Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun kallista terapiaani: se ajoi minut syvemmälle traumoihini, eikä todellakaan parantanut

Vierailija
09.07.2022 |

Loppujen lopuksi terapeutti oli ongelmien edessä täysin kädetön, ja hän jopa alleviivasi traumojani käytöksellään.

Muita?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama. Ja homman pilasi se, että kertoessani tarinaani terapeutti rupesi parkumaan enkä minä.

Vierailija
2/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vello menneisyydessä. Kaikille on tapahtunut ikäviä asioita, joten katse tähän päivään. Päätä olla onnellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä traumoja sulla on?

Onko tosta kauan aikaa?

Jos sulla on vaan joku psykologinen vaihe menossa nyt kun syyttelet muita.

Vierailija
4/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minulla kyllä vuoden lyhytterapia auttoi tunnistamaan, missä ongelmat olivat ja miten niistä pääsee eroon. Lopuksi asiat on kuitenkin itse hoidettava loppuun.

Vierailija
5/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin kulkea syvälle traumojeni ytimeen ja aloin sieltä käsin rakentaa terveempää pohjaa elämälle. Todella ikävää, ettei terapeuttisi osannut sua tuon pidemmälle auttaa. Tuohan on paha hoitovirhe.

Vierailija
6/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapeutti on kullanarvoinen. Itse olen käynyt läpi monta huonoa, mutta kolme hyvää olen onnekseni löytänyt.

Vierailija
7/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi täsmälleen samoin, kun olin teini-ikäinen ja aloin oirehtia psyykkisesti hankalan elämäntilanteen takia. Terapia ajoi minut niin syvään masennukseen, etten lopulta jaksanut edes syödä, liikkua tai peseytyä. Lopulta minut pelasti Reid Wilson, amerikkalainen terapeutti, jota en ole ikinä tavannut ja joka ei myöskään tiedä minusta mitään. Hänen kirjoissaan oli se "jokin", jonkinlainen hyvin ymmärtävä ja empaattinen lähestymistapa:)

Vierailija
8/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa terqpeuteista on näitä freudilaisia psykofyysisiä jotka porautuu lapsuuteen saakka ja kaikki nostetaan kaikki äitisuhteet ja isäsuhteet ja oidipaalisuudet pöydälle. Joskus potilas väsähtää jolloin alkaa vimmattu loppuhoito.

Ratkaisukeskeinen on vähän lyhyempi ja siellä fokus on enemmän siinä mitä potilas oikeasti valittaa ja sitten kejitetään omia defenssejå.

Vierailija
9/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä terapiamuoto, väärä henkilö, liian lyhyt terapia, väärä ajoitus. Syitä on monia. Traumaterapiaan perehtyneitä terapeutteja ei ole tarpeeksi, ja moni tyytyy tavalliseen terapeuttiin, jonka ammattitaito ei välttämättä riitä traumapotilaan hoitoon.

Ei terapia ole mikään hokkuspokkus-hoito. Terapia on pitkä prosessi, joka vaatii yleensä useita eri hoitomuotoja (kokeile esim. kehollisia terapioita), sekä useita hoitojaksoja, monesti myös eri henkilöiden hoidossa.

Vierailija
10/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vello menneisyydessä. Kaikille on tapahtunut ikäviä asioita, joten katse tähän päivään. Päätä olla onnellinen!

Hyväosaisen naiivit ohjeet, vol 257.

Toimii jos trauma sitä tasoa että äiti ei ostanut uusinta barbieta lapsena. Vähän eri kaliiperia on esim oma tausta, psykovanhemman 18v ajan pahoinpitelemänä.

Vierailija
11/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen takia että ne terapeutit ei ole sua auttamassa vaan laskuttamassa! Sen kun ymmärrät niin siitä se lähtee.

Vierailija
12/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti on nähnyt sinussa tilaisuuden tehdä rahaa. Uskon, että teraputeissakin on paljon rahanhimoista porukkaa, joka ei edes yritä löytää asiakkaan ongelmiin ratkaisua.

Vierailija
13/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin ihmisiin ei tietenkään toimi mikään terapia, eikä kukaan terapeutti voi heitä auttaa.

Se vaatii paljon myös potilaalta. Ja tiettyä asennetta. Psykopaatit eivät myöskään hyödy minkäänlaisesta terapiasta.

Vika ei välttämättä ole aina huonossa terapeutissa.

Vierailija
14/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskoudu millekään koska saan aina joka ikinen kerta hoitavalta taholta noottia siitä kun en itke. Kun se itkeminen näyttää olevan suomalaisen psykiatrian kulmakivi. Että ilman sitä ei ole niin kuin mitään.

Vierailija
15/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni terapeutti on narsisti ja tekee työtä jossa voivat olla mielestään suorapuheisia ja kokea paremmuutta muihin nähden. Potilaiden selän takana he puhuvat miten roskaa on kuunnella jankutusta masennuksesta ja ahdistuksesta.

Nämä syrvänkyylät vaikuttaa tunnistavan onneksi parhaiten siitä, että he ovat näkyvästi somessa esillä.

Valitse aina terapeutti joka ei puhu itsestään.

Vierailija
17/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni terapeutti on narsisti ja tekee työtä jossa voivat olla mielestään suorapuheisia ja kokea paremmuutta muihin nähden. Potilaiden selän takana he puhuvat miten roskaa on kuunnella jankutusta masennuksesta ja ahdistuksesta.

Nämä syrvänkyylät vaikuttaa tunnistavan onneksi parhaiten siitä, että he ovat näkyvästi somessa esillä.

Oletko taipuvainen epäluuloisuuteen?

Vierailija
18/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko taipuvainen epäluuloisuuteen?

Joo, tuota minunkin ex-narsistiterapeuttini kyseli. Pelkäsi rahavirran loppuvan. Kaikki ei ole manipuloitavissa, eikö olekin harmillista?

Vierailija
19/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ole tarkoituskaan parantaa. Silloin terapeuteilta loppuisivat työt.

Vierailija
20/38 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla narsisti itse, eikä sen takia terapiat autakaan. Vika on aina muissa. 🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme