Tulkitsinko kaverin käytöstä oikein?
Ollaan kaverin kanssa useasti nähty ja sovittu matkoja ja mökkireissuja. Jälleen hän ehdotti mökkireissua joskus keväällä.
Viimeksi kun nähtiin hän puhuikin siihen malliin että on menossa sinne mökille toisen kaverin kanssa. Ja kun kysyin lomasuunnitelmia, tuli kuin apteekin hyllyltä että tämän toisen kaverin kanssa on suunnitelmissa matka.
Niin oli meidän aiemmat suunnitelmat vaan unohdettu.
Käsitin rivien välistä että seuraani ei enää juuri kaivata. En sanonut mitään, mutta en ole kauheasti ottanut yhteyttä enää. Toiminko oikein?
Kommentit (25)
Joillakin ihmisillä on niin, että ei voi olla kuin yksi ystävä kerralla. Sen ystävän kanssa mennään mökille, jutellaan, tehdään matkat jne. Sitten se vaihdetaan lennosta toiseen, eikä yleensä vaivauduta edes kertomaan että nyt kävi näin. Kun sehän on helpompaa jättää se toinen vähän kuin odottelemaan, että kyllästytään muihin ja sit voi ottaa sen vanhan kaverin taas käyttöön.
Itse en ota koskaan takaisin näitä "vanhoja kavereita". Jos ei ole kiinnostanut ennen, niin ei voi kiinnostaa nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on niin, että ei voi olla kuin yksi ystävä kerralla. Sen ystävän kanssa mennään mökille, jutellaan, tehdään matkat jne. Sitten se vaihdetaan lennosta toiseen, eikä yleensä vaivauduta edes kertomaan että nyt kävi näin. Kun sehän on helpompaa jättää se toinen vähän kuin odottelemaan, että kyllästytään muihin ja sit voi ottaa sen vanhan kaverin taas käyttöön.
Itse en ota koskaan takaisin näitä "vanhoja kavereita". Jos ei ole kiinnostanut ennen, niin ei voi kiinnostaa nytkään.
Itsestä tuntuu että juuri näin on nyt käynyt. Kaikki viittaa vaan siihen. Hänen näkökulmasta varmaan ihan ymmärrettävää mutta itse en tosiaan saanut "muistiota" että nyt ei ollakaan enää niin hyviä kavereita.. Joten tässä ihmettelen ja sopeudun. Itsellä on monta kaveria en ole koskaan perunut juttuja yhden takia, vaan sovin kaikki menot limittäin. Eivät kaverini edes tiedä kaikista kavereistani. Mutta tässä tapauksessa tuntuu että minut on heitetty sivuun. Ja kuitenkin niin hienovaraisesti ettei tätä voi ottaa puheeksikaan.
mulla oli tollanen entinen hyvä ystävä. Sitten alkoi matkustella ym toisen, ystävän kanssa, ja tuntui että pomppi meidän välillä, aina kun toista ei ollut, minä kelpasin, ja päinvastoin. En tuntenut että salli meidän kahden ystävän yhtä aikaa olevan kanssaan, eli myös ystävystyvän. Lopetin sitten koko homman siihen. Yritti "hajota ja hallitse" kontrollointia ihmisten välillä. Varmaan aavisteli että minä ja se toinen ystävänsä oltaisiin tultu liian hyin toimeen, eli myös oltu ystäviä keskenään. Ei tommosta kaveria kannata katsella. Ei ole ystävä.
Liian heikko itsetunto tms.
Tuttua. Oli viime kesänä puhetta että tuunko kaverin mökille.
Nyt talvella alkoi puhumaan muista kavereista, ottaako sinne jotain holisteja?
Asiat ja tilanteet muuttuu. Jos useana vuotena ollaan tehty jonkun kaverin kanssa joku reissu, ei se tarkoita että näin on jatkuttava hamaan ikuisuuteen. Säkin voit ruveta miettimään muuta matkaseuraa, vaihteluahan ae on. Eikä se tarkoita mitään ystävyyden kuihtumista. Pitkässä ystävyyssuhteessa välillä etäännytään, välillä lähennytään, toisinaan ollaan enemmän ja sitten taas vähemmän tekemisissä. Silti ystävyys voi olla elinikäinen.