Paino pudonnut 5,5 kg kahdessa kuukaudessa!!!
Olen 60v nainen jolle ylipainoa on kertynyt vuosien saatossa n. 15 kg. Äiteinpäivän aamulla kävin puntarilla ja se näytti 75,5 kg. En ole koskaan, edes raskaana ollessani, painanut niin paljon. Pituutta mulla 163 cm. Tein päätösen että nyt jos koskaan asialle häätyy tehdä jotain.
Pikkuhiljaa paino pudonnut viikko viikolta. Tänä aamuna puntari näytti 70 kg.
Mummeli
Kommentit (52)
Mie laihutin 1 kilo per kuukausi muutama vuosi sitten. Vuosi meni ennekuin olin saavuttanut tavoitteeni. Paino pysynyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna puntari näytti 67.7 kg. Olen kyllä tosi tyytyväinen kun kohta 8 kg painoa pudonnut. Töissä työkaverit ovat kysyneet että miten oon laihtunut vaikka syön siellä samalla lailla kuin ennenkin. Kerroin että vähän oon pienentänyt annoksia, hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä lisää ja ei herkkuja joka päivä.
Mummeli
Töissä? Eikö tuossa iässä kuuluisi jo olla eläkkeellä eikä jumittaa työssä? Kuusikymppisenä kognitiiviset taidot romahtavat ja fysiikka brakaa oli sitten lihava, laiha tai mitä vaan siltä väliltä. Eläkkeelle, mars! Töihin on nuoriakin tulijoita mut eivät pääse kun nämä mummelit jumittaa siellä.
Sä et taida käsittää, ettei 60 v pääse eläkkeelle, vaikka kuinka haluaisi. Minä voisin 50+ jäädä eläkkeelle heti tänään, mutta eläkeikäni on ikävä kyllä vasta n 70 v. Pitäisi jostain saada tuloja elämiseen, vai ajattelitko alkaa kustantaa mulle ja muille työttömyysturvaa seuraaviksi 20 vuodeksi, kunnes alamme saada eläkettä?
Mulla ylipainoa paljon, ja nyt kesäkuun alusta lähtien olen laihtunut 11 kg. Annoskoot tosi pienet, ja sitä kautta mahalaukku toki pienentynyt.
Joskus aiemmin laihdutin 4 kk aikana 16 kg, ja ne kyllä pysyivät poissa toistakymmentä vuotta. Nyt siis korona-aikana kilot tulleet. Ja joka päivä vaa'alle, jos suunta ylöspäin, niin pari paastopäivää.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet laihduttanut? Mun pitäisi keksiä itselleni joku keino, joka toimii.
N46
Miten kiinnostaa muakin.
Täällä toinen N46.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Jotenki tuli vain mitta täyteen kun näin puntarin lukeman ja peilistä kuvani. Ei elämä ole ohi vielä 60 vuotiaana. Työkaveri pudottanut pikkuhiljaa painoa 11 kg. Eli hänen ohjeella oon elänyt pari kuukautta:
juomaksi vettä, rasvatonta maitoa tai rasvatonta piimää
kaupasta ruisleipää, vihanneksia, hedelmiä, kalaa, broileria, pähkinöitä, kananmunia, rahkaa jne..
ei mitään herkkuja kotiin
kerran viikossa voin herkutella, joka päivä ei ole herkkupäivä
liikuntaa olen lisännyt että joka päivä kiikun rappuset viidenteen kerrokseen vaikka asun eka kerroksessa (eli päivän mittaan tulee porrastreeniä useamman kerran, muutaman ensimmäisen päivän aikana pohkeet tosi kipeät ja kiikkuminen hengästytti, mutta nykyään menee jo melko keveästi)
Mummeli
Laihtuminen ja elämän tapojen muuttaminen ei ole helppoa, mutta ihanaa kuulla myös onnistumisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Jotenki tuli vain mitta täyteen kun näin puntarin lukeman ja peilistä kuvani. Ei elämä ole ohi vielä 60 vuotiaana. Työkaveri pudottanut pikkuhiljaa painoa 11 kg. Eli hänen ohjeella oon elänyt pari kuukautta:
juomaksi vettä, rasvatonta maitoa tai rasvatonta piimää
kaupasta ruisleipää, vihanneksia, hedelmiä, kalaa, broileria, pähkinöitä, kananmunia, rahkaa jne..
ei mitään herkkuja kotiin
kerran viikossa voin herkutella, joka päivä ei ole herkkupäivä
liikuntaa olen lisännyt että joka päivä kiikun rappuset viidenteen kerrokseen vaikka asun eka kerroksessa (eli päivän mittaan tulee porrastreeniä useamman kerran, muutaman ensimmäisen päivän aikana pohkeet tosi kipeät ja kiikkuminen hengästytti, mutta nykyään menee jo melko keveästi)
Mummeli
Laihtuminen ja elämän tapojen muuttaminen ei ole helppoa, mutta ihanaa kuulla myös onnistumisia!
Olispa hauskaa nähdä mummeli portaikossa puuskuttamassa viidenteen kerrokseen... Mitähän naapuritkin mahtaavat ajatella? Toivottavasti soittavat apua ennekuin mummeli tukehtuu läskeihinsä.
fhjyukl kirjoitti:
Hienoa, tuollainen rauhallinen tahti on kaikista paras, sillä saadaan pysyvä tulos.
https://areena.yle.fi/1-50995437 Ainakin tässä dokkarissa kerrottiin, että nopea laihdutus ateriankorvikkeella on pysyvämpää kuin hidas terveellisellä ruokavaliolla tehty. Osa 3, kohdassa 42:45. 3 vuoden seurannassa 20%:lla hitaista laihduttajista oli kilot kurissa ja "nutraajista" 42%.
Vierailija kirjoitti:
Mies jos laihtuu 13 kg, penis kasvaa vähän yli sentin. Sen verran on hautautunut tyvestä läskiin.
40 kg laihtuminen miehellä tekee jo ... (vaimo voi laskea).
Eipä tuolla laihduttamisella ole merkitystä, kun paksuus ei lisäänny.
T: 173/64 - 17/11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jos laihtuu 13 kg, penis kasvaa vähän yli sentin. Sen verran on hautautunut tyvestä läskiin.
40 kg laihtuminen miehellä tekee jo ... (vaimo voi laskea).Eipä tuolla laihduttamisella ole merkitystä, kun paksuus ei lisäänny.
T: 173/64 - 17/11
Miten mummelin onnistunut painonpudotus liittyy peniksen kasvuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna puntari näytti 67.7 kg. Olen kyllä tosi tyytyväinen kun kohta 8 kg painoa pudonnut. Töissä työkaverit ovat kysyneet että miten oon laihtunut vaikka syön siellä samalla lailla kuin ennenkin. Kerroin että vähän oon pienentänyt annoksia, hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä lisää ja ei herkkuja joka päivä.
Mummeli
Töissä? Eikö tuossa iässä kuuluisi jo olla eläkkeellä eikä jumittaa työssä? Kuusikymppisenä kognitiiviset taidot romahtavat ja fysiikka brakaa oli sitten lihava, laiha tai mitä vaan siltä väliltä. Eläkkeelle, mars! Töihin on nuoriakin tulijoita mut eivät pääse kun nämä mummelit jumittaa siellä.
Jos laitan sun tekstisi eläkehakemukseen, niin ymmärtäisivätkö päättäjät, ja myöntäisivät eläkkeen? Tiedän, hylky tulisi. Sorry siitä, tämä mummo jumittaa esteenäsi edelleen.
Mäki oon yrittänyt pudottaa painoa mutta parin päivän päästä yritys lässähtänyt. Mistä sä mummeli oot saanut tahdonvoimaa pysyä päätöksessäsi?
Noin vähän kahdessa kuukaudessa!?!? On toki hyvä alku
Vierailija kirjoitti:
Noin vähän kahdessa kuukaudessa!?!? On toki hyvä alku
Jos luet tätä ketjua niin huomaat että minulla paino pudonnut melkein 8 kg äitienpäivästä eli 8.5.2022 Paino silloin 75,5 kg ja nyt 67,7 kg
Mummeli
Miten mummelin painonpudotus etenee?
Vierailija kirjoitti:
Tuo porrastelu on ihan hyvää treeniä, mutta pienellä varoituksella. Sinä et ole ollut mitenkään huomattavan ylipainoinen 163/75/BMI 28. Jos ylipainoa kuitenkin on enemmän kannattaa aloittaa tasamaalla kävelyllä. Porrastreeni runsaalla ylipainolla on liian kuormittavaa ikääntyneille nivelille. Kun painoa on saanut alas, voi siirtyä porrastelemaan.
Siis mitä. Mulla painoindeksi 35, asun 4. kerroksessa ja ei ole hissiä. Olen aina pakkoporrastellut paljon ja kevyesti menee rappuset.
Kovin helpolla toiset laihtuu jos ihan tavallinen portaiden nousu laihduttaa. Itse treenaan 3-5 h päivässä ja paino on viime keväästä tippunut 2 kg. Kalorivaje päivässä 500-1500. Ihan kunnon rääkkitreenin saa tehdä että 100 g suvaitsee vaakanumero pienentyä.
Liikuntaa ei ole tarvinnut "aloitella" kun olen liikuntaa harrastanut lapsesta. 30 kiloa tuli syöpähoitojen ja kilpparileikkauksen myötä parissa vuodessa eikä lähde pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo porrastelu on ihan hyvää treeniä, mutta pienellä varoituksella. Sinä et ole ollut mitenkään huomattavan ylipainoinen 163/75/BMI 28. Jos ylipainoa kuitenkin on enemmän kannattaa aloittaa tasamaalla kävelyllä. Porrastreeni runsaalla ylipainolla on liian kuormittavaa ikääntyneille nivelille. Kun painoa on saanut alas, voi siirtyä porrastelemaan.
Siis mitä. Mulla painoindeksi 35, asun 4. kerroksessa ja ei ole hissiä. Olen aina pakkoporrastellut paljon ja kevyesti menee rappuset.
Kovin helpolla toiset laihtuu jos ihan tavallinen portaiden nousu laihduttaa. Itse treenaan 3-5 h päivässä ja paino on viime keväästä tippunut 2 kg. Kalorivaje päivässä 500-1500. Ihan kunnon rääkkitreenin saa tehdä että 100 g suvaitsee vaakanumero pienentyä.
Liikuntaa ei ole tarvinnut "aloitella" kun olen liikuntaa harrastanut lapsesta. 30 kiloa tuli syöpähoitojen ja kilpparileikkauksen myötä parissa vuodessa eikä lähde pois.
Sulla ei ole kalorivajetta. Olet laskenut väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan mummeli muutakin tehnyt kuin lisännyt liikuntaa. Karsinut ruokavaliostaan kaiken turhan pois. Syö hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä, lihaa, kalaa, kananmunia jne....
Minä taidan olla ainoa jonka mielestä on ihan sama kuinka nopeasti painoa pudottaa. Itse tiputin 15kg alle kolmessa kuukaudessa, eikä ole kilot tulleet takaisin vaikka tästä on yli 15 vuotta aikaa. Mutta silti, hyvä Mummeli :)