Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa, miten jotkut luulee että kaikkia palelee jos ei ole helle

Vierailija
09.07.2022 |

Täällä on tänään +18C ja olin menossa kauppaan t-paita päällä ja shortsit jalassa. Joku totesi minulle kaupan pihalla, että kylläpä olet lähtenyt vähillä vaatteilla liikenteeseen (hänellä itsellään oli takki ja pitkät housut). Totesin vain ykskantaan, että tietääkseni nyt on kesä eikä mikään tammikuu.
Mistä näitä aivopiereskelijöitä aina riittää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelen. Ulkona paistaa aurinko ja lämmintä on 17 astetta ja minulla on shortseissa ja t-paidassa kuuma. Joku tulee takki päällä hytisemään viereen, että hyi eikö sulla oo kylmä?!

Vierailija
2/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, miten jotkut luulee että 28°C on jotenkin helle.

Tänne on luvattu 39°C juhuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki eivät ymmärrä miltä se tuntuu kun lämmönsietokyky on nolla. Just puhuin työkaverin kanssa "lomakeleistä" ja ihmetteli kun sanoin että pidän lomani aikaisintaan elokuun puolessavälissä. Niihin aikoihin viitsii tehdäkin jotain loman arvoista, jotain muuta kuin maata tuulettimen edessä.

Vierailija
4/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on paljon näitä tyyppejä, jotka aloittavat hellesäällä keskustelun ensimmäisenä totemalla, että: "On se mukava, kun tuli lämpimät ilmat". Ööh, minusta lämmintä on ollut jo tuota ennenkin, kun on ollut sellaiset +17-20°C, joten ihmettelen sen puoleen noita toteamuksia. Ymmärrän jos keskellä kesää on esim +8°C, että sitä voi pitää kylmänä Suomenkin mittapuulla.

Vierailija
5/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kaikkivoipa jumala, niin ottaisin hellehulluilta ilmastoinnin pois.  Joka kesä he puhuvat nauttivansa lämmöstä, mutta siitä huolimatta välttelevät sitä kuin ruttoa. Outoa tuommoinen.

Vierailija
6/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kaikkivoipa jumala, niin ottaisin hellehulluilta ilmastoinnin pois.  Joka kesä he puhuvat nauttivansa lämmöstä, mutta siitä huolimatta välttelevät sitä kuin ruttoa. Outoa tuommoinen.

Jep. Helteiden hehkutus loppuisi heti parin unettoman ja hikisen yön jälkeen.

Vierailija
7/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se helteiden hehkutus vaikuttaa sun elämään?

Vierailija
8/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on kylmä. Saisi olla yli kolmenkympin lämmintä. Siksi minä olen Kanarialle muutosta haaveillutkin, mutta on vielä ratkaisematta se asia, että miten minä siellä elättäisin itseni. Fuengirolassa taitaisi löytyä töitä ihan suomen kielellä, mutta ei ole Kanarialta tullut semmoista vastaan.

Vierailija
9/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on paljon näitä tyyppejä, jotka aloittavat hellesäällä keskustelun ensimmäisenä totemalla, että: "On se mukava, kun tuli lämpimät ilmat". Ööh, minusta lämmintä on ollut jo tuota ennenkin, kun on ollut sellaiset +17-20°C, joten ihmettelen sen puoleen noita toteamuksia. Ymmärrän jos keskellä kesää on esim +8°C, että sitä voi pitää kylmänä Suomenkin mittapuulla.

Alle 25 astetta tarkoittaa sitä, että pakko pukea pitkähihaista ja -punttista vaatetusta eli liian viileää jollei tee metsätöitä tms. ruumiillista työtä.

Kesällä kuuluukin olla lämmin, myös varjossa ja sortseissa.

Toivottavasti ilmastonmuutos tuo ikuisen kesän Suomeenkin.

Vierailija
10/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. On mahtavaa hehkuttaa hellekelejä, kun kämppä on viileä, autossa on ilmastointi ja suurin urakka mahdollisen ilmastoidun toimiston jälkeen on viileä kauppa, ilmastoitu punttisali ja ehkä sitten ulkona se uiminen... Että tervetuloa vaan oikeaan elämään. Viikko mansikkapellolla, asfalttityömaalla tai hikisessä toimistossa, eteläpuolen ilmastoimattomassa kaksiossa asuen, tekisi poikaa monelle helleintoiselle... Tai vaikka mukavassa hoitokodissa vaipoissa 24/7...

Vierailija
11/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se w t  kulkea sortseissa ihan ylipäätänsäkin.

Vierailija
12/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 25 astetta tarkoittaa sitä, että pakko pukea pitkähihaista ja -punttista vaatetusta eli liian viileää jollei tee metsätöitä tms. ruumiillista työtä.

Kesällä kuuluukin olla lämmin, myös varjossa ja sortseissa.

Toivottavasti ilmastonmuutos tuo ikuisen kesän Suomeenkin.

Viisaita ajatuksia, milloin lääkityksesi on säädetty?

Vierailija
13/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. On mahtavaa hehkuttaa hellekelejä, kun kämppä on viileä, autossa on ilmastointi ja suurin urakka mahdollisen ilmastoidun toimiston jälkeen on viileä kauppa, ilmastoitu punttisali ja ehkä sitten ulkona se uiminen... Että tervetuloa vaan oikeaan elämään. Viikko mansikkapellolla, asfalttityömaalla tai hikisessä toimistossa, eteläpuolen ilmastoimattomassa kaksiossa asuen, tekisi poikaa monelle helleintoiselle... Tai vaikka mukavassa hoitokodissa vaipoissa 24/7...

Edelleen, miten vaikuttaa teihin?

Mä olin kesäkuun helteet ulkotöissä, ei ole kotona ilmastointia, nautin. Mutta vaikka näin ei olisikaan: miksi helteistä nauttijat eivät saa nauttia? Eihän se ole teiltä pois.

Vierailija
14/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut vaan, että sinäpä se kuljet talvivaatteissa keskellä kesää ja jatkanut matkaani. Kettuakos töksäyttelevät tuntemattomille näiden pukeutumisesta, jos se peittää kriittisimmät kohdat eikä ole mitenkän ihmeellinen asu. 

Vierailija
15/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulle kaikki valittivat kun oli 30 astetta lämmintä. Minultakin kysyttiin moneen kertaan eikö ole kuuma ja päiviteltiin kun olin vaikka pitkissä housuissa. 

Nyt on makuuni kylmä. Tiedän kyllä että olen poikkeus enkä sen enempiä ihmettele muiden vaatteita, voitteko tekin lakata ihmettelemästä minun vaatteitani?

Vierailija
16/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla vain mitään ilmastointia ole ja otan silti koska vain helteen mieluummin kuin viileän. 

Eikä ollut mitään unettomia öitäkään vaikka olikin kuuma.

Vierailija
17/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitten haista paskalta, vaikka tunnin välein kävisi suihkussa ja vaihtaisi vaatteet. Ei tuollainen ole millään tavalla mukavaa.

Vierailija
18/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai...minä mietin, olenko jotenkin outo, kun laitoin paksun hupparin ja collegehousut ulos lähtiessä. Ulkona 18 astetta, mutta paleltaa.

Vierailija
19/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitten haista paskalta, vaikka tunnin välein kävisi suihkussa ja vaihtaisi vaatteet. Ei tuollainen ole millään tavalla mukavaa.

Ilmeisesti todella monet ihmiset eivät ymmärrä, että ihmisetovat erilaisia ja nauttivat eri asioista.

Vierailija
20/37 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 20 asteessa pesin auton t-paidassa ja shortseissa ja hiki tippui otsasta ja selkä oli märkä tuon jälkeen. +15 riittäisi hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi