Miten haen saikkua, kun viikonloppuisin ei ole työterveyttä?
Kyseessä on mun ensimmäinen työpaikka, niin en oikein tiedä. Kello on jo sen verran, etten voi soittaa esimiehelle.
Eilen mulle tuli työpäivän aikana outo, epämiellyttävä olo ja tänään olin koko päivän ihan kylmän hien peitossa mutta jatkoin kuitenkin töitä vuoroni loppuun, ajattelin olon johtuvan vain huonosti nukutuista öistä ja stressistä. Kun sanoin työkaverille huonovointisuudestani, hän kertoi meidän esimiehen kertoneen hänelle, että useampi työntekijä, minä mukaan lukien, on altistunut koronalle tällä viikolla.
Suututtaa, ettei mulle kerrottu, koska olisin tehnyt testin jo eilen huonovointisuuden alettua. Nyt en enää pääse kauppaan hakemaan testiä, esimiehelle ei voi soittaa lauantai-iltana, olisin menossa huomenna avaamaan ravintolaa mutta en tiedä kykenenkö. Isompi pomo on lomalla. Mulle on sanottu useampaan kertaan, että tekstiviestillä sairastumisesta on turha ilmoittaa, tekstari-ilmoitus ei ole riittävä ja johtaa luvattomaan poissaoloon ja sairaslomasta tulee palkaton. Meillä ei ole työterveyspalveluita viikonloppuisin, eikä terveysasema ole auki.
Mitä ihmettä mä teen?
Kommentit (4)
Soitat aamulla, että olet sairaana. Sillä ole mitään merkitystä onko kyseessä korona vai ei, kipeänä ei mennä töihin tartuttamaan muita. Jos tarvitset sairaslomatodistuksen niin sitten yhteys tk:n päivystykseen.
Olit siis töissä eilen?Miksi et tilantestasi sanonut esimiehellesi et voi hyvin? No soitat aamulla töihin kysyt työpaikka lääkärin yhteystiedot. Ne pitäisi sinulla olla jo. Sinne varaat ajan .
Terveyskeskus aukeaa vasta maanantaina, ainoa päivystys joka on auki on sairaalan päivystys jonne ei nettisivujen mukaan ole asiaa ellei kyseessä ole joku kiireellinen juttu (erikseen lukee, että sairasloman hakeminen on kiireetöntä ja tapahtuu sitten terveyskeskuksessa). Työterveyspalveluita meillä ei tosiaan ole viikonloppuisin, kuten tossa aloituksessani sanoin..
Pistin nyt viestiä esimiehelle ja soittelen hänelle aamulla, ehkä hän sitten osaa ohjeistaa tai olen vaan palkatta poissa.
Aapee
Terveyskeskuspäivystys, kai se jollain lailla toimii joka paikkakunnalla? Täällä kyllä keskussairaalassa öisin ja viikonloppuisin. Ei nyt niin myöhä vielä ole, jätä tekstiviesti nyt pomolle ja aamulla heti soitat seitsemältä.