Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jääkaapin vihanneslokerot suunniteltu pilaannuttamaan vihannekset mahdollisimman nopeasti?

Vierailija
09.07.2022 |

Nehän on hetkessä homeessa siellä. Olin vahingossa laittanut sipulipussin ylähyllylle ja jostain piilosta löysin sen tänään siivotessani jääkaappia, ja oli aivan täydellisenä siellä pysynyt. Lokerossa olisi taatusti jo mennyt homeeseen...
No ei kai tässä muuta kuin siirretään vihannekset ylätasanteelle. Mitä siellä alhaalla sitten voisi säilyttää?...

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt sano, että sulla on hedelmätkin siellä jääkaapissa? 

Vierailija
22/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulit vaan vetistyy siellä jääkaapissa. Säilytä ne huoneenlämmössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt sano, että sulla on hedelmätkin siellä jääkaapissa? 

Hedelmät maistuvat paremmilta kylminä.

Vierailija
24/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säilytän kaikki ruokatarvikkeet jääkaapissa; niin kurkut, sipulit, hedelmät kuin kananmunatkin. Joo, joo. Tiedän kyllä, että säilyvät huoneenlämmössä. En vaan tykkää ensinnäkään siitä, että joka pöydän laidalla on jotain kananmunia tai sipuleita. Toisekseen tykkään hedelmistä nimenomaan viileinä enkä huoneenlämpöisinä. 

Onneksi asun yksin, niin eipä tarvitse kenenkään kanssa asiasta väitellä....

Vierailija
25/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ottakaa muovista pois,esim.kurkku mätänee muovissa  ja ilman muovia kestää ja kestää

Kurkku on parempi säilyttää huoneenlämmössä.

Kuten myös tomaatit. 

Molemmat ovat kylmänä parempia.

Vierailija
26/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säilytän kaikki ruokatarvikkeet jääkaapissa; niin kurkut, sipulit, hedelmät kuin kananmunatkin. Joo, joo. Tiedän kyllä, että säilyvät huoneenlämmössä. En vaan tykkää ensinnäkään siitä, että joka pöydän laidalla on jotain kananmunia tai sipuleita. Toisekseen tykkään hedelmistä nimenomaan viileinä enkä huoneenlämpöisinä. 

Eikö sinulla ole mitään muita kaappeja kuin jääkaappi?

Vierailija
27/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla yksi, mutta siellä on Antti Tuisku.

Vierailija
28/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla yksi, mutta siellä on Antti Tuisku.

No sinnehän kannattaa sitten laittaa munaa.

Vierailija
29/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli ei säily hyvänä huoneenlämmössä. Maakellari ja vanhanajan kylmäkaappi on asiat erikseen. Kaveri säilytti sipuleita ja perunoita isoissa säkeissä lattialämmityksellä toimivan lattian päällä ja heti mätäni käsiin.

Vierailija
30/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiössä ei hirveästi tee mieli säilöä vihanneksia ja hedelmiä vähiin kaappeihin, kun jääkaapissakin pysyy hyvänä, kun osaa oikein säilyttää. - eri

Vierailija
31/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että alahyllyt ovat lämpimämpiä on ihan käsittämätön kommentti. Minä ainakin olen ymmärtänyt lapsesta asti sen faktan, että lämpö nousee ylöspäin.

Vierailija
32/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sipuleita kuulukaan sinne laittaa. Eikä myöskään kurkkua tai tomaattia. Vihanneslokerossa säilyy pidempään esimerkiksi kaalit ja omenat. Jotkut muutkin hedelmät.

Vierailija
33/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuli ei säily hyvänä huoneenlämmössä. Maakellari ja vanhanajan kylmäkaappi on asiat erikseen. Kaveri säilytti sipuleita ja perunoita isoissa säkeissä lattialämmityksellä toimivan lattian päällä ja heti mätäni käsiin.

No nehän ei olleet missään tapauksessa huoneenlämmössä, vaan lämmityksessä.

Vierailija
34/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Minä säilytän periaatteessa kaiken jääkaapissa. Ei se viileys mitään ruokia pilaakaan. No suklaa menee pilalle liian kylmässä, mutta se ei olekaan ruoka eikä sitä säilytellä viikkotolkulla yhtään missään.

Jääkaappi on kirjaimellisesti vain säilytyspaikka, joka on vähän viileämpi, so what. Kyllä sinne voi laittaa ihan mitä mieleen tulee.

Vierailija
35/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku säilyy pidempään hyvänä, kun sen aloittaa sieltä varsipäästä, siis siitä, missä se on ollut kiinni siinä kasvissa.

En tiedä, mihin perustuu, mutta näyttäisi toimivan. Tämän kertoi minulle 19v tyttäreni, kun ihmettelin, että oli aloittanut "väärästä päästä" kurkun. Kyllä sai taas miettiä, miten tapojensa orja sitä onkaan.

Vierailija
36/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko älynneet, että ne laatikot voi ottaa pois?

Vierailija
37/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on liian lämpimät jääkaapit.

Sitten ne pilaantuisivat muuallakin, ei pelkästään alahyllyllä.

Alahyllyt ovat lämpimimmät, ylähyllyt kylmimmät.

Toisinpäin. Ylähylly on lämpimämpi kuin alahylly.

Jääkaapin yläosa on kylmempää kuin alaosa, koska jäähdytyselementti on yläosassa. kokeile lämpömittarilla.

Vierailija
38/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että alahyllyt ovat lämpimämpiä on ihan käsittämätön kommentti. Minä ainakin olen ymmärtänyt lapsesta asti sen faktan, että lämpö nousee ylöspäin.

Jääkaapin yläosa on kylmempää kuin alaosa, koska jäähdytyselementti on yläosassa. kokeile lämpömittarilla.

Vierailija
39/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkuinen keittiö ei ole tilaihme. Niissä muissa kaapeissa on astioita ja kuivaruokatarvikkeita. Jääkaappiin vaan. Ei niitä jääkaapissa ole tarkoitus viikkotolkulla säilytellä. 

Vierailija
40/77 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja pyllisti selkä kaarella ja levitti käsillään pakaroitaan paljastaen karvaisen kiimalimasta kimmeltävänpillunsa. Nussimua Reino, aloittaja visersi. Isomahainen Reino laski housunsa ja oli jo työntymässä aloittajan panoreikään, kun aloittaja aneli Reinolta: Reino, nussimua ensin kurkulla, nussimolempia reikiä!!!

🥒🥒🍑🍼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan