Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelottavaa siinä meikittömyydessä muka on? Tässäkin kuvassa esim. Inka Kallen on selvästi ilman meikkiä. Mitä vikaa?

Vierailija
10.07.2022 |

Miksi useammat naiset eivät kulje ilman meikkiä? Terveisin nainen.

https://www.seiska.fi/katso/TV/Lestadiolaisyhteisoon-sijoittuvaa-draama…

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muiden meikkaaminen kuuluu sinulle?

Vierailija
22/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, joku satunnainen kaunotar on esiintynyt ilman meikkiä joten aattelit että me kaikki voidaan juuri nyt tehdä se.

No useimmat naiset kyllä esiintyvät ilman meikkiä useinkin. Siksikään en aloittajan avausta ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja tuo Kaikki synnit. Katsoin eilen kakkoskauden. Jussi Ritola eli Matti Ristinen on hyvä valinta poliisirooliin. Hyvä, että on tehty sarja, jossa eivät ole Metoo-naisnaamat mukana.

Vierailija
24/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, joku satunnainen kaunotar on esiintynyt ilman meikkiä joten aattelit että me kaikki voidaan juuri nyt tehdä se.

No useimmat naiset kyllä esiintyvät ilman meikkiä useinkin. Siksikään en aloittajan avausta ymmärrä.

Väittäisin jopa että suurin osa suomalaisista naisista on ilman meikkiä suurimman osan ajasta. Ap vain kiinnittää huomiota somekuviin ja kaupan kassoihin ja tekee siitä päätelmän että naisia pelottaa olla ilman meikkiä... Ap on luultavasti myös mies, koska miksi muuten hän kokisi tarpeelliseksi korostaa että on nainen. Sitä paitsi useimmat naiset näkevät Inkan kuvasta heti, että hänellä on meikkiä naamassa.

Vierailija
25/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen on niin luonnonkaunis, että voi esiintyä missään ilman meikkiä.

Vierailija
26/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä esiinnyn. Miksi pitäisi olla luonnonkaunis? Mulle ainakin on ihan sama mitä muut ajattelee minun naamasta. 

Vierailija
27/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole luonnonkaunis, minulla on huono iho, mustat silmänaluset ja valju väritys, mutta silti aion tänäänkin esiintyä kauppakeskuksessa ilman meikkiä. Meikkaan silloin kun huvittaa.

Vierailija
28/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noilla asioilla mielestäsi on tekemistä toistensa kanssa?

Vierailija
29/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia meikkaako vai ei. Miksi tätäkin jankutetaan täällä kaiken aikaa? Jos sinä ap et halua meikata, niin se on oma valintasi, pitääkö kaikkien elää niinkuin täällä sanoitetaan? T. Nainen 55+

Vierailija
30/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jonkun miehen aloittama keskustelu johon ei tule aloituksen jälkeen edes kommentoimaan

Vierailija
31/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rupsahtaneen näköinen tuossa kuvassa.

Vierailija
32/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin teininä kun pukeuduin löysiin vaatteisiin, en meikannut ja olin hiljainen lukutoukka. Kun aloin meikata, pukeutua muotivaatteisiin, laihdutin itseni hoikaksi ja muutin sosiaalista käytöstäni kiusaaminen loppui.

Aikuisena työelämässäkin olen saanut huonointa käytöstä osakseni silloin kun olen kulkenut ilman meikkiä. Aknearpia on paljon, suurentuneita ihohuokosia ja kasvot punoittavat helposti. Näytän aivan eri ihmiseltä kun laitan esim. meikkivoidetta.

Nykyään pidän kyllä meikkaamisesta ja arkena kotona en meikkaa. En meikkaa kauppaankaan. Mutta elämä on opettanut jo ettei joillain ihmisillä ole "oikeutta" esiintyä luonnontilassa ja olla omia itsejään. Maailma kun ei ole kovin reilu.

En minä näitä sääntöjä keksinyt, mutta olen opetellut pelaamaan niillä. Olen myös niin kyyninen ettei kiinnosta alkaa joksikin meikkaamattomuuden esitaistelijaksi. Jos eivät ihmiset itse osaa käyttäytyä kunnolla niin miksi minun pitäisi tuhlata aikaani älykääpiöiden opettamiseen.

Vierailija
33/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin teininä kun pukeuduin löysiin vaatteisiin, en meikannut ja olin hiljainen lukutoukka. Kun aloin meikata, pukeutua muotivaatteisiin, laihdutin itseni hoikaksi ja muutin sosiaalista käytöstäni kiusaaminen loppui.

Aikuisena työelämässäkin olen saanut huonointa käytöstä osakseni silloin kun olen kulkenut ilman meikkiä. Aknearpia on paljon, suurentuneita ihohuokosia ja kasvot punoittavat helposti. Näytän aivan eri ihmiseltä kun laitan esim. meikkivoidetta.

Nykyään pidän kyllä meikkaamisesta ja arkena kotona en meikkaa. En meikkaa kauppaankaan. Mutta elämä on opettanut jo ettei joillain ihmisillä ole "oikeutta" esiintyä luonnontilassa ja olla omia itsejään. Maailma kun ei ole kovin reilu.

En minä näitä sääntöjä keksinyt, mutta olen opetellut pelaamaan niillä. Olen myös niin kyyninen ettei kiinnosta alkaa joksikin meikkaamattomuuden esitaistelijaksi. Jos eivät ihmiset itse osaa käyttäytyä kunnolla niin miksi minun pitäisi tuhlata aikaani älykääpiöiden opettamiseen.

Kun mä olin yläasteella, tosi harvat meikkasivat. Ja meikata ei saanut niin, että se näkyisi, piti olla tosi luonnollinen.

Vierailija
34/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on mielenkiintoista miksi on täysin ok maalata 10 vuotta samaa taulua, mutta nainen jos meikkaa joka päivä naamaansa niin se on pinnallista.

Vierailija
35/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin yläasteella, tosi harvat meikkasivat. Ja meikata ei saanut niin, että se näkyisi, piti olla tosi luonnollinen.

Piti meilläkin olla suht luonnollisen näköinen vaikka vuosina 97-02 suunnilleen muotia olikin vahvat alarajaukset silmissä. Nyt kun muistelen niin seiskalla täytyi myös opetella kiroilemaan kun muuten oli liian nössö tms.

Vierailija
36/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monet kerrat ollut punaisella akne naamalla liikkeellä ja minua pidetään homsuisena sen vuoksi. Asiakaspalvelu työhön aivan pakko meikata ei ole vaihtoehtoja, jos haluaa näyttää normaalille. Vapaa-ajalla aina ilman meikkiä ihan sama vaikka en saisikaan kaupassa palvelua tai joku ei pidä naamastani.

Vierailija
37/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei saisi meikata kun se on kulttuurista alisteisuutta miehiin nähden, mutta ilman meikkiäkään ei oikein voi olla kun näyttää epäsiistiltä ja rupsahtaneelta. Nainen voittaa lähinnä olemalla 17-vuotias kuulasihoinen saunapuhdas missi. Mikseivät kaikki ole sellaisia?!

Vierailija
38/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi emme voisi? Mikä estää? Perustele!

Minä olen kulkenut ikäni täysin meikittömänä.  Itseäni ei pelota, vai tarkoitetaanko otsikossa sitä että meikitön nainen on pelottava? Miksi?

Olen täysin sinut itseni kanssa. Olen just se mikä olen, ota tai jätä. Itselleni kelpaan, itse pidän itsestäni tosi paljon ja itselleni olen todella tärkeä ja hyvä. Ilman meikkiä.

Aika hullua että pitäisi maalata jokin naamio jotta voisi elää ja olla ihmisten parissa! Kertokaa nyt ihmeessä miksi?

En ole kaunotar missään muodossa ainakaan omissa silmissäni enkä usko että kenenkään muunkaan mutta ei minun tarvitsekaan. Arvoni ihmisenä ja naisena ei riipu meikistä, se tulee paljon syvemmältä ja on perustavanlaatuista. Koskaan en ole saanut palautetta meikittömyydestä, ja olen sentään päässyt jo keski-iän kynnykselle. Teini-ikä ja nuoruus meni ilman meikkiä, poikakavereita oli ja meni ja se aviomieskin löytyi ja perhe perustettiin. 

Ehkä salaisuus onkin siinä että olen aina arvostanut ihmisiä ja miehiä joille jokin muu kuin kulissit ja maalattu naama ja botoxit ja kiristykset ja pullistukset merkitsevät. Ihmisiä jotka näkevät ihmisen minussa, ei maalipurkkien väriä. 

En kuulu mihinkään lahkoon, en ole edes millään tavalla uskovainen, sitä on turha epäillä. Tyttäreni saa meikata jos haluaa ja olla ilman jos haluaa, siihen en puutu.

Vierailija
39/39 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei saisi meikata kun se on kulttuurista alisteisuutta miehiin nähden, mutta ilman meikkiäkään ei oikein voi olla kun näyttää epäsiistiltä ja rupsahtaneelta. Nainen voittaa lähinnä olemalla 17-vuotias kuulasihoinen saunapuhdas missi. Mikseivät kaikki ole sellaisia?!

Mä voin ihan hyvin meikata tai olla meikkaamatta. En koe tarvetta olla 17-vuotias kuulasihoinen missi, olen ihan hyvä sellaisena kuin olen.