Kannatti kutsua sisko mökille. Nyt mököttää, kun en lähde kolmatta kertaa kauppaan viemään häntä
kaljaa hakemaan. Muutenkin vain polttaa röökiä ja juo. Maksoin hänelle junaliput ja ruoat, koska halusin nähdä hänet pitkästä aikaa, mutta olemme vain liian erilaisia. Juuri muutama tunti sitten kävimme kaupassa taas, kun eilen ei voinut ostaa mitä tarvitsi. Nyt tarvitsisi taas mennä.
Kommentit (40)
Olen itse päihteetön. En vain ymmärrä miksi joku aine on niin tärkeää, että millään muulla ei ole väliä. Miten joku voi nauttia tuollaisesta elämästä, että vain juo ja polttaa, kun vaihtoehtojakin olisi?
Ap
Jospa viet asemalle ja maksat junalipun takaisin sinne mistä tuli?
Miksi otat vieraaksi omaan mökkiisi tai kotiisi juovan ja polttavan, olkoonkin loma-aika. Ei kukaan jaksa kolmatta kertaa mennä kauppaan. Jos huolehtisi hänen kuukausirahasta, kai hän kotonaankin voi ravata kaupassa. Onko hänellä alkoholiongelma.
Itse olin suunnitellut kaikkia aktiviteetteja, mutta mihinkään ei halua lähteä. Sanoi, että voi lähteä soutamaan, jos nyt heitän hänet kauppaan. Ei ole pakko lähteä, jos on niin kamalaa. Miksi edes tuli?
Ap
Alkoholistisisaruksen kanssa ei ole helppoa.
Nyt meni omaan huoneeseen ovet paukkuen. Olen kai hirveä sisko. Kunpa voitaisiin kelata siihen, kun ollaan jo molemmat kotona. Tämä oli virhe.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan keksitty tarina.
Olisikin. Molemmat ollaan aikuisia ihmisiä. En itse kehtaisi käyttäytyä noin, vaikka ei hänen minulle tarvitse esittää, mutta... En minä halunnut hänelle pahaa mieltä aiheuttaa, päinvastoin. Miksi ei voi ostaa kaikkea kerralla? Tämäkin on niin pieni ja typerä asia.
Ap
Miksi maksoit junaliput? Ja mikset sano, että sinun mökilläsi ei juoda eikä polteta. Miksi edes kutsuit hänet?
Kyllä sinä siskosi tunnet ja itse kutsuit niin mitä täällä valitat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksoit junaliput? Ja mikset sano, että sinun mökilläsi ei juoda eikä polteta. Miksi edes kutsuit hänet?
Tämä on toistuva kaava. Haluaisin meille hyvät välit ja että voitaisiin pitää hauskaa ja olla toistemme tukena, mutta olen vain hyödyke. Minä olen se, joka kysyy mitä kuuluu. Hän kysyy voinko lainata rahaa ja muuten pitää minua estoilla. Haluaisin suhteemme olevan erilainen ja olen yrittänyt rikkoa kaavaa, mutta turhaan. Ehkä se on jopa väärin. Ehkä tuo on hänen oikea minänsä ja on väärin yrittää muuttaa häntä.
Ap
Sano hänelle suoraan ajatuksesi tilanteesta. Ja lopuksi lisäät, että eiköhän olisi parasta lopettaa tämä kyläily. Ja älä nyt ainakaan vastaisuudessa enää kutsua tuollaista ihmistä kyläilemään. Ihan sama onko samaa sukua. Siskosi kuulostaa kiittämättömältä, lapselliselta, itsekeskeiseltä ja alkoholistilta. Normaali ihminen ei suutu, jos ei saa alkoholia.
Olen oppinut sen, että en huoli elämääni ihmisiä joilla on huono elämänhallinta. Itse elän rauhallista, draamatonta ja säntillistä elämää, niin en jaksa laittaa energiaani ihmisiin jotka elävät holtittomasti.
Pidä siskoosi etäisyyttä. Pääset helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on toistuva kaava. Haluaisin meille hyvät välit ja että voitaisiin pitää hauskaa ja olla toistemme tukena, mutta olen vain hyödyke. Minä olen se, joka kysyy mitä kuuluu. Hän kysyy voinko lainata rahaa ja muuten pitää minua estoilla. Haluaisin suhteemme olevan erilainen ja olen yrittänyt rikkoa kaavaa, mutta turhaan. Ehkä se on jopa väärin. Ehkä tuo on hänen oikea minänsä ja on väärin yrittää muuttaa häntä.
Ap
Mikä sinua vaivaa, että olet missään tekemisissä tuollaisen kanssa?
Ja siis tarjouduin maksamaan, kun tiedän, että hänellä on rahasta tiukempaa. Minä en välitä rahasta vaan ihmisistä eikä se ollut minulle iso raha.
Ap
Itse tunet hänet. Ihan turha hakea empatiaa. ihan oma vikasi jos kutsut hänet sinne. Oikein on sinulla mökki ja autokin.Jotain parempaa mitä siskolasi ei ole siis?Missäsi sinun mies on? Entä lapsesi? Miksi et sano hänelle suoran asiasta ja vie häntä heti juna asemalle. Netistä voit heti lipun ostaa uuden. Mikä estää?
Minusta tuntuu niin pahalta hylätä hänet. Kaikesta huolimatta välitän hänestä.
Ap
Hän pitää sua estoilla ja sä koet hylkääväsi hänet. Nyt vähän ryhtiä!
Kuka mökillä haluaa olla kun eletään 2020 lukua, nyt tärkeintä on digitalisaatio... ja etenkään nuorisolla ei ole mitään motiivia lähteä mökille... vanhaa kulttuuria tietysti koitetaan epätoivoisesti mainostaa...
Nyt kysyi paikan osoitetta. Ilmeisesti yrittää saada kyytiä. Yritin kysyä lähteekö, mutta ei puhu minulle enää. No, toivottavasti saa kyydin.
Ap
Olisin myös vähän aikaa sitten heittänyt hänet, mutta unohdin myynnin loppuvan klo 21 niin olisi sitten voinut ryypätä huomiseen, kun se tekee hänet niin onnelliseksi.
Ap
Suku on pahin.