorivaje päivässä 500-1500. Ihan kunnon rääkkitreenin saa tehdä että 100 g suvaitsee vaakanumero pienentyä.
Liikuntaa ei ole tarvinnut "aloitella" kun olen liikuntaa harrastanut lapsesta. 30 kiloa tuli syöpähoitojen ja kilpparileikkauksen myötä parissa vuodessa eikä lähde pois.
Kilpirauhasen ongelmien kanssa on aika epätoivoista laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa laihdutusta takana ja tulos +300g. Ei yhtään herkkua ja ruoka-annokset lasten annoksia kerran päivässä ja juomana vesi ja kahvi mustana. Joskus männävuosina jätin hiilarit tyystin pois ja lihoin kuukaudessa 1kg.
Nyt pitäisi saada pois 12kg, mutta eipä taida onnistua. Syömättäkö pitää olla?
Liikunta minimissä tällä hetkellä.
Onnea ap:lle kuitenkin!
T. toivoton tapaus
Syöt liian vähän ja liian harvoin, joten aineenvaihdunta jämähtää minimiin. Ala syödä 4-5 pientä ateriaa päivässä sännöllisesti, kasviksia ja proteiinia.
Mulla myös painon pudotus projekti. Liikun paljon joten liikuntaa on vaikea lisätä ja syön terveellisesti mutta olen armoton herkkusuu ja tykkään viinistä. Joten vähennän herkkuja ja juon viiniä harvemmin. Tarkoitus olisi saada pois vähintään viisi, kuusi kiloa varresta. Nämä kilot ovat tulleet salakavalasti parin vuoden aikana. Ilta syömiset olen korvannut kaurapuurolla ja marjoilla. Ikää 55v ja paino 61 kg (olen lyhyt 158cm). Yhden kilonkin pudotus on vaikeaa. Kun liikkuu paljon niin täytyy syödäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös painon pudotus projekti. Liikun paljon joten liikuntaa on vaikea lisätä ja syön terveellisesti mutta olen armoton herkkusuu ja tykkään viinistä. Joten vähennän herkkuja ja juon viiniä harvemmin. Tarkoitus olisi saada pois vähintään viisi, kuusi kiloa varresta. Nämä kilot ovat tulleet salakavalasti parin vuoden aikana. Ilta syömiset olen korvannut kaurapuurolla ja marjoilla. Ikää 55v ja paino 61 kg (olen lyhyt 158cm). Yhden kilonkin pudotus on vaikeaa. Kun liikkuu paljon niin täytyy syödäkin.
Mä oon jättänyt viinit kokonaan pois koska ne aiheuttavat närästystä. Välillä on päiviä jolloin haluttaa syödä kaikkea mahdollista, myös herkkuja. Näihin päiviin yleensä tyssää mun painon pudotus. Ja taas muutaman päivän kuluttua jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa laihdutusta takana ja tulos +300g. Ei yhtään herkkua ja ruoka-annokset lasten annoksia kerran päivässä ja juomana vesi ja kahvi mustana. Joskus männävuosina jätin hiilarit tyystin pois ja lihoin kuukaudessa 1kg.
T. toivoton tapaus
Lisää hikijumppaa ja muuta liikuntaa, vaikka ihan reipasta kävelyä, niin saat parempia tuloksia. Niin ja syö enemmän, mutta terveellisesti.
Kerroppa mummeli ruokarytmisi päivän mittaan? Montako ateriaa syöt päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa mummeli ruokarytmisi päivän mittaan? Montako ateriaa syöt päivässä?
Pyrin syömään 5 kertaa päivässä. Pienempiä määriä kuin ennen ja kaikki turha on jäänyt pois. Ehkäpä naoin kerran viikossa herkuttelen. Paino tänää aamuna 67 kg, eli nykyään putoaa hitaampaa kuin alussa.
Mummeli
Siiten kun on saanut painon pudotettua haluamaansa painoon niin alkaa vaikein vaihe eli painon pitäminen toivotussa lukemassa.
Nimimerkki "kokemusta on"
Mä oon laihtunut yli 30 kiloo, nyt tuskailen miten saisin painon pysymään oikeassa lukemassa.... hohhoijaa kun haluttaa koko ajan jotain mutustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna puntari näytti 67.7 kg. Olen kyllä tosi tyytyväinen kun kohta 8 kg painoa pudonnut. Töissä työkaverit ovat kysyneet että miten oon laihtunut vaikka syön siellä samalla lailla kuin ennenkin. Kerroin että vähän oon pienentänyt annoksia, hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä lisää ja ei herkkuja joka päivä.
Mummeli
Töissä? Eikö tuossa iässä kuuluisi jo olla eläkkeellä eikä jumittaa työssä? Kuusikymppisenä kognitiiviset taidot romahtavat ja fysiikka brakaa oli sitten lihava, laiha tai mitä vaan siltä väliltä. Eläkkeelle, mars! Töihin on nuoriakin tulijoita mut eivät pääse kun nämä mummelit jumittaa siellä.
Normaali eläkeikä 65v. meidän mummeleiden ikäisillä.
T. toivoton tapaus